In de Motoplus staat en vergelijkingstest tussen de BMW K1300S, De Kawasaki ZZR1400 en de Suzuki Hayabusa.
Nou vraag ik me af of zo'n test wel nut heeft omdat ik het gevoel heb dat er teveel de voorkeur van de schrijver doorklinkt.
Om te beginnen staat er over de BMW een heel nauwkeurig verhaal in over alle vernieuwingen van de al bestaande motor en over de ZZR lees ik alleen dat Kawasaki een aantal wijzigingen doorvoerde aan het in en uitlaat traject.
Vervolgens heeft de K1300S een vrij behoudend gelijnde kuip volgens de schrijver en de hij komt minder dik over dan de K1200S en is moderner.
Dit allemaal in tegenstelling tot de beide Japanners volgens de schrijver maar is dat dan een feit of is dat de smaak van de schrijver?
Verderop zie je dan nog een puntentelling waar de BMW de grote winnaar is.
Dan zie je bijvoorbeeld zaken als motorkarakteristiek maar wat is dat dan en wat is de maatstaf?
Of wat dacht je van de ergonomie van de rijder, dat is toch zeer persoonlijk?
En dan de kosten, de BMW zou goedkoper zijn omdat hij maar om de 10.000km een beurt nodig heeft terwijl de Japanners een beurt nodig hebben bij 6000km.
Maar is die beurt dan net zo duur bij elk merk?
Ondanks dat ik de BMW een hele mooie motor vind heb ik toch sterk het gevoel dat Motoplus heel erg partijdig is en dat zij van hun sponsoren de BMW goed in de markt moeten zetten.
Nou vraag ik me af of zo'n test wel nut heeft omdat ik het gevoel heb dat er teveel de voorkeur van de schrijver doorklinkt.
Om te beginnen staat er over de BMW een heel nauwkeurig verhaal in over alle vernieuwingen van de al bestaande motor en over de ZZR lees ik alleen dat Kawasaki een aantal wijzigingen doorvoerde aan het in en uitlaat traject.
Vervolgens heeft de K1300S een vrij behoudend gelijnde kuip volgens de schrijver en de hij komt minder dik over dan de K1200S en is moderner.
Dit allemaal in tegenstelling tot de beide Japanners volgens de schrijver maar is dat dan een feit of is dat de smaak van de schrijver?
Verderop zie je dan nog een puntentelling waar de BMW de grote winnaar is.
Dan zie je bijvoorbeeld zaken als motorkarakteristiek maar wat is dat dan en wat is de maatstaf?
Of wat dacht je van de ergonomie van de rijder, dat is toch zeer persoonlijk?
En dan de kosten, de BMW zou goedkoper zijn omdat hij maar om de 10.000km een beurt nodig heeft terwijl de Japanners een beurt nodig hebben bij 6000km.
Maar is die beurt dan net zo duur bij elk merk?
Ondanks dat ik de BMW een hele mooie motor vind heb ik toch sterk het gevoel dat Motoplus heel erg partijdig is en dat zij van hun sponsoren de BMW goed in de markt moeten zetten.
Laatst bewerkt: