Mit46
MF veteraan
- 12 mei 2008
- 11.734
- 1.070
Goh.... een Suzuki fanboy....
Het duurde ook zo lang voordat er eindelijk eens een reactie kwam!
Het valt best mee hoor! Ik ben gewoon nog onervaren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Goh.... een Suzuki fanboy....
In de Motoplus staat en vergelijkingstest tussen de BMW K1300S, De Kawasaki ZZR1400 en de Suzuki Hayabusa.
Nou vraag ik me af of zo'n test wel nut heeft omdat ik het gevoel heb dat er teveel de voorkeur van de schrijver doorklinkt.
Om te beginnen staat er over de BMW een heel nauwkeurig verhaal in over alle vernieuwingen van de al bestaande motor en over de ZZR lees ik alleen dat Kawasaki een aantal wijzigingen doorvoerde aan het in en uitlaat traject.
Vervolgens heeft de K1300S een vrij behoudend gelijnde kuip volgens de schrijver en de hij komt minder dik over dan de K1200S en is moderner.
Dit allemaal in tegenstelling tot de beide Japanners volgens de schrijver maar is dat dan een feit of is dat de smaak van de schrijver?
Verderop zie je dan nog een puntentelling waar de BMW de grote winnaar is.
Dan zie je bijvoorbeeld zaken als motorkarakteristiek maar wat is dat dan en wat is de maatstaf?
Of wat dacht je van de ergonomie van de rijder, dat is toch zeer persoonlijk?
En dan de kosten, de BMW zou goedkoper zijn omdat hij maar om de 10.000km een beurt nodig heeft terwijl de Japanners een beurt nodig hebben bij 6000km.
Maar is die beurt dan net zo duur bij elk merk?
Ondanks dat ik de BMW een hele mooie motor vind heb ik toch sterk het gevoel dat Motoplus heel erg partijdig is en dat zij van hun sponsoren de BMW goed in de markt moeten zetten.
Inderdaad. Ik vind vooralsnog Suzuki het beste merk. De rest is ruk. Als Suzuki een probleem heeft dan heeft het tenminste met de lak te maken. Bij de rest gaat de cillinder stuk, spanningsregelaar, noem maar op!
Als een Motoplus tester bv. opmerkt dat de bak van een BMW hakerig schakelt mag je er van uit gaan dat het klopt......
Het duurde ook zo lang voordat er eindelijk eens een reactie kwam!
Het valt best mee hoor! Ik ben gewoon nog onervaren!
Wat te denken van Nederlands grootste motorblad; Moto 73?
In nummer 26 van 2008 een multitest tussen 4 enduro fietsen. De nieuwe BMW G450X, Beta 450RR, Husqvarna TE450 en KTM 400EXC.
Wat denk je, alle motoren waren naturlijk standaard, alleen bij de BMW zat er een speciaal titanium uitlaatsysteem op met een Akrapovic einddemper twv slechts €1300. Ook was er met de electronica iets gedaan zodat de BMW 53 pk had ipv de standaard 41pk.
De BMW was geprepareerd en ter beschikking gesteld door niemand minder dan Bert Duursma.....een van de testrijders was....raad eens??? Juist, Bert Duursma. Volgende vraag, welke motor werd door Bert als beste gekozen....inderdaad de BMW.
Het is dat ik geen lid ben van M73 anders had dit genoeg reden geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen. Wat een artikel.
Misschien is de BMW echt wel de beste van deze 4 maar op deze manier hebben ze in ieder geval mijn vertrouwen verloren.
Wat te denken van Nederlands grootste motorblad; Moto 73?
In nummer 26 van 2008 een multitest tussen 4 enduro fietsen. De nieuwe BMW G450X, Beta 450RR, Husqvarna TE450 en KTM 400EXC.
Wat denk je, alle motoren waren naturlijk standaard, alleen bij de BMW zat er een speciaal titanium uitlaatsysteem op met een Akrapovic einddemper twv slechts €1300. Ook was er met de electronica iets gedaan zodat de BMW 53 pk had ipv de standaard 41pk.
De BMW was geprepareerd en ter beschikking gesteld door niemand minder dan Bert Duursma.....een van de testrijders was....raad eens??? Juist, Bert Duursma. Volgende vraag, welke motor werd door Bert als beste gekozen....inderdaad de BMW.
Het is dat ik geen lid ben van M73 anders had dit genoeg reden geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen. Wat een artikel.
Misschien is de BMW echt wel de beste van deze 4 maar op deze manier hebben ze in ieder geval mijn vertrouwen verloren.
Wat te denken van Nederlands grootste motorblad; Moto 73?
In nummer 26 van 2008 een multitest tussen 4 enduro fietsen. De nieuwe BMW G450X, Beta 450RR, Husqvarna TE450 en KTM 400EXC.
Wat denk je, alle motoren waren naturlijk standaard, alleen bij de BMW zat er een speciaal titanium uitlaatsysteem op met een Akrapovic einddemper twv slechts €1300. Ook was er met de electronica iets gedaan zodat de BMW 53 pk had ipv de standaard 41pk.
De BMW was geprepareerd en ter beschikking gesteld door niemand minder dan Bert Duursma.....een van de testrijders was....raad eens??? Juist, Bert Duursma. Volgende vraag, welke motor werd door Bert als beste gekozen....inderdaad de BMW.
Het is dat ik geen lid ben van M73 anders had dit genoeg reden geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen. Wat een artikel.
Misschien is de BMW echt wel de beste van deze 4 maar op deze manier hebben ze in ieder geval mijn vertrouwen verloren.
Ik geloof dat een motortest nooit helemaal objectief is, de ervaring is ook afhankelijk van de voorkeur/ervaringen van de rijder. Ongeacht hoeveel hij daarvoor gereden heeft.
Kom je dagelijks van een supersport af en je stapt op een een allroad dan lijk hij groot een onstabiel. Omgekeerd geld dat ook, rijd je dagelijks een allroad en ben die je grote beweegelijkheid/controle gewend dan lijkt een supersport een oncomfortabel apparaat waarbij je je knieen in je nek moet leggen en flink moet hangen om hem uberhaupt door de bocht te krijgen.
Buiten dat zijn de tests vaak ook zelf twijfelachtig. Ik heb er al tijden niet een gelezen maar een voorbeeld. We doen een middeklassetest met toer/sport motoren rond de 800c
De kandidaten zijn: Een Honda VFR 800 en een de BMW F800st. Dat vind ik dan bij voorbaat als een twijfelachtige test want de motors bezitten ongeacht hun kwaliteiten een compleet verschillend karakter.
Het is leuk leesvermaak, een delen ervan zijn waar(objectief) maar wekt de test je interesse dan zou ik ze toch vooral is zelf gaan testrijden.
Leon
Ga er dan maar vanuit dat er niet valt te schakelen met het kreng!
Ik vind de testen van motoplus trouwens best wel ok. Beter dan de "gemaakte" grappigheid in motormagazine. De enige journalist die het niveau "middelbare schoolkrantje" ontstijgt is die Overzee-knakker. De rest is heel erg bagger.
Misschien zijn BMW's trouwens gewoon erg goed? Wie weet
Als er 1 motorblad is waar je de vergelijkingstesten met ongeveer een ton zout moet nemen is het wel Motorplus
Dit blad is van oorsprong Duits ...
En op een 1 of andere manier komen duitse producten er daar altijd als best uit
Mooi voorbeeld is een kleding en banden test van vorige jaar
terwijl een duits kleding merk en een duitse band als beste gekozen werd ,werden deze door andere (internationale) motorbladen niet eens in de top 10 geplaatst
Als je een echt goeie vergelijkings test wil lezen kan je het best het engelse blad Superbikes een keer kopen (downloaden )
Ze zijn enigzins wat ontspoort en ze zijn iets pro Suzuki ,maar toch zijn testen van hun realistischer dan van andere bladen vind ik persoonlijk
he Suzuki kneedowner verslaafde......
alles onder controle
heb geen blad nodig om me te laten vertellen dat een BMW goed is ........
rijd er ruim 3 jaar mee , als het niks was had ik em net zo snel weer gedumpt
denk dat bladen altijd een eigen opinie op na houden
in dit geval ken ik de 3 testmotoren niet , maar ik heb zo het gevoel dat ze
alle 3 duur zijn en erg hard kunnen......
ben ook niet rijk genoeg om er eentje uit te gaan proberen
Ik heb het nummer ook los gekocht alleen voor de test, ik heb zelf ZZR1400 eind 2008 en ik was benieuwd wat het resultaat was.
Ook ik kon uit t verhaal opmaken dat de BMW wel vrij positief uit de test kwam, ik weet wat de ZZR kan en wat de rijeigenschappen zijn en voor mij is het de winnaar.