hoe site vol pics en allerhande in te delen?

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
De meeste hier kennen m\'n site al wel ondertussen maar ik vind het zo ongeveer een zooitje aan\'t worden.
Teveel rommel door elkaar.. moet wat structuur in komen.

Bedoeling is dus gewoon dat ik foto\'tjes blijf serveren van iedereen en voor iedereen hier.

Ik dacht zelf al aan uploadmogelijkheid met login (kan ik zelf bepalen wie\'k wil laten uploaden enzo).
Dan zou\'t iets handiger moeten worden om te zoeken.. iemand hier een idee voor? Bepaalde flags setten per pic/film/... en dan users op die laten zoeken? Welke? Hoe anders?

\'k Ben effe op zoek naar ideale situatie dus laat je fantasie er maar op los.

Voor alle duidelijkheid: directory structuur wordt buitengekippert en dbase komt in de plaats.
 
hehe, gewoon in 3 dirs dumpen bedoel je?
Nheee, moet dbase worden anders wordt\'t gekkenhuis binnenkort.
 
Tja... twas maar een ideetje, zo errug zit ik nie in compu\'s.

Maar met bovenstaand idee wordt het misschien al wel een stuk overzichtelijker. (en dit lijkt mij makkelijk binnen korte tijd te realiseren).
 
je moet ff een php/mysql boer aan zijn baard trekken, ik ben asp pik, daar kan ik het wel in maken, maar jij hebt volgens mij geen nt bak :)
 
Pooh,

Je kunt in een database, weet niet welke je gebruikt, ook rechten(rollen) toekennen aan gebruikers.
Is dit misschien een optie?
 
De meeste hier kennen m\'n site al wel ondertussen maar ik vind het zo ongeveer een zooitje aan\'t worden.
Teveel rommel door elkaar.. moet wat structuur in komen.

Bedoeling is dus gewoon dat ik foto\'tjes blijf serveren van iedereen en voor iedereen hier.

Ik dacht zelf al aan uploadmogelijkheid met login (kan ik zelf bepalen wie\'k wil laten uploaden enzo).
Dan zou\'t iets handiger moeten worden om te zoeken.. iemand hier een idee voor? Bepaalde flags setten per pic/film/... en dan users op die laten zoeken? Welke? Hoe anders?

\'k Ben effe op zoek naar ideale situatie dus laat je fantasie er maar op los.

Voor alle duidelijkheid: directory structuur wordt buitengekippert en dbase komt in de plaats.


Wil je alle gegevens in een database? Of alleen verwijzingen naar de foto\'s e.d.? Het is eenvoudiger om het spul fysiek gewoon in directories te zetten, en bepaalde info in de database. Voor foto\'s zou je keywords in de database op kunnen nemen waarop gezocht kan worden.
 
je moet ff een php/mysql boer aan zijn baard trekken, ik ben asp pik, daar kan ik het wel in maken, maar jij hebt volgens mij geen nt bak :)

Heb ik gedaan, maar die wil dus weten hoe ik het wil. Ik heb geen idee hoe zoiets handig navigeren te maken.L. Daarom jullie hulp hier ingeroepen :)
 
Misschien is PHPnuke iets voor je.

Dan kunnen gebruikers zelf bv pics of nieuws submitten. Ben er toevallig zelf ook net mee bezig.
 
Misschien is PHPnuke iets voor je.

Dan kunnen gebruikers zelf bv pics of nieuws submitten. Ben er toevallig zelf ook net mee bezig.


Lees de vraag effe :)
\'k Heb mezelf een php-coder aangeschaft die in me keldertje zit te zwoegen om al m\'n wensen te vervullen. \'k Moet enkel nog wat verzinnen zodat ie effectief aan de slag kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan