Hoe slaat een vliegwiel kinetische energie op??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Camaro1

Rookie
17 dec 2022
11
3
De vorige vraag was misschien onduidelijk, ik vroeg mij af, een vliegwiel draait en zorgt ervoor dat er in de, inlaatslag compressieslag en uitlaatslag, de de zuiger omhoog gaat maar hoe wordt er dan voor gezorgd dat hij blijft draaien? Komt dat dan gewoon door de arbeidslag die dan het vliegwiel een soort van duw geeft, en om dat het zwaar is blijft draaien?
 
Laatst bewerkt:
wat is er martell , mag een grapje weer niet ?
Ik zal hem even voor Martell beantwoorden: nee


 
Ik zal hem even voor Martell beantwoorden: nee


i know , maar ik kan in dit soort topics toch echt niet serieus blijven , sorry hoor
 
Heb wat geduld met de minder begaafde medemens. En het scheelt een mod op je dak met een langdurig ochtendhumeur. :+
Edited: Op een gegeven moment vraag je je af of iemand écht minder begaafd is (maar wel intelligent genoeg om een account aan te maken en om deze vraag te stellen) of dat er iemand zich zit te vervelen (of ergens door gefrustreerd geraakt is-) en (daardoor) gaat zitten trollen.

Post 4 en 5 geven een keurig semi-wetenschappelijk antwoord, en TS geeft op post 15 zélf ook al het antwoord.

En om dan maar on topic te blijven:
Het antwoord op zijn vraag ná de verduidelijking is: JA.

Vervolgens gaan "wij" er dan mee aan de haal met nóg meer antwoorden, verduidelijking en uitleg van basis begrippen totdat we ook pagina 3 hebben bereikt en TS zich niet meer heeft laten zien maar "wij" nog steeds pogingen doen om LTS basiskennis te spuien.

Wederom On Topic:
Ja! een vliegwiel zorgt ervoor dat de boel blijft draaien door kinetische energie die er in is gestopt. Dan zou de volgende vraag kunnen zijn hoeveel van de calorische waarde van wat voor brandstof dan ook er nou over blijft voor het gewenste plezier, oftewel de efficientie van verbrandingsmotoren en bij welke mengverhouding deze efficientie het hoogst is. En waarom ze dan niet al vééél eerder iets anders verzonnen hebben voor zoiets prehistorisch als het gebruik van vliegwielen. Zóu natuurlijk..

Doen we niet! Anders zitten we straks weer op 3 bladzijden..
;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan