Top Du Grond
MF veteraan
- 12 okt 2015
- 1.356
- 22
Hallo allemaal. Ik vraag mij af hoe snel een motorwiel buigt of op een andere manier beschadigd wordt door stoepranden etc.. En hoe verhoudt dit zich in relatie tot de verschillende typen wielen?
Ik hoor wel eens dat het niet verstandig is om rijdend stoepranden op en af te rijden ivm het mogelijke veroorzaken van schade (deukjes, buigen) aan je wielen. Aan de andere kant zie ik het best vaak dat motorrijders stoepranden op en af rijden met een redelijke vaart, zoals ~15km pu.
Ik rij een lichte allroad (f650), met spaken dus, en neem stoepranden en dergelijke meestal stapvoets of ik zet eerst mijn voorwiel tegen de rand om vervolgens eroverheen te gaan met een dot gas, hetzelfde doe ik dan voor het achterwiel. Graag zou ik het met meer vaart doen maar ik ben een beetje huiverig hiervoor, aangezien ik geen zin heb in het vervangen van een wiel.
Hoe voorzichtig moet je nou zijn met je wielen?
Sorry als dit de verkeerde plek is voor deze vraag, aangezien het geen technisch mankement betreft.
Ik hoor wel eens dat het niet verstandig is om rijdend stoepranden op en af te rijden ivm het mogelijke veroorzaken van schade (deukjes, buigen) aan je wielen. Aan de andere kant zie ik het best vaak dat motorrijders stoepranden op en af rijden met een redelijke vaart, zoals ~15km pu.
Ik rij een lichte allroad (f650), met spaken dus, en neem stoepranden en dergelijke meestal stapvoets of ik zet eerst mijn voorwiel tegen de rand om vervolgens eroverheen te gaan met een dot gas, hetzelfde doe ik dan voor het achterwiel. Graag zou ik het met meer vaart doen maar ik ben een beetje huiverig hiervoor, aangezien ik geen zin heb in het vervangen van een wiel.
Hoe voorzichtig moet je nou zijn met je wielen?
Sorry als dit de verkeerde plek is voor deze vraag, aangezien het geen technisch mankement betreft.