Hoe snel filter jij door de file?

Hoe snel filter jij door de file?

  • Ik filter liever/nog niet

    Stemmen: 8 3,2%
  • Ik filter meestal met een verschil van 10 km/h

    Stemmen: 56 22,1%
  • Ik filter meestal met iets meer verschil dan 10 km/h

    Stemmen: 141 55,7%
  • Ik let er eigenlijk nooit op

    Stemmen: 63 24,9%

  • Totaal aantal stemmers
    253
Je hebt het geloof ik niet helemaal begrepen.
De gedragsregels zeggen dat je mag filteren et een VERSCHIL van 10km/h wanneer het verkeer 50km/h of langzamer gaat. Dat betekent dat wanneer er 40 wordt gereden dat jij 50 mag. Als het echt stilstaat dan is het inderdaad 10km/h maar dan is het weer mooi dat het slechts een paar spelregels zijn en geen wetsbepalingen.
In theorie mag je met de snelheid die op de betreffende weg geldt of wat de matrixborden aangeven tussen de file door maar in de praktijk bepaald een agent die jouw ziet filteren wat de toegestane snelheid is Is het volgens hem/haar te snel dan loop je risico op een ART5 want je mag anderen en ook jezelf niet in gevaar brengen.
De gedragsregels zijn in feite een bescherming tegen willekeur, hou jij je aan de gedragsregels dan weet je zeker dat je geen ART5 aan je broek krijgt en als er wat mis gaat dan zullen getuigen dat bevestigen en sta je bij de verzekering sterk.

Niets van wat jij schrijft heeft betrekking tot wat ik schreef. Ik heb prima begrepen hoe de gedragsregel werkt.|(


Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.

Kansloos.
 
Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.
En dat mag dan een vrachtwagen besturen.... Triest.


Meestal is het verschil bij mij eerder 20km/h, ik rij af en toe achter een motoragent door de file heen en merk dat ze op dezelfde manier/snelheid filteren als ik.
 
We kennen allemaal de regels omtrent filteren, maar hoe ziet de praktijk er uit?

Met hoeveel snelheidsverschil ten opzichte van het verkeer filter jij normaal door de file?


Zo min mogelijk en zo veel als nodig is.

Betreffende tot welke snelheid dat gebeurd...
Zelfs met 130+Km/U als dat nodig is wanneer er voor mij een auto 90-110 rijd waar je 130 mag, rechts vol blijft en er een bumperklever bij mij in mijn aars probeert te kruipen, zelfs na meerdere keren remmen/afstand proberen te creeren. Dan ga ik er liever even voorbij dan die bumperklever in mij te hebben.
 
Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.

Het bekje is iig wel groot :')
 
Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.
Jij hebt geen begrip voor hen, maar waarom zou iemand begrip voor jou moeten hebben?

Moet iemand lekker zelf weten wat hij doet. Je rijdt toch rechtdoor?
Ze blokkeren je weg toch niet? Stelen het snoep toch niet uit je truck. Prikken je banden toch niet lek?
 
kan ook wel ff voor eigen rechter spelen en een handjevol kraaienpoten in de jaszak steken :z [/toetsenbordheld]
 
Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.
Bedankt voor je raad, tonnetje.
 
Ik rij geregeld met de auto op de Parijse périferique en ik heb wel mijn bedenkingen over wat ik daar zie. Er rijden er daar toch veel die denken dat ze onkwetsbaar zijn.
 
Ik heb 1 raad voordegene die als een dwaas filteren door file met meer als 30 km snelheidsverschil want ik stuur zo naar links of rechts met truck want zo is het niet bedoeld ,je aanpassen schijnt erg moeilijk te zijn tegenwoordig
Als ik 30km per uur in file rij en komt er 1 met 60km aan dan hoop ik dat hij een goeie reactiesnelheid heeft ,en er zijn er zat die dit met idioot snelheidsverschil doen
Ja weet al wat komt aan reactie,s
is eigen rechter spelen maar ik heb hier geen begrip voor en rij al 35 jaar motor.

Dus...jij vind het aanvaardbaar dat je iemand bewust het ziekenhuis in rijdt of doodt omdat hij naar jou persoonlijke mening iets te snel rijdt ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan mijn verhaal ook tussen de regels doorlezen maw
ze geen ruimte geven oftewel strak op mn rijbaan blijven of ze platrijden is een wereld van verschil
Normaal rij ik altijd tegen rechterstreep in files en opstoppingen om de motoren en scooters erlangs te laten /ruimte te laten
maar als ze menen als een dwaas ertussen door te moeten dan gebruik ik mijn weghelft waar ik recht op heb ja ,
en dat is heel wat anders als ze van de weg afjagen maar ik geef ze dan geen cm speling extra
dus zo moet je mijn verhaal lezen ,mischien stond het er te scherp voor buitenstaander maar zo bedoelde ik het.
Dus voor degene die relaxt door de file heen lavreren maak ik extra ruimte ,voor degene die levensmoe zijn eis ik mijn plek op de weg op leuker kan ik het niet makem:t
 
Dus voor degene die relaxt door de file heen lavreren maak ik extra ruimte ,voor degene die levensmoe zijn eis ik mijn plek op de weg op leuker kan ik het niet makem:t

Wie heeft jou aangesteld om daar actie op te ondernemen ?

Dat is niet aan jou en je vrachtwagen is al helemaal niet geschikt voor zulke acties tegenover een motorrijder.

Laat lui die zich misdragen over aan de mensen die daarvoor opgeleid zijn en hou jezelf bezig met waar jij voor opgeleid bent, nl je vracht op de juiste tijd en plek brengen.
 
En vervolgens, 10 kilometer later, over die bak lopen mauwen en zaniken dat die tegemoetkomende truttenschudder
je in het bochtje geen ruimte geeft...

Die ook ergens rijd waar zij -recht- op heeft ( maar wel zo lekker als ze je even een metertje geeft om de bocht normaal te kunnen trekken )


Aan de andere kant MBM .. jullie zijn wegbezuinigd..

" welke handhaving ? "

Enige waar je nu nog voor moet opletten is flitsers... flitsers.. ehh.. oh en een incasso actie in samenwerking met de
belastingdienst , geheel geautomatiseerd door de incasso-anpr-camera

( oh , en vergat.. een ilent prikactie..) even een rondje actiepunten schrijven.
 
Als jij denkt dat ik Verplicht ben ruimte te maken voor een motorijder dan heb je dat goed fout
Wat ik al schreef ik doe dit automatisch alleen als ik al 30 a 40km per uur rij in de file en er wil er een met 60a 70 per uur tussendoor jammer dan
Je mag in files tussen de auto,s door met aangepaste snelheid zonder het overige verkeer te hinderen
En hiermee heb ik het laatste woord erover geschreven want begrijpend lezen schijnt erg moeilijk te zijn , en wie dr eigen leven niet belangrijk vinden vooral lekker hard er doorheen blijven gassen .
 
Als jij denkt dat ik Verplicht ben ruimte te maken voor een motorijder dan heb je dat goed fout
Wat ik al schreef ik doe dit automatisch alleen als ik al 30 a 40km per uur rij in de file en er wil er een met 60a 70 per uur tussendoor jammer dan
Je mag in files tussen de auto,s door met aangepaste snelheid zonder het overige verkeer te hinderen
En hiermee heb ik het laatste woord erover geschreven want begrijpend lezen schijnt erg moeilijk te zijn , en wie dr eigen leven niet belangrijk vinden vooral lekker hard er doorheen blijven gassen .

Gast, leer dan eerst eens begrijpend te schrijven.

Je gaat niet bewust je truck naar links gooien, omdat jij vind dat iemand te hard rijdt. Dat is gewoon zielig gedrag... Je bent een sneu geval.
 
Hangt van de weg, en dus de hoeveelheid ruimte tussen de auto's en de situatie af. Hoe smaller de ruimte, of hoe riskanter de situatie ( bv invoegstroken), of bij een stoet vrachtwagens die de doorgang vernauwen zal m'n snelheidsverschil bij langzaam rijdend bij de +10 zitten. Anders dan dat waarschijnlijk meer op de +20/25. Waarschijnlijk, want ik ben dan meer bezig met wat er voor me gebeurd dan met het klokje.

Zodra het verkeer weer rond de 50 rijdt zoek ik een plekje terug op een van de stroken, soms betekend dat nog ff wat gas bij om op een veilig plekje te komen, vaak ziet de automobilist het al aankomen en kan ik m er gewoon in schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Je kan mijn verhaal ook tussen de regels doorlezen maw
ze geen ruimte geven oftewel strak op mn rijbaan blijven of ze platrijden is een wereld van verschil
Normaal rij ik altijd tegen rechterstreep in files en opstoppingen om de motoren en scooters erlangs te laten /ruimte te laten
maar als ze menen als een dwaas ertussen door te moeten dan gebruik ik mijn weghelft waar ik recht op heb ja ,
en dat is heel wat anders als ze van de weg afjagen maar ik geef ze dan geen cm speling extra
dus zo moet je mijn verhaal lezen ,mischien stond het er te scherp voor buitenstaander maar zo bedoelde ik het.
Dus voor degene die relaxt door de file heen lavreren maak ik extra ruimte ,voor degene die levensmoe zijn eis ik mijn plek op de weg op leuker kan ik het niet makem:t

Dat vind ik best bijzonder. Jij zegt dat je ruimte houdt voor mensen die normaal filteren, maar zodra er iemand te snel rijdt ga je meer in het midden van je strook rijden. Hoe snel zie jij dat dan? Want volgens mij kan je niet anders dan snel je stuur naar links gooien als je op tijd wilt zijn voor je actie.

Dat is hoe dan ook gewoon een sneue actie. Ongeacht hoe snel je door de file rijdt, iemand die slingert op de baan is echt niet fijn. Als ik iemand tegen kom die zo rijdt krijg ik meteen het idee dat die gene op de telefoon zit. Maar blijkbaar doe jij zulke dingen expres? Je snapt dat je al extra breed bent met een vrachtwagen hoop ik?

Ik hou er echt niet van om op internet zulke dingen te typen, maar je vraagt er echt om. Wat een kneus ben jij zeg...
 
Als jij denkt dat ik Verplicht ben ruimte te maken voor een motorijder dan heb je dat goed fout
Wat ik al schreef ik doe dit automatisch alleen als ik al 30 a 40km per uur rij in de file en er wil er een met 60a 70 per uur tussendoor jammer dan
Je mag in files tussen de auto,s door met aangepaste snelheid zonder het overige verkeer te hinderen
En hiermee heb ik het laatste woord erover geschreven want begrijpend lezen schijnt erg moeilijk te zijn , en wie dr eigen leven niet belangrijk vinden vooral lekker hard er doorheen blijven gassen .

Dus jij bepaald wie te hard rijdt? En straft dat direct af (met alle mogelijke gevolgen van dien)
Dat is idd voor eigen rechter spelen.

Je rijd zeker in een Scania? Of denkt in een Scania te rijden (King of the Road....)
 
Als jij denkt dat ik Verplicht ben ruimte te maken voor een motorijder dan heb je dat goed fout
Wat ik al schreef ik doe dit automatisch alleen als ik al 30 a 40km per uur rij in de file en er wil er een met 60a 70 per uur tussendoor jammer dan
Je mag in files tussen de auto,s door met aangepaste snelheid zonder het overige verkeer te hinderen
En hiermee heb ik het laatste woord erover geschreven want begrijpend lezen schijnt erg moeilijk te zijn , en wie dr eigen leven niet belangrijk vinden vooral lekker hard er doorheen blijven gassen .

Ik snap er idd niets van, kan niet begrijpend lezen en de verkeerswetten ken ik ook niets van. Zo, hebben we dat vast uit de wereld geholpen, hoeven we daar geen discussie meer over te hebben. *D

Die laatste zin.... dat is het punt. Dat roep je hier nu wel maar irl vind jij dat jij daar actie op moet ondernemen.
En daar ligt mijn punt. Ook al heb je gelijk dat ze er niet zo snel tussendoor mogen rijden, meer dan een mening erover hebben is niet weggelegd voor jou.

Ja het is schandalig dat iemand zo snel tussen de files doorrijdt maar het dan prima vinden om je vrachtwagen in te zetten om iemand te laten afremmen is idioot en bijzonder strafbaar. Ook menselijkerwijs gewoon 'not done'.

Overigens, zoiets doe je niet automatisch, zoiets doe je bewust. Waarmee de strafbaarheid als het misgaat nog eens vele malen hoger uit komt ! En het nog schandaliger is.
 
Over het algemeen filter ik met 50 km/u. Als her verkeer langzamer wordt sta ik klaar, zodra de auto's voor mij onder de 50 dalen ga ik ertussen.
Uiteraard, als het trickier voelt ga ik minder snel, en altijd goed opletten zodra er een gat ontstaat aan een kant, want dan is er vaak een idioot die van zijn baan springt...

Als de auto's volledig stil staan weet let ik niet heel erg op mijn snelheid, maar ik gok dat het iets van 30 km/u is...
 
Ik rij vrijwel elke avond terug in de file (A4 DH > RDAM) en als het stilstaat rond de 40-50km/u tussen de auto's door en als het begint te rijden vanaf een km of 60 weer invoegen aangezien het rijden nog geen minuut duurt voordat de Ketheltunnel weer dicht gaat.
En zoals meerdere mensen aangeven als het begint door te rijden soms even een dot gas geven om een wat groter gaatje tussen auto's te pakken als die een paar auto's verderop is in plaats van tussen 2 auto's prakken. Afgelopen 2 jaar nog nooit echte problemen of hele rare situaties meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan