Hoe snel ging jij onderuit?

Vorig jaar net voor de kerst met 60 km/h de blade in een zijkant van een afslaande Scenic gezet. Vrouw had me niet gezien.... |( ............ Maar goed, blade total loss en mijn pak aan stront. Heb zelf een week een stijve poot gehad...... Lucky me....


Maat van mij met een hagelnieuwe SV1000 met 300 km op de klok een bochtje vergeten te nemen...... Total loss...... Ik gok ongeveer met 60 km/u..... Had zelf niets.
 
En ik was nog vergeten mijn verzekering van mijn oude motor over te schrijven naar mijn nieuwe...... Een hoop ellende, ruim 3 jaar lang......

Tsja, verzekeringen staan nooit te popelen om te betalen, en als ze er even onderuit kunnen komen... :X

OT: Na ruim 6 jaar het A-rijbewijs wel wat narrow-escapes gehad (bocht iets te flauw ingeschat, olie/diesel op een grote rotonde, koekblikkers die ineens boven op hun rem gaan staan midden in een bocht) maar nog nooit onderuit gegaan *D, ook niet met lessen.

[me=Chef] klopt het even af.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Leuk thuiskomen van vakantie, 2 weken richting Oostenrijk en Kroatie, kom je tuterend thuis en rijd zachtjes tussen twee paaltjes door met koffers... ken net... en dus tikte het paaltje mijn koffer en kon ik het totale gewicht niet meer opvangen... schade.. klein krasje :z
 
koekblikkers die ineens boven op hun rem gaan staan midden in een bocht) maar nog nooit onderuit gegaan *D, ook niet met lessen.

[me=Chef] klopt het even af.[/me]

Dat is helemaal fucked-up... van die automobilisten die gaan pas kijken als ze in de bocht zitten... trappen ze dus boven op hun rem...
Ik heb toch echt geleerd al van te voren naast je te kijken voor je de bocht neemt op het fietspad/weg die ernaast loopt.

Zijn 9 van de 10x die oude trutjes die net boven het stuur uitkomen... :(
 
In de eerste twee seconden van mijn allereerste keer op de motor lag ik ineens 50 meter verder op de grond. Pak (van de school) naar de klote, krassen op vizier en voetsteun er af. Net iets te veel gas + koppeling, voet niet tijdig op steun gekregen en vervolgens in een soort wheelie met 50 km/uur over het terrein gesleept worden tot ik besloot dat omvallen handiger was dan het hek raken. Nog steeds (maand verder) blauwe plekken van.

Dussuh... best snel :)
 
Ik heb een bijna crash gehad...
Had me vriendin achterop en moest even wennen aan het nemen van bochten.

Dus ik miste mijn rempunt en haalde de bocht dus niet echt...
Motor recht gegooit en geremt zodat ik in de bocht stil stond :$

Is toch verdomd wennen met iemand achterop!

Had een keer een vriendin achterop die ging tegenhangen op een rotonde... Schrok mij de pleuris :X

OT: 1 keer gevallen in een bocht. Natte wegdek + crappy banden. Niet cool :N
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk niet zo snel.... Ik reed al 6 jaar motor toen ik voor het eerst onderuit ging. :-)
Dan de eerste, een glijder over ijzel op een middenstreep, misschien 30/uur of zo, in 1978 of zo
Dan een tijd niets (wel een frontale aanrijding in 1992, een leeglopende achterband in 1994, uit laten bollen naar de vluchtstrook zonder verdere gevolgen, en een klapband met koprol in 1994)
Dan in nov 2007, met ongeveer 30/uur dankzij een putdeksel, weinig schade, dan in aug 2008 met ongeveer 70/uur op los grind, kuip stuk, pols gebroken. Dec 2008, op een modderbaantje, die had ik gezocht en gekregen, met zo'n 30/uur en in jan 2009 nog eens op vastgereden sneeuw, ook gezocht en gekregen, weer met zo'n 30/uur. Voetsteun verbogen.
Sindsdien al weer een tijdje niets, al heb ik een paar weken geleden nog veel geluk gehad bij het remmen op een dieselspoor ( en dat zag ik daarna dus pas), rare slinger en dan herstelde de motor zich , ik durf niet te beweren dat ik dat zelf deed, bijna weer onderuit en dan toch opeens weer rechtop, ik denk dat ik nog een schop tegen de grond heb gegeven want ik had daarna een zere voet....en dan maar doorgereden en dan die diesel gezien op de weg.
Ik heb ze nu zo ongeveer allemaal gehad, behalve de bladeren op natte weg, maar die kun je zien en er rekening mee houden!
 
Ik had net iets van een maand m'n rijbewijs toen ik in de regen in een bocht naar rechts, wegtrekkend bij een stoplicht, mijn achterwiel weg voelde glijden: olie in de bocht, al weet ik niet of die van mezelf was (cardan lekte in die tijd) of er al lag. De vorige eigenaar had net voordat ik de motor kocht eenzelfde ongeluk gehad, wat destijds voor hem reden was de verkoop even uit te stellen zodat hij netjes het beschadigde kleppendeksel kon vervangen. En ja, dat nieuwe kleppendeksel was nu dus meteen weer beschadigd. Verder alleen een beschadigd ego en een tijdelijke angst voor natte bochten aan over gehouden.
En natuurlijk twee keer bij rijles, maar dat telt niet.
 
2e dag op mijn eigen GS500, dijkritje, mezelf overschatten, remmend wijd gaan, en met 15 kmpu een salto in de berm over mijn motor. Moment dat ik het gras raakte ging hij plat, en ik er sierlijk over heen :+ Schade: gebroken koppelingshendel.
 
Ik ben vorige week vrijdag voor het eerst onderuit gegaan. Mn remmetjes waren gefikst en heb mezelf 10km van mn monteur vandaan onderuit geremd op natte kinderkopjes met een beetje zand.

Heel verdrietig :( vooral de schaamte toen ik na een half uur weer bij mn monteur kwam aankloppen. Het heeft me minder dan 100 euro gekost om alles weer netjes te krijgen, dus dat valt mee. Aan zo'n brik van 26 jaar oud kan niet zo veel kapot gaan natuurlijk.
 
In de eerste twee seconden van mijn allereerste keer op de motor lag ik ineens 50 meter verder op de grond. Pak (van de school) naar de klote, krassen op vizier en voetsteun er af. Net iets te veel gas + koppeling, voet niet tijdig op steun gekregen en vervolgens in een soort wheelie met 50 km/uur over het terrein gesleept worden tot ik besloot dat omvallen handiger was dan het hek raken. Nog steeds (maand verder) blauwe plekken van.

Dussuh... best snel :)


Hahahha _O-

Super vette actie. Wat vond de instructeur ervan?
 
met 60 een 90 graden bochtje in met rijles..... gelukkig was de berm net ingezaaid. Totaal geen materiele schade met een gebroken ego door een rijsintruteur die het wel hilarisch vond :9
 
Oktober 2007 mijn motorrijbewijs gehaald. Eind mei 2008 mijn motor gekocht. En tot nu ongeveer 8000km erop gezet. Zonder schade of wat dan ook.

En nog met 5 graden knietje aan de grond })
70714180.png


Heb met lessen wel een keer het asfalt gekust :)
 
Laatst bewerkt:
M'n rijbewijs heb ik nu zo'n jaar of 6, en daarmee ook al enkele (10)duizenden kilometers weg. :]
Afgelopen september, op een regenachtige middag, van m'n werk naar huis toe onderuit gegaan. :?
In een flauwe bocht naar de snelweg toe zat ineens het rubber boven....

Heb nog steeds geen idee wat de oorzaak geweest is. Waarschijnlijk wat vuil, modder of iets dergelijks.
Ik ben er goed vanaf gekomen, alleen mijn GSR werd total loss verklaard.
Was gelukkig all risk verzekerd, dus er werden nog wat centjes op de rekening gestort. :Y
Heb sinds een maand weer een andere motor. Het is dit keer een Yamaha XT660r geworden.

grtz
 
M'n rijbewijs heb ik nu zo'n jaar of 6, en daarmee ook al enkele (10)duizenden kilometers weg. :]
Afgelopen september, op een regenachtige middag, van m'n werk naar huis toe onderuit gegaan. :?
In een flauwe bocht naar de snelweg toe zat ineens het rubber boven....

Heb nog steeds geen idee wat de oorzaak geweest is. Waarschijnlijk wat vuil, modder of iets dergelijks.
Ik ben er goed vanaf gekomen, alleen mijn GSR werd total loss verklaard.
Was gelukkig all risk verzekerd, dus er werden nog wat centjes op de rekening gestort. :Y
Heb sinds een maand weer een andere motor. Het is dit keer een Yamaha XT660r geworden.

grtz
 
Tijdens het AVB-examen kneep ik te snel en te hard de voorrem in voor de noodstop, toen mocht ik het asfalt even van dichtbij bekijken :)
 
In 6 jaar, 80.000 km:

Na 20.000 km met 30 km/h op een klein dijkje haakse bocht gemist door hoog gras. Alleen (forse) kuipschade. Na 40.000 km met 120 km/h weggegleden bij insturen klaverblad. Motor TL, zelf waarschijnlijk middenhandsbeentje gebroken en volledig bont en blauw :P
 
Laatst bewerkt:
Telt het ook als je onderuit gaat omdat je standaard wegglijdt (en je motor dus ook ) op het gras ??? :/
 
Mja, die schrok zich natuurlijk ongelukkig. Toen bleek dat ik in orde was, gewoon schouders opgehaald, nieuwe motor gepakt en doorgegaan. Nog wel een paar keer gevraagd of ik echt okay was en me uiteindelijk ingeschat op de langste AVB cursus die in hun pakket zat :D (Inmiddels wel weer gewijzigd ;))


Hahahha _O-

Super vette actie. Wat vond de instructeur ervan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan