hoe snel is jouw rs125 en mitto125

rs125

MF'er
3 mei 2004
33
0
begie
hallo iedereen zou graag eens weten wat jullie top is van jullie 125cc
en wat je er aan gedaan hebt voor het zover te krijgen. mijn rs gaat maar iets boven zijn 160km/h :] zou hem graag its hoger krijgen. iemand die tips weet over beste uitlaat,afstelling en vertanding enz..
 
160 op de teller en dat bij 11000 rpm. De cdi verlaat de ontsteking waardoor er max 11000rpm uit komt, hoewel er meer in zit ;)

oudere modellen (ik heb model '04 ) kunnen hoger in toeren gaan en habben (niet zeker) een andere tandwielverhouding. dit heeft veel met EURO1 milieunormen te maken want rond de 5500rpm zat er een gigantische dip in de ontsteking voor die norm... (is ondertussen er al uit gehaald :+ )
 
ongeveer 165 echte kilometers, maar dan zit ie al wel behoorlijk in zijn toeren.. liep eerst harder, maar na vastloper moest cilinder opnieuw uitgehoond en zit er nu dus een iets kleinere zuiger in. heb geen origineel uitlaatsysteem, er ligt een Arrow onder.
 
iets grotere zuiger bij uithonen :+

blijkbaar heeft de RS125 model '04 een andere tandwiel verhouding of begrenzing op 11000? want meer als 160 komt er niet uit en je voelt dat er meer in zit
 
ehm nee, iets kleinere, er moest een nieuwe nicasyl laag in (vast niet goed gespeld) dus wand werd iets dikker en dus kleinere zuiger :+
 
dan ben ek toch nog blij met mijn rs de mijne is een uit 92. en gaat 160 rechtzittend met originele uitlaat ik zit dan wel rond 10.000 toeren maar wil dan niet echt meer verder. het is leuk rijden tot 140 tot dan blijft hij mooi doortrekken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan