Hoe snel mag je schijfrem heet worden??!?

gertonovic

Rookie
26 jun 2005
23
0
Amsterdam
Hallo Allemaal,

Hier is (weer) een vraag van de onbenul (lijkt het wel).

Ik was lekker na de reparatie van mijn Bol d'Or even op en neer naar het tankstation (zo'n 3 kilometer verderop) om de banden op spanning te brengen. Toen ik daar aangekomen was, bleek mijn schijfrem achter echt lekker heet te zijn. Leek me niet echt normaal gezien de afstand. Op de weg terug alleen met de voorrem geremd en terug thuis gecontroleerd wat de status was van de achterremschijf. Deze was inmiddels vrijwel helemaal afgekoeld.

Mijn vraag: is het normaal dat je schuifrem zo snel binnen de stad zo heet wordt?
Zo nee, wat kan dit dan zijn? Kromme schijf dat hij extra aanloopt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Gert
 
Hoe snel mag je schijfrem heet worden ???

Zodra die een mooie meid ziet..

Serieus antwoord: Zo'n ding wordt heel snel heet, hoef je je geen zorgen over te maken. Tenzij die natuurlijk vast zit, maar zoals je aangaf zit hij dit niet anders was hij de terug weg ook wel warm geworden.
 
Mijn vraag: is het normaal dat je schuifrem zo snel binnen de stad zo heet wordt?
Zo nee, wat kan dit dan zijn? Kromme schijf dat hij extra aanloopt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Gert

Bij een kromme schijf loopt hij juist minder aan omdat deze de blokjes dan meer naar buiten duwt. Als je dan niet remt blijven de blokjes verder van de schijf staan. Bovendien zou je dat ook voelen bij het remmen.
 
Hoe snel een schrijfrem heet mag worden?
Ga eens +/- 80KM/h rijden, rem een met een flinke vertraging af naar stilstand, stap af, doe je handschoenen uit, en houd je hand tegen je schijfrem.

wedden dat je auw roept :+
 
Ga maar na, je zet de kinetische energie (van je motor die rijdt met een bepaalde snelheid) om in warmte als je remt. Een deel van de warmte gaat in de band zitten, maar een niet onaanzienlijk deel komt in je schijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan