Hoe snel verdwijnt strooizout

Ben je wel eens in Salt Lake City geweest? En daar vriest het geeneens
Han jij als klassieker liefhebben zou moeten weten dat de Triumph Bonneville naar die Zoutvlakte in Utah genoemd is. Permasalt :)
Lag Area51 ook niet op een drooggevallen zoutmeer
Dat is waarschijnlijk steenzout. Wat hier wordt gestrooid is ongezuiverd natriumchloride of calciumchloride en in water valt dat uit elkaar in ionen.

En heb je wel eens met een Bonneville gereden? Heerlijke motor, vooral als het Bonneville blok in een Norton frame hangt. :] :]
 
Dat is waarschijnlijk steenzout. Wat hier wordt gestrooid is ongezuiverd natriumchloride of calciumchloride en in water valt dat uit elkaar in ionen.

En heb je wel eens met een Bonneville gereden? Heerlijke motor, vooral als het Bonneville blok in een Norton frame hangt. :] :]
Als je erachter wil komen wat goed sturen is, probeer dan eens een moderne Triumph zoals de Speed of de Street Triple....
 
Ik zou dit weekend zeker niet gaan rijden. Zet het maar snel uit je hoofd. Op z’n vroegst ergens eind mei.
Zeg dit ff op het journaal van 20:00 uur, voor die lastige automobilisten / wielrenners / mountainbikers / groepjes grijze duiven op een electrische fiets.

Alvast bedankt. *O*
 
als er op een droge weg wat droge zoutresten liggen is dat niet zo'n probleem, een natte weg is wel vervelend; je kan het goed zien op de voorruit van je auto of er een witte waas op komt of niet; hier (regio Tilburg) zijn de wegen al redelijk schoongespoeld en met de regen die vandaag en morgen nog gaat vallen is het in het weekend prima rijden; mocht je je motor willen afspoelen doe dat dan met koud water uit de tuinslang en nooit met heet water/druk want daar lost zout graag in op en vloeit dan naar alle plaatsen waar je het niet wil hebben en niet kan schoonmaken
 
de mijne zit in de winterstop dus hij blijft toch op stal
maar in de zomer strooien ze ook
dus als het wat uitmaakt als je nu :]
of straks
 
Of het boeit hem gewoon geen ene ruk en heeft ie geld zat 🤗
Dat kan, maar ik heb laatst meegelezen in een topic van iemand die een BMW wilde kopen, en het viel op dat de vraagprijs van een verwaarloosde motor even hoog was als die van en ongeschonden exemplaar.
 
Het kan wishfulll thinking zijn maar ik heb altijd het idee dat de weg veel stroever is als het witte begint te verdwijnen. Alles wijst erop dat de strooimiddelen hun etsende werk hebben gedaan en samen met de masserende werking van de winterbanden de weg volledig gereinigd hebben. Getuige de zwarte drab in de berm. Ik rij er wel naar O-)
Zo,is dat even sensueel beschreven 😍
Geil hoor👍
 
Dat kan, maar ik heb laatst meegelezen in een topic van iemand die een BMW wilde kopen, en het viel op dat de vraagprijs van een verwaarloosde motor even hoog was als die van en ongeschonden exemplaar.
Het is wat een gek er voor geeft (het is DE popie popie motor)🤗
God weet hoort het er wel bij,bij zo'n hok🤔
 
de Bonneville Salt Flats, een uurtje rijden ten westen van Salt Lake City, staan in de winter overigens onder een dun laagje water

IMG_20200131_123503 (1).jpg
 
Die denkt dat hij later de hoofdprijs voor krijgt voor een motor vol roest en aluminiumoxide.

En waarschijnlijk is dat ook zo. Tis tenslotte de meestverkochte BMW van de afgelopen jaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan