hoe spuiten jullie?

hoe spuit je

  • airbrush

    Stemmen: 4 20,0%
  • spuitbus

    Stemmen: 0 0,0%
  • andere middelen

    Stemmen: 1 5,0%
  • op de vulgaire manier

    Stemmen: 15 75,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Gifkikker

MF veteraan
16 sep 2002
5.174
0
Belgie
ik stel deze vraag omdat ik na men crash men kawa int groen ga spuiten. maar hoe spuiten jullie nu? met compresseur of met spuitbus, of met andere middelen? ik was van plan om dit met de airbrush (compresseur dus) te doen, maar een paar mannen dak ken zeggen dak gemakkelijker ben met spuitbussen.

nochtans toen ik deze brommers (en 125cc) gespoten heb heb ik niet veel hinder ondervonden met airbrush.

Figuur1.jpg

En als je voor spuitbus kiest, welk merk kiezen jullie dan? motip?

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn weten kun je veel mooier/strakker spuiten met een compressor.
Ikzelf zou het met compressor doen...
 
Ik zou het bij zo\'n doe-het-zelf garage gaan spuiten met een stof vrije ruimte...

en met een compressor....
 
Doe nou niet zo eigenwijs en laat het spuiten door een schadebedrijf doen.

Als je het voorbewerken en al zelf doet dan hoef je ze alleen los af te geven om te laten spuiten.
Het kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Je hebt geen stofdeeltjes bij een schadebedrijf want die krijg je als je het zelf in de schuur doet.
Je kan niet zomaar een compressor gebruiken want er komt altijd wat olie mee in de lucht en die komt in de verf terecht.
En je hebt bij een schadebedrijf altijd garantie.

En ga aub niet met een spuitbus kloten.

Als je het doet moet je het ook goed doen :)

Maar dat is mijn mening.
 
Doe nou niet zo eigenwijs en laat het spuiten door een schadebedrijf doen.

Als je het voorbewerken en al zelf doet dan hoef je ze alleen los af te geven om te laten spuiten.
Het kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Je hebt geen stofdeeltjes bij een schadebedrijf want die krijg je als je het zelf in de schuur doet.
Je kan niet zomaar een compressor gebruiken want er komt altijd wat olie mee in de lucht en die komt in de verf terecht.
En je hebt bij een schadebedrijf altijd garantie.

En ga aub niet met een spuitbus kloten.

Als je het doet moet je het ook goed doen :)

Maar dat is mijn mening.


Als je nu gewoon plastic in de schuur hangt? Je eigen spuitkabine dus.
 
Als je nu gewoon plastic in de schuur hangt? Je eigen spuitkabine dus.
Daar kom je dan wel achter.

Je kleren zitten ook vol stofdeeltjes
De grond , alles.

Op school hebben we speciale overallen en een prof. spuitcabine en toch komen er soms stofdeeltjes op het spuitwerk.

En het onderdeel schoonvegen met een kleefdoek is ook zeer belangrijk.
 
Doe nou niet zo eigenwijs en laat het spuiten door een schadebedrijf doen.

Als je het voorbewerken en al zelf doet dan hoef je ze alleen los af te geven om te laten spuiten.
Het kost wat meer maar dan heb je ook wat.
Je hebt geen stofdeeltjes bij een schadebedrijf want die krijg je als je het zelf in de schuur doet.
Je kan niet zomaar een compressor gebruiken want er komt altijd wat olie mee in de lucht en die komt in de verf terecht.
En je hebt bij een schadebedrijf altijd garantie.

En ga aub niet met een spuitbus kloten.

Als je het doet moet je het ook goed doen :)

Maar dat is mijn mening.

ik heb een stofvrij atelier, en met die vorige 2 is er niks van olie meegekomen
 
Ik heb vroeger me oude motors ook wel eens met de spuitbus gespoten, kan je vertellen dat je best een heel mooi resultaat kan krijgen, wel heel goed poetsen naderhand, maar resultaat was toch echt niet slecht.
Natuurlijk waren dit kleine oppervlakten, zou me R1 heus niet met de spuitbus gaan bewerken, maar het hoeft niet perse slecht af te lopen.
 
Als je tevreden bent over het resultaat van je brommers moet je dat met je motor ook doen.

Met welk soort lak heb je gespoten :?

weet ik niet meer :? had die verf laten maken omdat ik dat groen nergens vond.

[edit] zelfs als ik het afwrijf werk zelf doe is het nog redelijk duur alhier 500euro
 
Over die compressors... daar zijn olieafscheiders voor...
En het is dan ook niet echt slim om een olienevelsmeerventiel (scrabble :P ) in de lijn te plaatsen zoals eig altijd hoort...
 
try5.jpg


zo zal em worden, ben nog niet zeker of ik het zwart wit zal spuiten of in stickers zal laten maken
 
Mijn oom is autospuiter geweest. Die laat ik het doen. Heeft er tenminste verstand van.
En hij gebruikt een compressor trouwens :)
 
Heb mijn voiture met de roller gedaan gaat ook prima!
Fiets met de compressor en de brommer met een bus :)
Moet zeggen dat de compressor het mooiste resultaat geeft en de roller daarna op de 2e plaats komt.
 
Compressor, is erg erg mooi als je het goed doet.

Verschil met spuitbus en compressor zie je echt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan