Hoe stal jij je motor?

Wat doe jij met je motor?

  • Gaat helemaal uitmekaar!

    Stemmen: 7 28,0%
  • Beetje poetsen; klaar.

    Stemmen: 15 60,0%
  • Zien we volgend jaar wel weer.

    Stemmen: 1 4,0%
  • Naar de monteur voor een beurt.

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

BuGs_BuNnY

Die hard MF'er
9 feb 2002
893
0
Drenthe
Nou, mijn 1e motor seizoen zit erop.
Maar nu komt de tijd dat mijn motor de garage in kan. ;(
Doen jullie nog dingen voordat je hem een tijdelijke rustplaats geeft :?

Accu- druppelaar / Bok/ Uitmekaar die handel/ etc.

Want je hoort soms dingen van.
Geen Accu druppelaar dan is je accu leeg na 3 maand.
Geen Bok dan een vervormde achterband.
 
Na 3 maanden je accu leeg? Binnen 3 maanden ga je toch wel weer rijden?
Trouwens, na een paar nachten flink vriezen is je accu al leeg. Helemaal als ie niet meer van goede kwaliteit is.

Wat ik ga doen : Een flink stuk rijden, zodat alle condens uit het blok is (meer dan 50km rijden), voltanken en naar huus rijden.
Op de bok, even schoonmaken, her en der wat inspuiten met wd40.
Accu eruit, binnen aan de druppellader hangen. Hoes erover heen en om de zoveel tijd even kijken. Immers staat ie niet in een verwarmde schuur en wil er wel eens condens achter blijven onder de hoes...

Daarnaast niet vergeten om de zoveel tijd (ik doe altijd om de 2 weken ofzo) het voorwiel wat te draaien en 'm op een andere plek laten 'rusten', anders krijg je een plat gedeelte in je wiel. Zou er wel weer uit moeten zijn na een ritje, maar blijft irritant. Of dit echt de oplossing is voor een plat gedeelte op de band weet ik niet, maargoed, zo doe ik het :+ Ik kan niet beide wielen van de vloer doen.

Tijd dat ik een verwarmde garage in de buurt vind :)

p.s. ik hoop niet dat ik iets in m'n verhaal vergeten ben..
 
de mijna gaat binnenkort hopelijk naar een nieuwe eigenaar. Begin komend seizoen sturen ze dan vanuit japen een mooie nieuwe corona op *D
 
Ja; oke.
De echte rambo's stoppen niet maar ik wel.
Tuurlijk als er nog een mooie dag komt maak ik er gebruik van maar ben toch echt wel een mooi weer rijder.
Dan maar geen Rambo.
AMEN :}
 
Ik rij niet meer zodra er pekel ligt....ga nog wel een keertje circuit rijden (daar pekelen ze niet...en er wordt alleen niet gereden als er sneeuw op de baan ligt 8-)
 
Hoe ik hem stal ? nou met de beton ijzer de ketting doorgeknipt en toen over de auto getild met een maatje , in de aanhangwagen gezet en weg gereden :)
 
Heb afgelopen winter ook doorgereden :) zijn nog genoeg mooie dagen in de winter !! Misschien met hele kleine pauzes... maar dat is in de zomer ook voorgekomen.

Das waar, zijn nog zat mooie dagen. Ach, als het een mooie dag is, gooi ik m'n accu erin en dan is het GAAN!

Maar heb ook nog een koekblikkie en zo'n kacheltje is toch wel erg lekker hoor O-) . Dan maar geen rambo met paarse vingers. :)
 
Hier zakt mijn broek van af........

Ik dacht dat dit een motor-forum was.........

Of is dat de achterliggende gedachte......

Als het weer minder wordt, dan gaan we het forum op......



Geintje.....loop ff te narren.......moeten jullie lekker zeluf weten of je doorrijd.......ik wel.....altijd......en.....eeuwig......dag in.......dag uit..

Het lijkt wel of ik 't niet leuk vind, maar dat is zeker niet zo.......ik word alleen altijd zo moe van die mensen die lopen te zeuren dat mijn motor er dan niet uitziet (er zit dan wat modder en zo op...) na weer een week te hebben gereden......als je rijdt heb je gewoonweg geen tijd om te poetsen......

Maar al met al, als ik een winterstop zou maken, dan komt tie echt wel in de huiskamer......ook al levert dat de hele winter een slaapplaats op de bank....
Hoop maar dat ze dit niet leest........wil geen slapende vrouwspersonen op verkeerde gedachten brengen.....

see u van de winter in je koekblik.....met de kachel aan.....shit, waar ben ik eigenlijk mee bezig.......
 
Das waar, zijn nog zat mooie dagen. Ach, als het een mooie dag is, gooi ik m'n accu erin en dan is het GAAN!

Maar heb ook nog een koekblikkie en zo'n kacheltje is toch wel erg lekker hoor O-) . Dan maar geen rambo met paarse vingers. :)

Paarse vingers... helemaaaaaaaaal geen last van :) zit een kacheltje op mijn motor... uhhh ben ik nu ook een mietje ? O-)
 
Maar ja,
Als het een keer vriest en er zijn van die mooie auto's met een hoop zout en je gaat daarna weer snel motorrijden heb je wel een hele mooie motor met een hele hoop roest.
Tenzij je hem elke keer weer schoon wil maken.
Maar eigenlijk wou ik weten hoe mensen hun motor onderhouden als die de garage ingaat inplaats van wel of niet rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan