Hoe stal jij je motor?

Wat doe jij met je motor?

  • Gaat helemaal uitmekaar!

    Stemmen: 7 28,0%
  • Beetje poetsen; klaar.

    Stemmen: 15 60,0%
  • Zien we volgend jaar wel weer.

    Stemmen: 1 4,0%
  • Naar de monteur voor een beurt.

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
corona :? das toch een biertje? :)

Oja en stoppen? eh.......... als t moet dan moet t maar :) maar asl t ff kan :]
Klopt, maar voor de echt alcohollisten maken ze ook motoren:
corona_concept_bike_head.jpg


Of zal ik de naked versie nemen?
corona_concept_bike.jpg

:+
 
Huh stoppen??? En hoe moet ik dan naar mijn werk komen? Ik zal wel moeten blijven rijden, of ik nu wil of niet. Gelukkig wil ik dat ook wel.... :)
 
k,heb hier nog een oude Motor liggen met een verhaal over wat te doen als je doorrijd in de winter, en wat te doen als je um langdurig in de schuur schuift,...

ik zal kijken of ik morgen op m,n werk ff tijd heb om dat in te scannen, is misschien wel leuk om ff te lezen,..
 
Motor gaat uit elkaar, nakijken (dit jr er WP ingezet) weer inelkaar en niet rijden als er pekel ligt.

VFR_Kaal1a.JPG


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Ik rij NIET:
Als er pekel ligt
Als de grond bevroren is
Als het regent (ga ik niet weg, maar dan bedoel ik wel serieuze regen)
Als de fiets uit elkaar ligt voor onderhoud
Als het kouder is dan -20
Als ik aan het werk ben

Tja... deze periode doe ik wel rustiger aan. De km's die ik maak op mijn fietsie zijn toch alleen maar fun-km's. Nooit nuttig. Maar dan moet er dus wel fun te beleven zijn.

Op dit moment staat mijn fietsie in de garage, schoon, op paddockstands, zo min mogelijk in de weg aan een acculader en onder een doek.
 
BuGs_BuNnY kun je in je poll niet de optie "Ik rij het hele jaar door" / "Winterstalling, wa's da? ofzoiets toevoegen? Dan kunnen de doorrijders ook stemmen :)
 
Ja; oke.
De echte rambo's stoppen niet maar ik wel.
Tuurlijk als er nog een mooie dag komt maak ik er gebruik van maar ben toch echt wel een mooi weer rijder.
Dan maar geen Rambo.
AMEN :}

Zoek even, JK heeft hier laatst een mooie handleiding gepost over voorbereiding voor de winter. :)
 
Stoppen????

Als het ijzelt of als er sneeuw ligt rij ik ff niet, maar dat is toch bijna nooit in NL.
En dat uit en in elkaar zetten met wat onderhoud en dergelijke kan prima in die paar dagen dat ik dus niet rij.
 
Winterstalling, tsss...

Oké, gladheid of ijzel is inderdaad minder, maar wat doet iedereen toch moeilijk over pekel?!? Toch gewoon een kwestie van de zooi goed (= overmatig) vet houden en af en toe je fiets eens een keertje schoonmaken (mijn spatwater-gekoelde blok is bij een beetje nat weer tot op zekere hoogte ook nog eens zelfreinigend ;) )? Kan aan mij liggen, maar ik heb liever dat ze WEL dan niet strooien...
 
Ik heb hem voor de deur staan, dus rijdt je automatisch heel het jaar door, ik heb goeie kleren, dus dat is allemaal wel te doen... Enigste weer waar ik echt probleem mee heb is ijzel op de weg of keiharde wind,... kou is wel op te lossen met de juiste kleding..

Winter en herfst kan je hele mooie lekkere dagen hebben om te rijden,.. (vooral die laag hangende mist is mooi...)

Volgend jaar heb ik een garage, denk dat ik vanaf die tijd, de motor 1 a 2 maanden per jaar stil ga zetten om lekker te sleutelen....

Enigste wat ik tot nu toe miste over je motor stil zetten is de benzine ff uit de carbs halen.... je wilt er geen bezinksel in....
 
Laatst bewerkt:
Stoppen, winter?!

Zal niet, lekker het hel jaar door rijden, oke, behalve als het ijzelt of sneeuwt.
Of meer van dit soort witte zooi, daar heb ik een leuke koekblik voor.
Maar als je oren van je kop af vriezen en het is een stralende dag tevens niet glad.
Wat is er dan heerlijker om lekker een stukje te rijden, (van pomp naar pomp om je warm te houden).
En vervolgens als je thuis bent een lekkere warme douche te pakken, heerlijk toch...
Verder staat mijn Catje lekker binnen als ze de rust weer verdient, gezellig samen met de motor van mijn vriendin.
 
Heb m'n vraag maar in dit topic gezet. Vond het niet nodig om hier een nieuwe voor aan te maken.

Ook ik stop tijdelijk met rijden. Ja, ja, kom maar op met die opmerkingen :)
Nu was ik enkele dagen geleden bij een dealer. Het is bekend dat dealers vele zgn. winterbeurten uitvoeren. Wanneer een motor lang (enkele maanden) stilstaat, dan voegen zij, als dealer, de onderstaande middelen toe in de benzinetank.
"Het éne houdt de conditie van de benzine op peil, en het andere maakt 'schoon'", aldus de monteur.

Wie kent deze middelen :? Is het gebruikelijk dat dealers bij de zgn. winterbeurt zomaar van alles in je tank gooien :?

Ben zelf niet een voorstander van 'alles in je tank gooien' namelijk.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan