Ik weet het, de vraag klinkt een beetje raar.
Ik ben in het bezit van een prachtige Honda Cbr 600 van '97.
Nou heb ik laatst wat problemen gehad met de benzine toevoer. Ik heb de motor gestart met de choke en even laten draaien, heb later de choke uitgedaan en ben vertrokken. Een kilometer verderop begint de motor te stotteren en slaat vervolgens af. Met aanduwen heb ik hem na 10 minuten weer aan de praat gekregen. En loopt als een trein. Nou werd mij later door iemand verteld dat ik de motor met de benzine kraan dicht moet starten omdat de motor anders een overdossis benzine binnen krijgt, doordat ik de choke gebruik. De motor heeft dus teveel benzine gehad.
Is dit de normale start procedure(van Honda)? Wat is anders de beste(meest gezonde) manier om de motor te starten?
Ik ben in het bezit van een prachtige Honda Cbr 600 van '97.
Nou heb ik laatst wat problemen gehad met de benzine toevoer. Ik heb de motor gestart met de choke en even laten draaien, heb later de choke uitgedaan en ben vertrokken. Een kilometer verderop begint de motor te stotteren en slaat vervolgens af. Met aanduwen heb ik hem na 10 minuten weer aan de praat gekregen. En loopt als een trein. Nou werd mij later door iemand verteld dat ik de motor met de benzine kraan dicht moet starten omdat de motor anders een overdossis benzine binnen krijgt, doordat ik de choke gebruik. De motor heeft dus teveel benzine gehad.
Is dit de normale start procedure(van Honda)? Wat is anders de beste(meest gezonde) manier om de motor te starten?