Hoe startmotor uitbouwen bij een Goldwing GL1500

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.080
15
Den Haag
Ik heb de 3 bouten waarmee de startmotor aan het blok is bevestigd los gemaakt.
Er zit nu enigszins beweging in het ding, maar eruit trekken zonder grof geweld lukt niet.
Iemand enig idee hoe nu verder?
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
1
56
Staphorst
Bij een 1100 ros je um zo via de zijkant weg als de bouten los zijn, wel grof kracht zetten, maar een 1500? is dat een 6 pitter? Die van mijn ouwe is een 1800-6 dat is zo'n big fat mamma scooter model
 

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.080
15
Den Haag
Bij een 1100 ros je um zo via de zijkant weg als de bouten los zijn, wel grof kracht zetten, maar een 1500? is dat een 6 pitter? Die van mijn ouwe is een 1800-6 dat is zo'n big fat mamma scooter model
Bij deze zit de startmotor ook aan de zijkant, maar dan zodanig dat je hem alleen naar achteren zou moeten trekken (als de 3 bouten los zijn da he :P )
Het lijkt wel of hij nu tegengehouden wordt door een nok, of een O-ring, of zo.
Grof geweld wil nog fff niet doen....
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Er zal toch wel een o-ring om het huis van de startmotor zitten waar hij in het carter zit om de olieafdichting te verzorgen?
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
1
56
Staphorst
Geen motofiches van de 1500?
De startmotor rust en blijft hangen echter de starterkrans, die drijft ie immers aan
Hoe die vrij te maken?
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Volgens mij moet de startmotor er gewoon uit te trekken zijn?
Er zijn wel fiches te vinden op internet........gewoon even zoeken hier in het wph topic?
 

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.080
15
Den Haag
Het is gelukt.
De startmotor heeft idd een O-ring, waarmee de afdichting verzord is.
Het blijkt een kwestie van stevig recht achteruit trekken te zijn.

Toen we hem eruit hadden kwam een tandwiel met 1 missende tand tevoorschijn....
Balen dus.