Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
dat klopt..
maar hoe krijg ik 'm weer zo dat ie lekker schakelt?
Zet dan ook een merkstreepje hoe het zat beste is bij de schakelas weer los nemen een een paar tandjes verzetten totdat het schakelarmpje weer voor jou juist staat.
je veranderd echt alleen de stand van je schakelpedaal als je hier mee bezig bent. er wordt dus niks veranderd in je versnellingsbak ofzo waardoor ie ineens anders zou gaan schakelen.ik heb het schakelpookje ook van het asje gehad en weer afgestelt met het stelstaggetje, zou het dan kunnen dat ie soms uit de versnelling schiet als ie niet goed is afgesteld
je veranderd echt alleen de stand van je schakelpedaal als je hier mee bezig bent. er wordt dus niks veranderd in je versnellingsbak ofzo waardoor ie ineens anders zou gaan schakelen.
dat is dus totaal niet van toepassing, er is weinig kracht nodig om een motor in een versnelling te zetten. en als ie er in zit dan zit ie erin, als ie dan uit de versnelling schiet is er iets mis met je bak, dit kan nooit aan de stand van je pedaal liggen.Maar wel aan de kracht waarmee de schakelas verdraaid word....
dat is dus totaal niet van toepassing, er is weinig kracht nodig om een motor in een versnelling te zetten.
tenzij je het echt verkloot hebt zijn er eigenlijk twee uiterste standen waarin je pedaal kan staan wil je nog fatsoenlijk kunnen schakelen, hierbinnen moet toch iedereen wel een goede afstelling kunnen vinden.
ik moet bij m'n tdm ook iets meer kracht zetten dan ik deed bij m'n bandit. dit ligt gewoon aan de motor zelf, schakelpedaal staat goed. je zou precies uit kunnen rekenen hoeveel krachtsverschil tussen 2 standen zou zitten maar ik denk dat dit allemaal gerotzooi in de marge is, je hoeft echt niet 10 keer harder te trappen als je hem iets verdraaid.Nou, ik moet anders toch een redelijke tik geven bij mijn ZZR, vooral van 1 naar 2. Het is geen Honda in ieder geval..Dus moet niet een van beide hefbomen in uiterste stand staan of komen als je schakelt. Als je stangetje en hefboom een hoek maken van 90 graden in rust gaat schakelen stukken beter dan wanneer die hoek maar 45 graden is.
En als de versnelling lastig schakelt na het loshalen/vastzetten van het pookje, dan zou dat best wel eens het probleem kunnen zijn, toch?