Hoe sterk is een helmvizier ??

Hee Sigma, je was toch op zoek naar zo'n T-shirt met " I don't want Milk an Cookies, I want Tities and Beer"

Nou, he he , hier het adres waar ik ze gekocht heb.

Body Fashion Rianne
Erotic clothes (ja ja, ik weet het, maar ze verkopen dus ook T-shirts)
0570-656580
06-26926795

Bedankt voor het posten en het mailtje :}
 
Hee Sigma, eigenlijk ben je natuurlijk wel een watje, hoofd beveiliging, maar wordt geveld door een HOMMEL. |( |(
Er is nog niks opgeeist voorlopig

vorige nacht wel getuige van Belgies eerste officiele gangwar in Brussel Centrum
leuke boel 30 agenten die dooreens staan te diskuteren wie er eers binnengaat,
uiteindelijk werd het de hond :P :P
 
Ik las dat je een Fog-City Shield had. Moeten daarvoor (net zoals bij pinlock) gaatjes in je vizier worden gemaakt???

Die gaatjes verzwakken je vizier wel. Door die gaatjes kunnen eventuele krachten die op het vizier komen te staan tijdens het rijden (en het daarbij komende "muggen- & steentjeskoppen") niet goed worden afgevoerd.

Ik durf niet te zeggen hoe groot die invloed is, maar die kon nog wel eens vrij groot zijn.
 
Vrij klein, zo'n gat is namelijk een cirkel en zulke dingen leiden de krachten erg goed om.

Hmz...idd. Ik moet je (helaas) gelijk geven. :}
Heb het zonet even opgezocht in mijn oude schoolboeken (MTS) over metaal-eigenschappen [edit] en de invloed van scheurtjes op de sterkte van het materiaal en hoe verder uitscheuren te voorkomen... (ook kunsstoffen worden in die boeken behandeld)[edit-end]
 
Laatst bewerkt:
Wat jij bedoelt zijn zgn. "constructieve kerven" maar voor de vorm en het materiaal van een vizier gaat dat niet op.
 
HJC ZF-7 helmpje... 220 km/h... Grind uit kiepwagen... Vizier wel wat bekrast maar heel, motor heel ( :} ), pijnlijke arm... Moet bij een niet al te oud vizier (invloeden van UV enzo) dus geen probleem opleveren...

BTW, Ook een wesp laat een splut van zo'n 8 cm achter op je vizier bij 250+.... Een hommel ofzo kan dus ook al zo'n plekje achterlaten... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan