Hoe sterk is een helmvizier ??

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Was gisterenavond op een lange expres weg aan het rijden, het laaste licht spingt op groen als ik er bijna ben, gooi het gas open, als ik net over de 200 zit zie ik uit mijn rechterooghoek iets afkomen, KNAL een hommel of iets dergelijks op mijn vizier.
Ik zag geen reet meer en mijn nek deed pijn van de impact (kun je die rotbeesten aanklagen???)

Voorzichtig gestopt op de pechstrook, ff mijn vier wat schoon gewreven. Wat zag ik? mijn vizier gebarsten. Rotbeest

Dit was eem behoorlijke smak maar zo'n beest geeft mee.
Iemand een idee of ervaring wat er gebeurd als er een steen(tje) met zulke snelheid tegen je helm komt

PS moest er iemand die hommel zijn direkte nabestaanden kennen, ff de rekening

Vizier Dainesse ergon racing 48 Euro
Fog city shield 17 Euro

En ja ik weet het hij kwam van rechts, maar ik reed op een voorrangsbaan :j
 
Ik heb met m'n pothelmpie er weleens een tand door m'n lip/dikkelip en blauweplek en natuurlijk een vieze smaak in m'n bek aan overgehouden.

Met +/- 70 kmph.

En vizieren worden getest, maar 200 is ook behoorlijk snel en hommel vloog misschien ook wel 80 behoorlijke impact dus. 8-)
 
Als het goed is kan je een hommel herkennen aan zijn streepjes code.
Maar weet je zeker dat het een hommel was :?
En een steen word wel gestopt door de achterkant van je helm dus die kan je daarna nog wel identificeren. :+
Even serieus.
Ik heb begrepen dat er regels en eisen zijn waar een vizier aan moet voldoen om een E-keurmerk te krijgen.
Crawl
 
Misschien was het een belgische zwart, geel gestreepte insectofantus. :+
Erg zeldzaam. })
heb ik mischien de laatste gescoord, en ben ik verantwoordelijk voor het uisterven van een ras.

Zal mijn kogelvrije vest maar beginnen dragen, met al die natuurliefhebbende gekken met een pistool :P
 
Het vizier zal in elk geval de kracht van de impact breken als er een steentje tegenaan komt, maargoed je komt dan zelf nog wel met 200+ aangassen. Ik denk zelf niet dat ie er doorheen breekt en tegen je hoofd klapt, ik zou zeggen, test het eens uit ;)
 
Wat een KLOOThommel.
Maar dat een vizier daarvan barst :?

Nog nooit is mijn vizier gebroken terwijl er een insect tegen aan vloog.

Duur geintje :(
 
Op zaterdag 18 mei 2002 13:11 schreef Daniel Leenders het volgende:
Wat een KLOOThommel.
Maar dat een vizier daarvan barst :?

Nog nooit is mijn vizier gebroken terwijl er een insect tegen aan vloog.

Duur geintje :(

Dat komt omdat die van jou ook geen 200+ gaat }) ;)
 
Neen, maar dat is zowat het grootste dat ik al ben tegengekomen
De vlek is 13 cm in doorsnede, das dus een behoorlijk groot beest
je moest eens weten hoe groot de vlek is als jij geplet op de voor kant van de trein kleeft. |( :)
 
Uhhmz...ik heb zelf al meerdere keren met 240+ een steentje tegen mn Arai vizier gehad....no problem....en heb ergens gelezen dat ze zelfs tot over de 400kmph aankunnen :}
Arai :}
 
Uhhmz...ik heb zelf al meerdere keren met 240+ een steentje tegen mn Arai vizier gehad....no problem....en heb ergens gelezen dat ze zelfs tot over de 400kmph aankunnen :}
Arai :}
jij hebt dan ook een bikkelharde kop, dat is nu wel bewezen. :P
 
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, toen ik in mijn koekblik een steentje op de ruit kreeg... Het was als of er een baksteen tegen mijn ruit vloog, zo'n klap.
Vroeg me toen af wat er gebeurd als die tegen je helm komt.... of erger: er net onder
smhair2.gif
 
Heb idd nog nooit last gehad met me vizier, en geloof me, daar hebben beesten op gezeten.

En me helm is wel en beetje beschadigd door steenslag, maar me vizier niet, maar is een ARAI he.

Maar als je last van je nek heb, dan zal het wel een musje oid zijn geweest, heb ook wel eens zo'n beest tegen me helm gehad, en dat voel je wel.
 
Hee Sigma, eigenlijk ben je natuurlijk wel een watje, hoofd beveiliging, maar wordt geveld door een HOMMEL. |( |(

Trouwens, was jij toch die een tijd terug vroeg om dat adres waar ik die T-shirts gekocht had, heb het adres gevonden, weet alleen effe niet meer waar het gebleven is. :? :?
 
Hee Sigma, je was toch op zoek naar zo'n T-shirt met " I don't want Milk an Cookies, I want Tities and Beer"

Nou, he he , hier het adres waar ik ze gekocht heb.

Body Fashion Rianne
Erotic clothes (ja ja, ik weet het, maar ze verkopen dus ook T-shirts)
0570-656580
06-26926795
 
Shark helmen ?? dan lijk je op die mannetjes uit spaceballsIk denk dat die helmen 13cm dik zijn. lijkt wel een ballon op je kop.

Wat is er mis met spaceballs :? ;)

Heb nog nooit een aanvlieging gehad op die snelheid, kan namelijk niet zo hard. Schrik wel effe elke keer als er zo'n groot geval uit het niets opkomt. Nog nooit schade gehad door beestjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan