Het moet gewoon op je kentekenbewijs staan. Dat is wat de wet zegt.
En jurisprudentie is gebaseerd op uitspraken. Die later gebruikt kunnen worden in soortgelijke gevallen. Misschien dat de jurisprudentie hier dan aanpassingen in heeft gemeld, maar, at een keer zo'n soort rechtzaak is gewonnen, is geen garantie voor de toekomst. Desalniettemin had de discussie kunnen worden voorkomen door het op kenteken te hebben, en waarom is dat zo? Juist omdat dat een officieel bewijs is dat je motor op 25 kw staat. (Wil nog niet zeggen dat het zo staat). Een uitdraai officieel document? Nee.
"Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de ten behoeve van hem in het rijbewijzenregister geregistreerde verklaring van rijvaardigheid het praktijk-examen voor de rijbewijscategorie A heeft afgelegd met een motorrijtuig op twee wielen, waarvan de cylinderinhoud meer dan 120 cm3 en het vermogen minder dan 35 kW bedraagt, wordt een rijbewijs A afgegeven dat gedurende twee jaren na de datum van afgifte slechts geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan het vermogen niet meer dan 25 kW en tevens niet meer dan 0,16 kW per kg ledige massa bedraagt, en dat na die twee jaren geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie zonder dat van die beperking sprake is."
Ik mag dus een motor met niet meer dan 25KW aan vermogen besturen. Er staat niks over het kentekenbewijs. Dat dat het officiele middel is om het vermogen af te lezen mag dan misschien wel zo zijn, maar het feit dat op het kentekenbewijs niet 25KW staat, veranderd niks aan het feit dat de fiets wel degelijk 25KW is.
Misschien dat je een andere boete kunt krijgen voor het niet in orde hebben van je papieren, maar ik heb gewoon het rijbewijs voor het besturen van deze motor. Dat is ook bevestigd in die uitspraak, als ik het me goed herinner.