Hoe strak moet een nieuw leren pak zitten ?

MvEssen

Die hard MF'er
16 jan 2014
298
1
Veendam
Hallo iedereen,

Ik zwerf nu al een tijdje op het motor-forum rond en heb nu zelf een vraagje:
Hoe strak moet een nieuw leren combi pak ongeveer zitten in het begin ?

Ik heb mij gisteren een super mooi Dainese combi pak aangeschaft en heb hier mee test gezeten en hij leek me helemaal goed, nu heb ik vandaag een rondje van 70 km gereden en kwam ik terug met licht tintelende knieen (omdat hij strak over de knieen zit) en iets last van mijn schouderbladen. Er is mij verteld dat hij best strak moet zitten en dat leer nog wel wat mee rekt maar wanneer zal mijn pak lekker gaan zitten en in hoe verre zal hij nog rekken ?

nu zeggen mensen die ik ken wel dat het voor hun ook wel afzien de eerste tijd met een nieuw leren pak maar ik wil graag wat meer informatie over hoe het nog zal vormen voordat ik hem straks niet meer kan terug brengen.

de vragenlijst ;) :

Zal mijn pak de goede maat zijn ?

Hoelang zou het kunnen duren voordat hij lekker zit ?

Hebben jullie ook last gehad en hoe liep dat af ?

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Oja voordat ik het vergeet te melden, Ik ben geen knappe dame met een te strak pakje dus om een foto vragen moet je niet willen _O-

Alvast bedankt !! *D
 
Een nieuw leren pak moet dermate strak zitten dat je alleen met onderkleding (dus niet met trui, broek etc) echt strak in het pak zit met als voorwaarde dat hij niet knelt op de ellebogen, schouders, knieen.

Je hoort zeg maar als een soort robot te lopen de eerste paar keren dat je hem draagt :P
 
Hallo iedereen,

Ik zwerf nu al een tijdje op het motor-forum rond en heb nu zelf een vraagje:
Hoe strak moet een nieuw leren combi pak ongeveer zitten in het begin ?

Ik heb mij gisteren een super mooi Dainese combi pak aangeschaft en heb hier mee test gezeten en hij leek me helemaal goed, nu heb ik vandaag een rondje van 70 km gereden en kwam ik terug met licht tintelende knieen (omdat hij strak over de knieen zit) en iets last van mijn schouderbladen. Er is mij verteld dat hij best strak moet zitten en dat leer nog wel wat mee rekt maar wanneer zal mijn pak lekker gaan zitten en in hoe verre zal hij nog rekken ?

nu zeggen mensen die ik ken wel dat het voor hun ook wel afzien de eerste tijd met een nieuw leren pak maar ik wil graag wat meer informatie over hoe het nog zal vormen voordat ik hem straks niet meer kan terug brengen.

de vragenlijst ;) :

Zal mijn pak de goede maat zijn ?

Hoelang zou het kunnen duren voordat hij lekker zit ?

Hebben jullie ook last gehad en hoe liep dat af ?

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Oja voordat ik het vergeet te melden, Ik ben geen knappe dame met een te strak pakje dus om een foto vragen moet je niet willen _O-

Alvast bedankt !! *D


Zal mijn pak de goede maat zijn ?
Als ik jou klachten zo lees dan denk ik dat hij te klein is

Hoelang zou het kunnen duren voordat hij lekker zit ?
Hij moet meteen lekker zitten.

Hebben jullie ook last gehad en hoe liep dat af ?
Nee niet gehad

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Naar de motorzaak terug gaan voor een ruimer pak
 
Laatst bewerkt:
Wat jij nu omschrijft zo zat mijn leren pak ook 15 jaar terug. Na een paar keer (!) met het pak onder de douche en aanhouden terwijl het droogt ( wel weer invetten naderhand) zat het toen lekker, en nu nog steeds geen slobberkont.
Leer rekt best veel, mijn figuur is ondertussen ook niet zo strak meer als 15 jaar terug.
:X
 
Ik heb nu onder mijn pak gewoon een t-shirt en een hele dunne goedkope trainingsbroek aangehad, morgen haal ik even lang ondergoed en rij ik nog een rondje. mocht ik nog mijn twijfels hebben rij ik even door naar de zaak waar ik het pak kocht om het even voor te leggen.
 
Trainingsbroek onder een leren pak :?

Hooguit een thermobroek met lange pijpen die strak zit ( tip: lidl heeft zo nu en dan motor-onderkleding, zit mij prima)

Ja ik wil ook zo'n setje maar die hadden ze nu niet dus ik wou even testen vandaag morgen ff kijken bij de action en weer proberen :)
 
Een leren pak moet helemaal niet strak zitten. Ook niet los, het moet passen.

In het begin zit ie echt wel ietsje strakker, dan na een paar keer dragen.
Zal eens kijken of ik mijn leren pak nog aan kan, dat ligt ook te verstoffen. Dat krijg je als je 3 tenues hebt voor op de brommert. Dan vergeet ik nog het zomertenue als 4e outfit, maar dat draag ik nooit.
 
Als jij een trainingsbroek onder je leren broek past, twijfel ik of je hem zelfs niet te groot hebt gekocht!

Het hoort er allemaal bij. Wil je niet met een "luier" in je leren broek lopen na een paar keer dragen, moet je de eerste paar keer dragen even afzien. :Y
Als je denkt dat je pak echt te strak zit en alles klemt, dan pas zit hij na een paar dragen keer echt goed.
Als je je benen bijna niet over je motor gezwaaid krijgt, dan zit hij goed.
Als je echt moeite moet doen om om je pak uit te krijgen, dan zit hij goed. (vriendin helpen met uittrekken)
Als je je rits van je jas net dichtkrijgt, dan zit hij goed.

Wat ik wil zeggen; leer zit in het begin echt k**. maar het rekt behoorlijk. Rij er een week mee en het zit een stuk beter.

Je pak moet als een 2e "huid" om je lichaam zitten... dunne onderkleding moet in het begin net niet of net wel passen. (ik krijg het er bij een nieuw pak niet onder, laat staan een trainingsbroek!)

even afzien! ;)

anders over op een textiel pak ;)
 
Ik heb ook een pak van Dainese, al bijna drie jaar, en ik vind dat deze helemaal niet zoveel is opgerekt. Bij mij zit het bij de knieën ook redelijk strak. Nog een overweging voor je: wil je ooit met rugprotector gaan rijden voor bv op het circuit? Daar heb ik toen ik de set kocht nooit aan gedacht, gelukkig paste het :P.
 
Als jij een trainingsbroek onder je leren broek past, twijfel ik of je hem zelfs niet te groot hebt gekocht!

Het hoort er allemaal bij. Wil je niet met een "luier" in je leren broek lopen na een paar keer dragen, moet je de eerste paar keer dragen even afzien. :Y
Als je denkt dat je pak echt te strak zit en alles klemt, dan pas zit hij na een paar dragen keer echt goed.
Als je je benen bijna niet over je motor gezwaaid krijgt, dan zit hij goed.
Als je echt moeite moet doen om om je pak uit te krijgen, dan zit hij goed. (vriendin helpen met uittrekken)
Als je je rits van je jas net dichtkrijgt, dan zit hij goed.

Wat ik wil zeggen; leer zit in het begin echt k**. maar het rekt behoorlijk. Rij er een week mee en het zit een stuk beter.

Je pak moet als een 2e "huid" om je lichaam zitten... dunne onderkleding moet in het begin net niet of net wel passen. (ik krijg het er bij een nieuw pak niet onder, laat staan een trainingsbroek!)

even afzien! ;)

anders over op een textiel pak ;)

Bedankt voor de reactie, de vriendin heeft inderdaad moeten helpen :P maar dat het zeer doet en irriteert onder het rijden lijkt me ook niet de bedoeling. ik heb zo,n extreem dun trainingsbroekje van de zeeman net zo dik als een thermo broekje, textiel heb ik hiervoor gehad en ik ben er mee gaan liggen en daar is niks meer van over vandaar dat ik dit ook niet weer wil. morgen maar ff kijken bij de zaak waar ik hem weg heb wat ze er over zeggen *D
 
voordat ik hem straks niet meer kan terug brengen.
Als je hem al gebruikt hebt, kan je hem toch niet meer terugbrengen?
Zou jij een pak willen kopen voor de nieuwprijs, als een ander hem al een dag aan heeft gehad op de motor?
 
Als je hem al gebruikt hebt, kan je hem toch niet meer terugbrengen?
Zou jij een pak willen kopen voor de nieuwprijs, als een ander hem al een dag aan heeft gehad op de motor?

ik heb hem een uurtje aangehad maximaal, ik denk gister met het passen ook wel al 20 minuten. Als hij al een paar keer gepast is zou hij dan al oud zijn ? ik snap je punt maar ik ga gewoon even kijken wat de optie's zijn ;) ik had het ook liever anders gezien '(
 
Mijn leren pak zat in het begin ook behoorlijk strak, ook rond de knieen soms wat irritatie na n dagje sturen, maar zit nu heerlijk en behoorlijk als gegoten!

De eerste paar keer dat ik m aanhad vond ik zelfs ademen n hel zowat en was lopen debiel _O-
 
Hallo iedereen,

Ik zwerf nu al een tijdje op het motor-forum rond en heb nu zelf een vraagje:
Hoe strak moet een nieuw leren combi pak ongeveer zitten in het begin ?

Ik heb mij gisteren een super mooi Dainese combi pak aangeschaft en heb hier mee test gezeten en hij leek me helemaal goed, nu heb ik vandaag een rondje van 70 km gereden en kwam ik terug met licht tintelende knieen (omdat hij strak over de knieen zit) en iets last van mijn schouderbladen. Er is mij verteld dat hij best strak moet zitten en dat leer nog wel wat mee rekt maar wanneer zal mijn pak lekker gaan zitten en in hoe verre zal hij nog rekken ?

nu zeggen mensen die ik ken wel dat het voor hun ook wel afzien de eerste tijd met een nieuw leren pak maar ik wil graag wat meer informatie over hoe het nog zal vormen voordat ik hem straks niet meer kan terug brengen.

de vragenlijst ;) :

Zal mijn pak de goede maat zijn ?

Hoelang zou het kunnen duren voordat hij lekker zit ?

Hebben jullie ook last gehad en hoe liep dat af ?

Wat zouden jullie in mijn geval doen?

Oja voordat ik het vergeet te melden, Ik ben geen knappe dame met een te strak pakje dus om een foto vragen moet je niet willen _O-

Alvast bedankt !! *D


Joh, je moet nog 21 worden, waar maak je je toch druk over..?
 
Joh, je moet nog 21 worden, waar maak je je toch druk over..?

Over een mogelijke miskoop van een hele hoop geld die ik gedaan en er wat wijzer op probeer te worden ;) ik ben kranten jongen en moest er toch echt 4 maanden voor werken en geen geld uitgeven wil ik zoiets kopen :? zou nogal zonde zijn toch O-)
 
Over een mogelijke miskoop van een hele hoop geld die ik gedaan en er wat wijzer op probeer te worden ;) ik ben kranten jongen en moest er toch echt 4 maanden voor werken en geen geld uitgeven wil ik zoiets kopen :? zou nogal zonde zijn toch O-)


Zo bedoel ik het niet, toen ik 20 was heb ik een Furygan overall gekocht, zat me als gegoten. 20 jaar later paste die overall me nog, nu, nog weer 20 jaar later blijkt dat hij is gekrompen. Maar wat ik bedoel is: Geniet van je jonge leven en hecht enkel waarde aan je eigen oordeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan