Hoe strak moet een nieuw leren pak zitten ?

Dan vatte ik het ook verkeerd op, maar ik hecht ook veel waarde aan mensen die ervaring met dit soort dingen hebben zodat ik mij straks ook een motorpak heb die zolang als die van jou meekan :]
 
Volgens mij zijn er twee dingen belangrijk bij een leren pak:

1. Hij moet zo strak zitten dat er geen wind in kan komen en er niks flappert wanneer je rijdt.
2. Hij moet zo strak zitten dat wanneer je onverhoopt toch een keer op je plaat gaat, je bescherming precies op z'n plaats blijft zitten.
 
Dan vatte ik het ook verkeerd op, maar ik hecht ook veel waarde aan mensen die ervaring met dit soort dingen hebben zodat ik mij straks ook een motorpak heb die zolang als die van jou meekan :]


Dat is al lang niet meer. Begrijp me niet verkeerd, maar 40 jaar geleden had je die motoroveralls met die 'hangkont' en elke kleur, als het maar zwart was, was mogelijk, moet je je nu eens in vertonen.
Dat pak welk je nu gekocht hebt gaat minstens tien jaar mee, wat jij na één, drie, vijf, zeven jaar mooi vindt en je kan veroorloven is pas dan belangrijk.
Maar ga er maar van uit dat het pak wat je nu hebt zich naar jouw lijf moet 'zetten'. Tot die tijd denk je rond te lopen als een zombie.
 
IK had jaren geleden bij een textiele broek ook last van het harde materiaal waar de kniebeschermers van zijn gemaakt. Ik heb toen een laagje dun, vrij stevig schuimrubber in de binnenkant van die beschermers gelegd en dat hielp. Misschien helpt het jou ook! Succes!
 
Ik ben even met het pak terug geweest en ben met een ander pak weer terug gekomen, wel weer een stuk duurder maar hij zit veel beter, wel last van rauwe knietjes maar hij zal nog wel wat rekken. Bedankt voor alle tips en leuke reacties !!! :}
 
ik rijd met spijkerbroek (en vaak met trui) onder mn koei, ik weiger textiel aan te doen.
pak moet gewoon lekker strak zitten.
 
hij was inderdaad bij nader inzien te klein, ik heb nu een 110 lengtemaat die beter aansluit overal en qua lengte aardig goed zit, nog wel heel strak bij de schouders en knieen maar ik geloof dat dat met het rekken/soepel worden wel goed gaat komen !!
 
Ik ben even met het pak terug geweest en ben met een ander pak weer terug gekomen, wel weer een stuk duurder maar hij zit veel beter, wel last van rauwe knietjes maar hij zal nog wel wat rekken. Bedankt voor alle tips en leuke reacties !!! :}



Maar waarom start je dit soort topic terwijl je op voorhand eigenlijk al wist dat je je pak zou gaan ruilen?
Of wilde je gewoon even duidelijk maken dat je in een leren motorpak je krantenwijk loopt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even met het pak terug geweest en ben met een ander pak weer terug gekomen, wel weer een stuk duurder maar hij zit veel beter, wel last van rauwe knietjes maar hij zal nog wel wat rekken. Bedankt voor alle tips en leuke reacties !!! :}

Oke....precies dezelfde klachten als het pak dat je ingeleverd hebt dus ? :+
 
Maar waarom start je dit soort topic terwijl je op voorhand eigenlijk al wist dat je je pak zou gaan ruilen?
Of wilde je gewoon even duidelijk maken dat je in een leren motorpak je krantenwijk loopt?


Dat wist ik op voorhand niet, na de reacties over het rekken/vormen ben ik gaan twijfelen en ben ik gaan denken dat hij inderdaad te klein is.

nee het zijn niet dezelfde "klachten" die andere deed me gewoon zeer en moest ik na een klein rondje weer omdraaien deze zit eerst ook wel ff kl*ten maar er is prima mee te rijden en ik geloof dat deze echt nog wel heerlijk gaat zitten als hij zich heeft gevormd ;)

Bedankt allemaal! :}

hier mag wel een slotje op.
 
Denk dat je eerste pak gewoon goed was en je nieuwe te groot. Zoals gezegd, een leren motorpak moet de eerste dagen echt k*t zitten. Daarna gaat 'ie heerlijk naar je lijf zetten.

Als ik om me heen kijk heeft 9 van de 10 motorrijders een (veel) te groot pak. Om te janken is het.
 
Volgens Flamoes moet je een pak een maat te klein kopen, zodat je er mee kan pochen op MF.

Of wacht, ze hette niet Flamous maar the_Flushing. Of nee, the_Pushing.

Ik zoek haar even op.
 
Een pak mag niet langer dan een half jaar pijn doen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige broek heb ik passend gekocht en die was binnen no time veel te wijd met echte horrelknieen en een uitgezakte kont.
Heb dit voorjaar nieuw pak gekocht (combi). De broek kreeg ik zelf niet dicht; moest echt met opgetrokken knieen plat op mn rug in de winkel en die verkoopster maar sjorren om hem dicht te krijgen. Dat vonden andere klanten volgens mij heel apart...
Na een paar avonden thuis door eega ingesnoerd te zijn, kon ik het zelf, na nog een paar x kon ik tijdens een rit gerust gebruik maken van de plaspauze zonder op het terras een show weg te hoeven geven op mn rug en nu na een half jaar zit de broek echt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige broek heb ik passend gekocht en die was binnen no time veel te wijd met echte horrelknieen en een uitgezakte kont.
Heb dit voorjaar nieuw pak gekocht (combi). De broek kreeg ik zelf niet dicht; moest echt met opgetrokken knieen plat op mn rug in de winkel en die verkoopster maar sjorren om hem dicht te krijgen. Dat vonden andere klanten volgens mij heel apart...
Na een paar avonden thuis door eega ingesnoerd te zijn, kon ik het zelf, na nog een paar x kon ik tijdens een rit gerust gebruik maken van de plaspauze zonder op het terras een show weg te hoeven geven op mn rug en nu na een half jaar zit de broek echt perfect.


Ik lieg gerust niet over zoiets hoor! :X *O*
 
Mijn vorige broek heb ik passend gekocht en die was binnen no time veel te wijd met echte horrelknieen en een uitgezakte kont.
Heb dit voorjaar nieuw pak gekocht (combi). De broek kreeg ik zelf niet dicht; moest echt met opgetrokken knieen plat op mn rug in de winkel en die verkoopster maar sjorren om hem dicht te krijgen. Dat vonden andere klanten volgens mij heel apart...
Na een paar avonden thuis door eega ingesnoerd te zijn, kon ik het zelf, na nog een paar x kon ik tijdens een rit gerust gebruik maken van de plaspauze zonder op het terras een show weg te hoeven geven op mn rug en nu na een half jaar zit de broek echt perfect.
Maar moet je als man dan alles aan een kant hebben of gewoon eerlijk verdelen? :X
 
Volgens Flamoes moet je een pak een maat te klein kopen, zodat je er mee kan pochen op MF.

Of wacht, ze hette niet Flamous maar the_Flushing. Of nee, the_Pushing.

Ik zoek haar even op.
Erg gepassioneerd was ze :Y


Mijn eerste pak zat na 3 jaar nog pijnlijk bij de knieën en schouders, niet fijn :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan