Hoe strak moet het pak

Iemand ervaring met deze?
TransIP - Reserved domain

Ik heb al aantal voor mezelf besteld want het is ideaal om tijdens sport en onder pak.

Beetje apart om het daarover te hebben in dit topic maargoed :+

Ik heb er zat ervaring mee. Zowel heat gear als cold gear van UA, evenals van Nike de Nike Pro's etc.

Ook vanwegen hardlopen en uiteraard motorrijden. Het scheelt enorm, je zweet wel in de zomer, maar het plakt niet, en bovendien houdt het je "koel" verwacht niet dat je lichaam "gekoeld" zal blijven als in een koelcel, maar geloof me je wilt niks anders na zoiets aangehad te hebben. En in de winter zit de coldgear heerlijk warm! Sterker nog. Alleen het tshirt ervan is genoeg om het warm te krijgen. Ik liep regelmatig in de vorstperiodes met alleen zo een tshirt en jas (bomberjack) erover heen aan en dan nog was ik echt warm. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van nature niet een koukleum ben dus dat zal ook wel enigzins schelen, maar toch om je maar een idee te geven!
 
Hallo,

Gister mijn leder combi binnen gekregen. In de shop had ik een maatje 50 gepast, die was wat te groot, 48 zou perfect zijn zei de verkoper maar die maat hadden ze niet op voorraad (dus ook niet gepast). Het pak is dus voor mij in maat 48 besteld en naar mij opgestuurd.

Echter nou heb ik het idee dat het pak voor mij toch iets te klein is. De rits krijg ik eigenlijk niet in m'n eentje dicht (tussen jas en broek), maar het kan ook zijn dat ik dat nog wat moet oefenen (ik kom tot 3/4). Ook is van achteren mijn bilnaat te volgen omdat het pak er zo strak omheen valt. Verder schrijnt het ook wat op knieën en ellebogen. Als ik normaal sta dan in principe wel maar als ik mijn schouders ophaal trekt het kruis ook zo'n beetje tussen m'n ballen.

Nou zecht men dat een leder pak nog uitrekt, maar hoeveel rekt een pak eigenlijk gemiddeld? En is het normaal dat knieën en ellebogen in het begin niet echt lekker in het pak zitten?

Voorbaad dank, Douwe Gjaltema


Niet om het een of ander. Maar plaats eens een foto. Ik vraag me af tot waar je mouwen komen en het onderkant van je pak bij je enkels.

Mijn pak (een combi) zat vroeger ook heel strak. Ik voelde me net een pop. Maar nu 3 jaar later is die te groot geworden. Dus ja rekken doet zo een pak zeker wel. Overigens met te groot bedoel ik dat die nu nog wel een maatje strakker mag, niet dat die niet goed zit, want dat zit die opzich nog wel.
 
Vandaag mezelf weer even in het pak gehezen, en ik kreeg zelf de rits gesloten :d Ik heb nu het idee dat het dus wel een beetje meevalt. Echter erger ik me nog steeds wel aan de protectoren, vooral die op de ellebogen, ik kan mezelf nauwelijks op de schouder kloppen omdat mijn elleboog dan in de protector drukt, het lijkt alsof de protector iets te hoog zit. Vandaag nog wel foto's gemaakt maar die zijn te onduidelijk. Morgen met daglicht nog eens proberen.
 
Klopt, Italiaanse maten zijn over het algemeen wat kleiner dat b.v. Finse.
En als je rits niet dicht kan, moet je gewoon afvallen :+

:W Dat probleem heb ik altijd als ik weer ga rijden van het voorjaar. Hoor m'n vrouw nu alweer zeuren over een te dikke pens! Volgens mij krimpen die pakken gewoon als ze op zolder hangen O-)
 
Vandaag mezelf weer even in het pak gehezen, en ik kreeg zelf de rits gesloten :d Ik heb nu het idee dat het dus wel een beetje meevalt. Echter erger ik me nog steeds wel aan de protectoren, vooral die op de ellebogen, ik kan mezelf nauwelijks op de schouder kloppen omdat mijn elleboog dan in de protector drukt, het lijkt alsof de protector iets te hoog zit. Vandaag nog wel foto's gemaakt maar die zijn te onduidelijk. Morgen met daglicht nog eens proberen.


heb je er al mee op een motor gezeten??

de rekbare stukken op je bovenbeen en aan de achterkant van je broek mogen niet uitgerekt zijn als je staat, maar moeten dat wel doen als je op de motor zit..

de protectoren voelen niet lekker als je er mee staat/loopt, want dan zitten ze uiteraard niet op de goede plek.. en kijk maar eens goed als een groep motoren wegrijdt na een stop.. zeker de helft van de rijders zie je hun protectoren op de goed plek duwen..

leer rekt en gaat naar je lichaam staan.. gewoon veel dragen dus..

en een leren motorpak zit gewoon niet lekker!!! zeker niet als het nieuw is..

de rits tussen jack en broek is idd een handigheidje om dicht te doen, leer je vanzelf... belangrijker is dat je je broek en jack op een normale manier dicht kan doen...
 
Gewoon terugsturen dat pak als het te klein is.

Volgende keer gewoon even verder kijken en als je precies weet welk pak je wil verkopen ze die ook wel op andere plaatsen. Een maat kleiner wil gewoon niet altijd zeggen dat het dan wel past, het ene pak is het andere niet en ieder mens is verschillend.
Zoals al eerder is gezegd verdiend deze zaak geen schoonheidsprijs door je zo af te wimpelen door een maatje kleiner te sturen want een zaak die vakkundig en klantvriendelijk is doet zoiets niet.

Mocht het na een paar uur/dagen toch blijken dat het allemaal perfect past heb je geluk.

Succes, groeten. :]
 
Hallo,

Gister mijn leder combi binnen gekregen. In de shop had ik een maatje 50 gepast, die was wat te groot, 48 zou perfect zijn zei de verkoper maar die maat hadden ze niet op voorraad (dus ook niet gepast). Het pak is dus voor mij in maat 48 besteld en naar mij opgestuurd.

Echter nou heb ik het idee dat het pak voor mij toch iets te klein is. De rits krijg ik eigenlijk niet in m'n eentje dicht (tussen jas en broek), maar het kan ook zijn dat ik dat nog wat moet oefenen (ik kom tot 3/4). Ook is van achteren mijn bilnaat te volgen omdat het pak er zo strak omheen valt. Verder schrijnt het ook wat op knieën en ellebogen. Als ik normaal sta dan in principe wel maar als ik mijn schouders ophaal trekt het kruis ook zo'n beetje tussen m'n ballen.

Nou zecht men dat een leder pak nog uitrekt, maar hoeveel rekt een pak eigenlijk gemiddeld? En is het normaal dat knieën en ellebogen in het begin niet echt lekker in het pak zitten?

Voorbaad dank, Douwe Gjaltema

Nou ben ik geen man maar dit lijkt me op langere afstanden toch niet echt comfortabel :?

En ik vraag me ook af of je pak zover uitrekt dat het geen pak met ingebouwde string meer is. Gewoon terug dat pak en in een winkel passen en proefzitten op een motor.
 
Gewoon terugsturen dat pak als het te klein is.

Volgende keer gewoon even verder kijken en als je precies weet welk pak je wil verkopen ze die ook wel op andere plaatsen. Een maat kleiner wil gewoon niet altijd zeggen dat het dan wel past, het ene pak is het andere niet en ieder mens is verschillend.
Zoals al eerder is gezegd verdiend deze zaak geen schoonheidsprijs door je zo af te wimpelen door een maatje kleiner te sturen want een zaak die vakkundig en klantvriendelijk is doet zoiets niet.

Mocht het na een paar uur/dagen toch blijken dat het allemaal perfect past heb je geluk.

Succes, groeten. :]

Hm... ben het toch niet helemaal met je eens... alle onervaren 1-dag-per-week-meehelp-mensen bedoel ik nu niet, maar ik ken ook verkopers die zo ontzettend veel ervaring hebben met pakken en verschillende mensen, dat ze dat vaak wel goed kunnen inschatten. Ik weet niet waar TS zn pak vandaan heeft, maar er zijn ook nog steeds zaken met mensen die echt weten waar ze het over hebben... Heeft iemand op de gok dat maar gezegd, dan is het inderdaad niet netjes.

Maar verder: ga inderdaad er mee op een motor zitten. Zeker in het geval van een racepak zijn die pakken niet gemaakt om mee rechtop te staan. Je staat dan met je schouders naar achter, terwijl die racepakken gesneden zijn om in een sportieve houding te zitten, en dus met je armen naar voren. Écht waar ;)

Verder: pak moet heel strak zitten maar mag geen pijn doen. Meer zeg ik er niet over, want ik kan het niet zien :P
 
ik qoute mezelf niet graag, maar 't sluit hier naadloos op aan... :+

damn zeg... meer mensen hier, met het zelfde probleem als ik ?

zie net een foto van mezelf, die me meissie van het weekend genomen heeft.. Ze zei al dat ik dik aan het worden was. Waarop ik steevast antwoorde; is nog van de kerst & we zijn samen zwanger toch ? Totdat ik die foto zag :o

was vandaag dus lekker vroeg thuis & gelijk maar even me spyke uit de kast getrokken.. damn :/ dat zit strak.. oef gelukkig krijg 'm nog dicht.. :) door de knietjes zakken, oké dat lukt ook nog... Dan maar even voorover bukken & door de knieen voor de spiegel (de net alsof ik op een motorfiets zit houding) Aiaiaiuw op het moment dat ik dat deed, trok het pak (in de stretch stukken) één teelbal me linker- en één teelbal me rechterpijp in. waarna de stretch er dus uit was, maar ik nog lang niet sportief genoeg zat. Iets verder doorzakken dus, waarna me pak bovenin, de hals, compleet me keel dichtkneep.. B|

Yeps tis officieel, loebassie môt op dieeet :')
 
Gewoon wennen en oprekken.

Trek het pak eens aan en ga eens op je hurken zitten en/of spring eens met je armen omhoog de lucht in. Rekt het nog wat eerder op. En als je echt niet zeker bent, ga terug naar je dealer en vraag wat zijn mening is. Of dat je evt een stuk mag rijden zonder dat je hem niet meer kunt teruggeven...?
 
Klinkt me bekend in de oren dit probleem. Heb vorig jaar een leren pak gekocht wat in het begin ook erg strak zat. Veel gekloot met die rits en bewoog me zoals robocop. Het pak zit nu heerlijk, dus maak je geen zorgen, komt helemaal goed
 
Pak is te klein, moet meteen comfortabel zitten als je op de motor zit in rijhouding met slechts een lichte neiging tot rek op je rug en in je schouders.

Gauw terugbrengen dat pak (kan toch nog wel?) en eerst goed passen.
 
Ik denk dat ze vroeger ander leer gebruikten dan tegenwoordig want mijn pak is niet
groter geworden maar erg gekrompen.
Het was me vroeger te groot, terwijl ik er nu niet meer in kan en het heeft de afgelopen winter gewoon in de kast gelegen dus daar kan het niet aan liggen !
:+
 
Ik denk dat ze vroeger ander leer gebruikten dan tegenwoordig want mijn pak is niet
groter geworden maar erg gekrompen.
Het was me vroeger te groot, terwijl ik er nu niet meer in kan en het heeft de afgelopen winter gewoon in de kast gelegen dus daar kan het niet aan liggen !
:+
_O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan