Hoe Street Triple begrensd op 70kw?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Vraagje waar ik nog niet achter ben, stel ik heb een A2 rijbewijs en mag dus rijden op een motor die begrensd is tot 35kw maar maximaal 70kw oorspronkelijk heeft. De Street Triple is er in 70kw/35kw variant. Maar, de normale Street Triple heeft 77kw. Hoe is de 70kw versie dan begrensd en hij is makkelijk tot 77kw te ontgrenzen indien men zijn normale A rijbewijs behaalt? Thanks!
 
Voorzover ik begrepen heb zijn fabrikanten her en der 'speciale' mappings aan het maken om aan de 70/35kw regeling te voldoen.. :)
 
Laat je nou bij Triumph er zo een andere mapping kunnen inschieten dmv TuneECU. Dus eigenlijk makkelijk zelf naar origineel te brengen, als je natuurlijk je normale A rijbewijs hebt? :P
 
Misschien dat ze dat 'zo er in schieten' blokkeren bij dat specifieke model? Er staat immers wel 35kw op het kenteken van het betreffende voertuig, en dat willen ze zo houden denk ik :)
 
Bij o.a KTM en Triumph kunnen de mappings in de ECU aangepast worden. Zo worden ze ook begrenst. Dat het een eitje is om die fiets weer op vol vermogen te zetten maakt de RDW blijkbaar niks uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan