Hoe 't geluid van m'n VFR800FI verbeteren?

Spacelord

Rookie
24 aug 2004
4
0
België
Hello VFR- en andere motorijders
Ik heb ooit in een test gelezen dat het mogelijk is om het motorgeluid van een VFR 800FI (bouwj. '99) wat te verbeteren zonder er een andere demper op te zetten. Weet iemand wat er juist moet gedaan worden? 't Zou te maken hebben met een snorkel. Die zou moeten verwijderd worden, ofzo.
Dit is hoe het uitgelegd is in het engels: "The engine note gets even better when you remove the snorkel that is slotted into the top of the airbox. This opens up the breathing a bit more and makes the induction growl deep and raucous. A corresponding increase of between 0.5 and 1.2 horsepower is also gained throughout the rev-range, the power gain doesn't make the removal worth it, the noise does." :9
Kan iemand mij wat meer uitleg verschaffen?
Ik zal u eeuwig dankbaar zijn :}
 
als je je luchtfilter hebt daar zit een buisje in die een vorm heeft van een snorkel en als je die eruit haalt zou het anders moeten zijn maar hoe dat bij injectie (de jouwe) klinkt weet ik echt niet
 
Hééé...dit is interessant :)

Ik heb dezelfde VFR...en deze in compleet standaard (en dus weinig geluid)

Nu heb ik al een beetje rond zitten kijken naar een andere uitlaat/demper.
Een BOS highmount leek me wel wat :9~

Maar door een "snorkel" weg te halen bij het luchtfilter wordt het ook al beter?


Hmmm ... [me]Arlo houd dit topic in de gaten.. 8-) [/me]
 
Hééé...dit is interessant :)

Ik heb dezelfde VFR...en deze in compleet standaard (en dus weinig geluid)

Nu heb ik al een beetje rond zitten kijken naar een andere uitlaat/demper.
Een BOS highmount leek me wel wat :9~

Maar door een "snorkel" weg te halen bij het luchtfilter wordt het ook al beter?


Hmmm ... [me]Arlo houd dit topic in de gaten.. 8-) [/me]


De mijne is ook volledig standaard en maakt eigelijk al een zalig geluid. Alleen zou het wat feller mogen :P . BTW: 'k Heb deze vraag ook gepost onder het "techniek-forum" op www.vfroc.nl en heb daar al enkele tips gekregen. Ga het toch eens proberen als het in ons Belgenlandje eens zou willen ophouden met regenen |(
 
zoiets?:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan