Hoe tankschade repareren?

P.I.M.B.

MF veteraan
26 apr 2007
1.412
1
Beste mensen,

Een paar maandjes geleden heb ik mijn motor met de tank tegen een muur laten schrapen.

Ik was eigenlijk op zoek naar een (nieuwe) schadevrije tank, om daarna mijn tank als beschadigd te verkopen. Maar na her en der een aantal 'gezocht'-advertenties te hebben geplaatst kom ik er achter dat mijn tank (qua kleurstelling) toch zeldzamer blijkt dan verwacht.

Omdat de winter voor de deur staat heb ik toch genoeg tijd, dus graag jullie tips/adresjes over hoe de tank weer als nieuw te maken... Liefst omgeving Eindhoven of Sittard....

Er zitten een aantal deukjes in de tank, de rest is oppervlakkig, maar de lak is er in ieder geval goed af. Zie foto.

full
 
Laatst bewerkt:
schuren, plamuren (of uitdeuken maar tough chance) en dan gedeeltelijk herspuiten?

Of volledig herspuiten en de stickers via een autoreclamebedrijf laten maken. m.u.v de Soes logo's, dus zullen wel origineel moeten komen.

Ik zou er igg wel iets mee doen, want als dat eenmaal gaat roesten...
 
schuren, plamuren (of uitdeuken maar tough chance) en dan gedeeltelijk herspuiten?

Of volledig herspuiten en de stickers via een autoreclamebedrijf laten maken. m.u.v de Soes logo's, dus zullen wel origineel moeten komen.

Ik zou er igg wel iets mee doen, want als dat eenmaal gaat roesten...

altijd volledig laten herspuiten en best de originele stickers, kosten jammer genoeg wel veel geld voor zoiets simpel. Best stickers onder blanke laklaag zetten
 
Er zijn best aadige beunen die dit soort klusjes doen.... check je de beun bij jou in de buurt wel altijd even vragen of hij kan laten zien wat hij gedaan heeft! Mijn broertje was voor 100 euro klaar en je ziet het niet als je niet weet dat hij op die plek schde heeft gehad ik zal es vragen wie dat was was iig omgeving utrecht
 
altijd volledig laten herspuiten en best de originele stickers, kosten jammer genoeg wel veel geld voor zoiets simpel. Best stickers onder blanke laklaag zetten

Als je het echt goed wilt doen dan moet je idd de originele stickers kopen.

Mijn ervaring is echter dat originele stickers je echt *klauwen* met geld kosten. Ik heb het meegemaakt dat een stickerset alleen "per voertuig" ging en dus €350 euro zou moeten kostten. Uiteindelijk ben ik bij RI reclame €80 kwijtgeweest voor precies hetgeen wat ik nodig had (1 sticker iets groter laten printen om over een kras heen te plakken).

Voor een fiets die nog niet zo oud is is het de nog wel een overweging waard of het "100% origineel" wordt, of niet.
 
Laatst bewerkt:
Ook op ebay gekeken?, moet haast wel eentje te vinden zijn daar..
Maar kortste klap lijkt mij, schuren en overspuiten :)

Heb er eentje gevonden nu in dezelfde kleur, maar met andere stickers. Even kijken of dat gaat lukken op ebay... Wil het weer 100% hebben, dus denk niet dat ik het laat maken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan