Hoe te beginnen (low-budget)?

cdegroot

Die hard MF'er
1 okt 2004
505
0
Amersfoort
Hi,

Ik heb momenteel 1 motorvoertuig voor de deur staan, en dat heeft 2 wielen. Bevalt me eigenlijk prima, mis de auto niet (leasebak is terug en ik wilde eens kijken hoe het leven zonder koekblik is voorda'k weer iets groots, zwaars, en duurs op de oprit zet).

Enige is dat ik wel eens met de kinders erop uit wil, dus ik moet iets hebben waar ik bij gelegenheid 3 personen mee kan vervoeren. Kinderen zijn 7 en 10, ik heb me laten vertellen dat je bij een zitbreedte van zo'n 60cm in de bak je twee kinderen naast elkaar kunt hebben.

Anyway, ik wil natuurlijk niet een hoop geld gaan uitgeven aan iets wat misschien helemaal niet bevalt. Het allergoedkoopste is een bak aan mijn BMW hangen en rustig rijden, maar is dat wat waard? Dat russische en chinese spul (Dnepr/Ural/ChangJiang) heb ik naar zitten kijken, ik kwijl echt over die 'retro' modellen maar hoe betrouwbaar is het allemaal (als ik een paar keer er maand de combinatie gebruik, moet-ie het natuurlijk wel doen zonder al teveel getruuk...).

Het is echt allemaal lowlowlowbudget waar ik aan zit te denken - voor 500-1000 piek heb je tenslotte een fatsoenlijk koekblik, wil voor zijspan niet echt veel meer uitgeven (totdat ik, zoals ik van heel veel mensen gehoord heb, gehoord heb dat het eigenlijk nog leuker is dan motorrijden en dus 'hooked' ben ;) ).

(en ja, ik ga eerst les nemen in rechterbochtjes rijden, zoveel heb ik me al voorbereid dat ik weet da'k niet meteen op dag 1 met de kids de rijksweg op moet O-) )
 
Als je de internet site`s eens langszoekt??
marktplaats, speurder, ebay en ga maar door..
gister heb ik weer een rondje gedaan en leuke
machientjes gezien voor weinig geld ( mits je €1250,- weinig vind)
maar dan heb je wel een betrouwbaar dingetje hoor.
ga eens langs op onze eigen site ( U.D.C.N.) maar dan aan elkaar
en www ervoor en punt NL erachter.
Ik weet zeker dat je daar veel verder geholpen kunt worden.
trouwens ik ga zo weer naar VEHIKEL en heb daar gister ook
een paar leuke russen zien staan die je voor bijna minder
dan niks kunt meenemen..

maar ik heb ook een waarschuwing....

Wie eenmaal heeft geproefd van het zijspanrusrijden
is voorgoed verslaafd... tot nu toe zijn er geen
gevallen van algehele genezing bekent...
 
Als je de internet site`s eens langszoekt??
Hey, wat denk je da'k gedaan heb de afgelopen week? ;) Ook op http://www.udcn.nl/ was ik al langs geweest hoor (ff dan - de site nog niet uitputtend afgelopen). En ik zit in de boeken van http://www.sidecar.com/links3.asp te lezen, etcetera.

Alleen - op marktplaats zeggen ze nooit "aangeboden: afgeragde Ural, start nooit, klotebak" :) .

Dus ik zou graag wat gebruikerservaringen willen horen over 'de russen' - en ook met name over hoe zinvol het is om een bak aan je Beemer te hangen, qua weggedrag enzo. BMW zelf raadt ervan af sinds ik dacht begin jaren '70 omdat het frame van variabele dikte is en niet automatisch goed tegen zijspanbelastingen kan maar aan de andere kant hoor ik dan ook weer van vooraanstaande BMW-sleutelaars dat het voor af en toe geen kwaad kan.

Ik kan helaas niet naar Vehikel :(

(of gelukkig, anders ha'k waarschijnlijk nog wat gekocht ook ;) )
 
Ik rij zelf met 'brikkies'.........je moet dus wel van sleutelen houden...
.... :) ...HOBBY.... :) ....

Voor brikkies: Gaastra in Leidscchendam, Woesthof in brummen, MUTSmotoren in Soest, BOR in De Lutte, Cattier in Delden..................

.........of marktplaats/speurders/2ehands/....... :+
 
kijk bv eens op vanbergenclassics. met dan www ervoor en .nl er achter.

die heeft vaak wel iets staan wat voor hem niet te verkopen is.
en dat doet ie dan voor een spotprijsje weg..
als je hem belt en uitlegd wat de bedoeling is heeft ie soms
ook nog wel een adres voor je waar iets te halen valt..
 
Ik rij zelf met 'brikkies'.........je moet dus wel van sleutelen houden...
.... :) ...HOBBY.... :) ....
Waarom dacht je anders da'k op een oude BMW R serie reed? ;)
Voor brikkies: Gaastra in Leidscchendam, Woesthof in brummen, MUTSmotoren in Soest, BOR in De Lutte, Cattier in Delden..................
Kijk - Brummen da's de gemeente waar ik in woon. Daar kan ik wat mee...

Qua verbreden: goeie reden om eens lassen te leren (oeps... wordt wel een grote omweg zo om drie man te vervoeren - eerst leren lassen, dan leren zijspanrijden... :+ )
 
nou ik heb een MZ gehad en echt die troep wil ik gratis nog niet hebben, wat een ellendedingen.
voor mij heet dat klemzet
 
Terug
Bovenaan Onderaan