Hoe te rijden met dit weer

Ik heb vandaag 250km afgelegd op de motor. Fabrieksbezoek bij BOS dempers afgelegd met de YZF R-club (erg interessant). Gewoon constant 160km/u gereden met windstoten tot 120km/u. Maakt het rijden wel spannend. Als ik de wind van achteren kreeg ging ik ineens van 160 naar 190. Dat noem ik pas RAMair *D

LOL ken dat ik dacht ff hey die gozer heeft me carpies wel erg goed afgesteld is dat mijn motor...maar die gedachte werd weer verpest toen ik ontnuchterd was..
 
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe aanwinst opgehaald in Schagen (Denhelder). Ik moest zo'n 200 km rijden met die klote wind. Zonder enige rijervaring op een Kawasaki
ZX-7R stappen (1e motor) is dus geen aanrader! Ondanks dat ik 7 kleuren oranje scheet heb ik het ding heel thuis weten te brengen maar blijf voortaan lekker rijden in mijn koekblik. Ik heb er 3 uur over gedaan en drie uur zonder motorpak Sucked. In die drie uur ben ik door slechts 4 motorrijders gepasseerd waarvan er 3 met het zelfde poepgangetje reden (tussen de 70 en de 100 kmpu) als ik maar 1tje kwam mij gewoon voorbij knallen met zo'x 140 kmpu! schijnbaar kan het dus wel!
Maar goed dit is mijn nieuwe aanwinst!

full
 
Het is in ieder geval belangrijk dat je je snelheid aanpast en dat je je stuur goed blijft vasthouden. Wat ik zelf doe is eigenlijk net als in een bocht, vanuit je heupen je motor sturen. Maar bij voorkeur pak ik de vierwieler 8-)
 
pffff, het vergt wel meer energie hoor die wind. Maar je hebt wel het gevoel dat je moet "werken". Daar kan een sportschool niet tegenop.
storm.gif
storm.gif
 
Enige probleem wat ik heb is dat mijn voorkant gaat schudden bij wat hogere snelheden met die wind (heren experts..hoe komt dat nou weer :? ). Verder was het nog wel te doen..niet echt helemaal lekker rijden maar goed genoeg om nog voor je plezier te rijden ;
 
In de zeilerij wordt er onderscheidt gemaakt tussen echte en schijnbare wind. De schijnbare wind is de component van de echte wind en de 'wind' die je zelf maakt door vooruit te gaan. Als de wind van opzij komt kun je de component verschuiven door meer gas te geven. Je krijgt dan de wind meer op kop. Het gevolg is dat de zijwaartse krachten afnemen.

Ik heb met de windkracht tien die we er stond gewoon lekker 100-140 gereden. Je krijgt wel wat gooien maar die zijn niet zo fel als wanneer je langzaam zou rijden.

De bochten blijven echter wel een probleem omdat daar je snelheid een stuk lager is.

Over de Hollandse brug met 100 km/u in mijn rug vond ik wel heel erg apart: helemaal windstil om mijn helm.
 
Je rijdt voorzichtig denk ik.

Ik heb afgelopen zondag 230 km afgelegd over voornamelijk de a28,a1 en a4(4)
Wat mij opviel was dat het vooral handig was om zo een beetje 100-110 te blijven rijden. Want bij hogere snelheden werd mijn voorwiel af en toe wel wat ligt.

Al met al heeft het voorzichtige rijden niet geholpen want toen ik in de plaats van bestemming was heb ik de motor op zijn kant gelegd en heb hem in een tegemoet komende auto geparkeerd. Donderdag gaat de expert vertellen wat ik voor het wrak terug kan krijgen :X :X B|
 
Ja met mij niets aan de hand behalve wat blauw en stijf... Maar ik zit dan ook altijd goed in de kleren. En het ging niet zo heel hard.

Nu zit ik te twijfelen of een nieuwe of oplappen lastige keuzes... die eigenlijk pas kunnen worden gemaakt wanneer de uitslag van de expert binnen is.

Ik hoop dat ik snel weer kan :]

btw zo een vtr is dat voor een duo een beetje te doen?

Ja is waar ook ik kijk nogwel wat rond... moet eerst nog zien wat mogelijk is
 
Laatst bewerkt:
btw zo een vtr is dat voor een duo een beetje te doen?

Gelukkig ben jij oké. Ik rij ook altijd volledig ingepakt. Liever een veel zweet dan een beetje bloed.

Over je vraag: Ik moet eerlijk zeggen dat mijn vrouw niet zo heel erg vaak achterop zit, maar ik denk (zegt mijn gevoel) dat het niet zo comfortabel zal zijn als je Bandit maar ook weer niet zo opgekropt alsop een supersports. Ook niet onbelangrijk: een 1000 cc V-twin maakt rake klappen :P . Dat voel je dus ook wel terug. De duostuentjes zitten net boven de uitlaat, dus het trilt wel veel meer als een 4-cilinder. Gewoon een keer eentje huren/proefrijden als je echt geïnteresseerd bent. Heb ik ook gedaan. Mee naar huis en hup...vrouwtje achterop.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan