Hoe test ik een Spyball alarm?

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,

Ik heb een motor gekocht met een Spyball Royal SCM/TNO alarm.
Hoe kan ik testen of het alarm het goed doet?
Als ik probeer te starten met het alarm ingeschakeld gaat deze af. Dus dat is goed.
Maar moet ik de motor heenen weer schudden om te kijken of dat het ook doet? Of gewoon ff van de jiffy rechtop zetten. Wat is de beste manier om de gevoeligheid te testen?
 
Bij mij is het een kwestie van tegen de voorband schoppen of er op gaan zitten.
De minste beweging zorgt er voor dat het alarm afgaat.
 
Hallo,

Ik heb een motor gekocht met een Spyball Royal SCM/TNO alarm.
Hoe kan ik testen of het alarm het goed doet?
Als ik probeer te starten met het alarm ingeschakeld gaat deze af. Dus dat is goed.
Maar moet ik de motor heenen weer schudden om te kijken of dat het ook doet? Of gewoon ff van de jiffy rechtop zetten. Wat is de beste manier om de gevoeligheid te testen?
Probeer eens iets.
 
Maar moet ik de motor heenen weer schudden om te kijken of dat het ook doet? Of gewoon ff van de jiffy rechtop zetten. Wat is de beste manier om de gevoeligheid te testen?

Je geeft zelf al 2 antwoorden op je eigen vraag. Wat voor antwoord verwacht je dan nog van je mede M-Fers?
 
Hallo,

Ik heb een motor gekocht met een Spyball Royal SCM/TNO alarm.
Hoe kan ik testen of het alarm het goed doet?
Als ik probeer te starten met het alarm ingeschakeld gaat deze af. Dus dat is goed.
Maar moet ik de motor heenen weer schudden om te kijken of dat het ook doet? Of gewoon ff van de jiffy rechtop zetten. Wat is de beste manier om de gevoeligheid te testen?
Op de jiffy zetten. Alarm aanzetten.

Aan de linkerkant gaan staan en zo hard als je kan een ninja trap tegen je motor geven zodat ie omflikkert.

Gaat het alarm af? Dan doet ie het.
 
Op de jiffy zetten. Alarm aanzetten.

Aan de linkerkant gaan staan en zo hard als je kan een ninja trap tegen je motor geven zodat ie omflikkert.

Gaat het alarm af? Dan doet ie het.

Dat lijkt me een beetje te grof, vind je zelf ook niet? Dan kan je beter heel voorzichtig een velletje wc papier op de buddy leggen. Gaat het alarm af, dan wil ik er ook zo één. :Y
 
Je geeft zelf al 2 antwoorden op je eigen vraag. Wat voor antwoord verwacht je dan nog van je mede M-Fers?

Snap ik zelf ook wel. Maar ik vroeg de gevoeligheid. Is dit een schopje tegen de voorband, ff overeind zetten etc. Er zit een heel verschil in omver schoppen of een klein schopje.
Is dus anders dan dat jij mijn vraag begrijpt.

Als ik het alarm erop zet en daarna mijn kettingslot om het achterwiel leg en mijn zeil erover leg (rustig) weet ik niet de gevoeligheid. Daar gaat het om. Wat is normaal?
 
Laatst bewerkt:
FF op ze jiffy en dan ZACHTJES! blazen tegen de linker spiegel.
Als hij dan afgaat staat hij te gevoelig ingesteld.
 
_O- _O-

Wat voor antwoord verwacht je precies?
Schakel je alarm in en doe iets waarvan je niet wilt dat men dat doet.


Een tip:
Schoppen helpt niet! O..! Schoppen helpt in dit geval dus wel. :/

Een tweede tip:
Google de handleiding en RTFM.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het alarm erop zet en daarna mijn kettingslot om het achterwiel leg en mijn zeil erover leg (rustig) weet ik niet de gevoeligheid. Daar gaat het om. Wat is normaal?


Proberen? Ik denk dat hij(of is het een vrouwtje) vanzelf af gaat als de limiet qua bewegen wordt bereikt? :+
 
Uit mijn vraagstelling blijkt, denk ik, dat ik nieuw ben op het gebied van alarmen.
Ik heb hier wat vragen over en dacht dat een forum het aangewezen middel was om hulp aan elkaar te geven en van elkaar te krijgen.

Als mijn vraagstelling onduidelijk geformuleerd is hoor ik dit graag zodat ik dit kan veranderen.

Humor kan ik best waarderen maar door sommige antwoorden voel ik mij afgezeikt. Ik denk niet dat dit de bedoeling is van een forum is.
Jammer.
 
hoe steelt men een brommert?
doe die handelingen terwijl het alarm aanstaat.
gaat ie af?
goed!
gaat ie niet af?
fout!

simpel.
 
Uit mijn vraagstelling blijkt, denk ik, dat ik nieuw ben op het gebied van alarmen.
Ik heb hier wat vragen over en dacht dat een forum het aangewezen middel was om hulp aan elkaar te geven en van elkaar te krijgen.

Als mijn vraagstelling onduidelijk geformuleerd is hoor ik dit graag zodat ik dit kan veranderen.

Humor kan ik best waarderen maar door sommige antwoorden voel ik mij afgezeikt. Ik denk niet dat dit de bedoeling is van een forum is.
Jammer.

Maar jij begint toch met de grap? :)
Dat alarm moet gewoon af gaan wanneer er beweging is en niet als er een vogel op gescheten heeft.
 
Uit mijn vraagstelling blijkt, denk ik, dat ik nieuw ben op het gebied van alarmen.
Ik heb hier wat vragen over en dacht dat een forum het aangewezen middel was om hulp aan elkaar te geven en van elkaar te krijgen.

Als mijn vraagstelling onduidelijk geformuleerd is hoor ik dit graag zodat ik dit kan veranderen.

Humor kan ik best waarderen maar door sommige antwoorden voel ik mij afgezeikt. Ik denk niet dat dit de bedoeling is van een forum is.
Jammer.

Sorry dat ik het zeg maar soms is het handig 2x je post te lezen voordat je deze post.
Je vraagt op een forum hoe je een alarm test... met de vraag of schudden een optie is...

Je vraagt er eigenlijk zelf om:P
 
Maar als jij er in slaagt om een kettingslot aan te brengen en een hoes erover te hangen zonder dat het alarm afgaat dan of jij beweegt als een ninja of het alarm mag wat scherper .
 
Proberen? Ik denk dat hij(of is het een vrouwtje) vanzelf af gaat als de limiet qua bewegen wordt bereikt? :+

Simpel te ontdekken.
Als die Spyball bij het minste of geringste een scene maakt, is het een vrouwtje (eventueel haar periode vd maand op komst).
Als die Spyball geen fuck geeft, dan is het een vent die dat al te vaak heeft meegemaakt. :+

En het is niet afgezeikt, maar afgezeken. :X
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn alarm getest na aanleiding van dit topic.

Alarm gaat niet af bij brandstichting heb ik geconstateerd.
9e82ab17c7e94e2c05ad5c1e70d9ddd3
 
Uit mijn vraagstelling blijkt, denk ik, dat ik nieuw ben op het gebied van alarmen.
Ik heb hier wat vragen over en dacht dat een forum het aangewezen middel was om hulp aan elkaar te geven en van elkaar te krijgen.

Als mijn vraagstelling onduidelijk geformuleerd is hoor ik dit graag zodat ik dit kan veranderen.

Humor kan ik best waarderen maar door sommige antwoorden voel ik mij afgezeikt. Ik denk niet dat dit de bedoeling is van een forum is.
Jammer.
Neem humor voor wat het is: humor :)

En ja, niet elke vorm van humor is even grappig. schijnt dat ook ik wel eens grappig doe, maar dat mensen het er niet mee eens zijn :? :+

Maar goed.

In dit geval kom je bij mij over alsof j heel erg niet zelf-redzaam bent. Dit is nou echt iets wat je gewoon zelf kunt gaan proberen.
Gaat het alarm af als je tegen de motor tikt?
Of bij er op gaan zitten?
Of bij rechtop zitten?

Dat is via een forum moeilijk te bekijken :)
 
[@foto] Hij moest nodig schijten? Met z'n hoge rug? :+

@Topicstarter, ik weet het niet zeker, maar volgens mij was er bij SpyBall ook een instelling dat je alleen een startonderbreker functie hebt (en beweging uit)...en een combi mét bewegingsdetectie.
Misschien kan iemand anders dat hier verifiëren of tegenspreken?
 
Laatst bewerkt:
Mocht de vorige eigenaar geen handleiding meer hebben van het type dat jij noemt in de O P,
zie hier voor de handleiding. Geen grap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan