Hoe uitlaten schoonmaken (geen krassen)

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.327
153
Mijn uitlaten zijn momenteel zijn behoorlijk smerig. Hoort erbij natuurlijk. Maar hoe maak ik die dingen nou het beste schoon? Ze zijn van titanium en ik wil ze graag zo netjes mogelijk houden.

Ik heb het idee dat ik de vorige keer krassen op de dempers heb gemaakt, ondanks dat ik ze eerst had afgespoten (zonder hoge druk) en daarna met een spons en warm sopje had schoongemaakt. Ik dacht het goed te doen, maar blijkbaar toch niet goed genoeg.

Hoe doen jullie dat? Hoe haal je vooraf het grove vuil (fijne zandkorreltjes en ander spul) van de demper af, zodat je daarna zonder zorgen de dempers echt schoon kunt maken?
 
Ik was mijn titanium demper gewoon mee wanneer ik de gehele motor was. Wassen doormiddel van afspuiten en vervolgens met een washandschoen de motor incl. demper schoonmaken.

Wel haal ik af en toe een doekje ingespoten met WD-40 over de demper (meestal na het rijden), geen krassen oid hierdoor
 
Bij de schoonmaakbeurt haal ik de grove meuk voor het spuiten eraf met deze: Oxford Big Softie. Ooit een keer ergens mee besteld zodat ik aan het bedrag voor gratis verzending kwam, maar ben er eigenlijk best blij mee. Lekker zacht borsteltje waarmee je geen krassen maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan