Hoe vaak aangehouden in Duitsland i.v.m. geluid?

Hoevaak ben jij zelf, in Duitsland, in aanraking geweest me

  • Ik rij niet in Duitsland

    Stemmen: 15 10,6%
  • Nog nooit

    Stemmen: 112 79,4%
  • 1 keer

    Stemmen: 8 5,7%
  • Meerdere keren

    Stemmen: 5 3,5%
  • Bijna altijd

    Stemmen: 0 0,0%
  • Duitsland is voor watjes, Italie!*O*

    Stemmen: 1 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    141

ProSpeed

Die hard MF'er
24 nov 2009
910
0
Omgeving Hengelo/Enschede
Hallo allen, :W

Wat ik overal lees op t forum is dat iedereen bij koop van een uitlaat t constant heeft over DB-killers en E keurmerken ('want als je in Duitsland rijd heb je die echt nodig, daar zijn ze heel streng')

Nu vroeg ik me wel is af hoeveel mensen daadwerkelijk zijn aangehouden daar ivm geluid. Ik heb t idee dat t best overdreven word, of dat mensen er wel over praten maar geen persoonlijke ervaring hebben.

Ik rij zelf vaak genoeg in Duitsland, zonder DB killer+ingekort en ik heb nog nooit iets gehad. :]

Dus,

Hoevaak ben jij zelf, in Duitsland, in aanraking geweest met de politie i.v.m. een te luide uitlaat?


Edit;

Als je in Duitsland rijd, vertal dan aub ook even hoelang al/hoevaak en of je met of zonder DB killer rijd.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit gestemd.

1x controle gezien in de Eifel, maar had die dag mijn db-killer er in. Werd niet eens aangehouden.
 
Kom er regelmatig, maar nog nooit controle zien. Zie er ook bijna nooit politie rijden uberhaupt :P Op een mooie dag op zondag op de bekende routes, is de kans natuurlijk aanzienlijk groter... denk dan aan de wegen rondom de Nurburgring, B258 enzo.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er nog niet zo vaak gereden met de motor, maar ook nog nooit problemen mee gehad.
en om eerlijk te zijn, ook nog nooit reden gehad om bang te zijn, alleen op de snelweg politie gezien, verder niet. en op de snelweg heb je niet zo veel te vrezen, als je maar niet te/erg hard rijdt(dan maak IK in elk geval ook niet zoveel kabaal dat je t ook werkelijk hard hoort in een politieauto) :)

dus, "nog nooit'.
 
Laatst bewerkt:
Ja was wel benieuwd naar ervaringen van anderen, want je hoort vaak van die bangmakerij; 'Zorg dat je met DB killer rijd, want als je word aangehouden kun je m laten staan.
 
Hallo allen, :W

Wat ik overal lees op t forum is dat iedereen bij koop van een uitlaat t constant heeft over DB-killers en E keurmerken ('want als je in Duitsland rijd heb je die echt nodig, daar zijn ze heel streng')

Nu vroeg ik me wel is af hoeveel mensen daadwerkelijk zijn aangehouden daar ivm geluid. Ik heb t idee dat t best overdreven word, of dat mensen er wel over praten maar geen persoonlijke ervaring hebben.

Ik rij zelf vaak genoeg in Duitsland, zonder DB killer+ingekort en ik heb nog nooit iets gehad. :]

Dus,

Hoevaak ben jij zelf, in Duitsland, in aanraking geweest met de politie i.v.m. een te luide uitlaat?


Edit;

Als je in Duitsland rijd, vertal dan aub ook even hoelang al/hoevaak en of je met of zonder DB killer rijd.
 
Mijn vtr met open termignoni uitlaten, produceerde flink wat herrie, maar nooit problemen gehad, in Duitsland of waar dan ook. Heb er afgelopen zomer ruim een week mee de Eiffel onveilig gemaakt. :]
Wat de ts benoemt, geld ook voor Nederland. Hier hoor je ook genoeg bangmakerij, met name rond tt Assen. Dan zouden open uitlaten ook niet getolereerd worden. Heb daar zelf ook nooit problemen mee gehad. Hoe zijn daar de ervaringen van anderen mee?
 
Laatst bewerkt:
Een paar keer aangehouden in de Eiffel. En altijd als we met een groep waren. Solo nog nooit.
Met een Ducati met open termi's zonder E keur maar wel met DB killer erin. Was geen probleem.
Daarna had ik een Ducati ST2 met standaard dempers met met E keur. Uiteraard ook geen probleem.
 
Ik zit ieder vrij weekend in het seizoen zo'n beetje in de eifel, rijdt met een yoshimura full system, met dB killer ( geen ekeur) en ben ( afkloppen) nog nooit aangehouden. Mijn theorie is dat zolang je je gewoon gedraagt, en geen spuchten uithaald ( rev limiter etc) je geen probleem hebt. Daarbij ben ik meestal alweer op de terugweg naar huis als het gepeupel ( no offence) in grote getalen de eifel in komt rijden. Gewoon vroeg op weg en dan op zondag rond half 2 weer thuis precies op tijd voor de moto GP.
 
Volgens mij werkt het meestal iets anders en wordt je niet specifiek voor je geluid aangehouden maar voor andere vergrijpen zoals te hard rijden. En als je dan toch bent staande gehouden dan kijken ze meteen even naar je uitlaat. Zo gebeurde het bij mij tenminste wel steevast en dat is ook de reden waarom ik in Duitsland gewoon altijd met killer rijd.
 
Volgens mij werkt het meestal iets anders en wordt je niet specifiek voor je geluid aangehouden maar voor andere vergrijpen zoals te hard rijden. En als je dan toch bent staande gehouden dan kijken ze meteen even naar je uitlaat. Zo gebeurde het bij mij tenminste wel steevast en dat is ook de reden waarom ik in Duitsland gewoon altijd met killer rijd.
:^

Ik ben nog nooit aangehouden in Duitsland, wel in Oostenrijk. Het is een beetje off-topic wellicht, maar ik vind het sowieso een non-discussie. Beetje sportfief geluid is mooi, maar ook als het om geluid gaat verpest een klein deel het weer voor de rest. Afgesloten wegen voor motorrijders zie je in Duitsland steeds meer in weekends of op feestdagen. Dat heeft mijns inziens alles te maken met veiligheid en overlast, veroorzaakt door een select clubje met herriepijpen een achterlijk rijgedrag.

Dus waarom de pakkans onderzoeken? Breng gewoon het fatsoen op om rekening te houden met de prachtige omgeving waar je gebruik van maakt...
 
ik ben zelf nog nooit aangehouden, maar mn huidige en oude motor hadden allebei een standaard pijp met killer erin. Vorig jaar wel een bekende in het motorhotel gesproken die zonder R6 aankwam doordat ie geen db-killers had.

Ze reden ergens op een provinciale weg achter een touringcar met allemaal leuke meiden achterin, die gast jengelt zn gas flink de toeren in om die meiden te plezieren... de polizei vond het minder charmant....
Hij moest zn motor laten staan omdat ie te luid zou zijn, hij was RBW, paspoort en verzekeringsgegevens thuis vergeten, maar daar werd niet naar gevraagd. Later op de avond is ie met een maat terug gereden en de R6 opgehaald, verder heel het weekend gewoon gereden zonder ergens last van te hebben. de andere 2 rijders in die groep werden nauwelijks bekeken

ik denk dat als je in de dorpen gewoon rustig doet en je aan de snelheid houdt waar de max 50-60 is, dat ze je echt niet gelijk aan de kant zetten om je pijpen te controleren
 
Laatst bewerkt:
Heb altijd braaf de killertjes er in als ik duitsland in kachel, dan weet ik iig zeker dat ik daar geen moeilijkheden mee krijg.
 
Nog nooit. 1X in Frankrijk met m'n brulpijpen, maar dat was omdat ze wilde vertellen dat het een "moto collectioneur" en een "cafè bien construire" was gheheheh..
 
Ik ga regelmatig naar Duitsland en ben 1 keer aangehouden.
Dit was in het Zwartewoud we reden weg bij het Hotel en 100 meter verderop stoppen
Politie mijn geluid was te luid ik vertellen dat ik hem zo gekocht had en niets had veranderd.
Hadden ze niets mee te maken ik zou een boete krijgen van 50 euro.
Ze namen de papieren mee en wij wachten na een 15 minuten kwamen ze terug.
Ik mocht doorrijden geen boete ? Nee geen boete het was een mooi geluid wat mijn uitlaat maakte.
Ik zelf had meer het idee dat ze de motor wilde bekijken en dat ze wilde kijken of die gestolen was.
Ik rij op een Harley Heritage met screaming eagle uitlaten.
 
Ze reden ergens op een provinciale weg achter een touringcar met allemaal leuke meiden achterin, die gast jengelt zn gas flink de toeren in om die meiden te plezieren... de polizei vond het minder charmant....


Ja dat is echt iest waar meiden voor vallen. Een motorrijder die aan zijn gas jengelt.
Staat altijd in de top 10 als meiden gevraagd wordt wat ze leuk vinden. _O-
 
Nooit aangehouden. Wel een killer er in maar er rijdt vaak iemand mee zonder killer en die zorgt gewoon dat zn motor in en rondom de dorpen zo min mogelijk geluid maakt. Nooit problemen gehad
 
Ik rij ook bijna altijd in de eifel met mijn r1 met volledige acrapovic zonder db-killers. Zolang je oplet wie achter je rijdt en op de bekende stukjes wat rustiger doet, zetten ze je niet aan de kant.
 
OK dan. Ja ik ga komend zomer richting de Eifel maar heb geen E keur op mijn demper. Volgens mij hoef ik niet echt bang te zijn als ik er een DB killer in heb zitten.
 
Ik rij ook bijna altijd in de eifel met mijn r1 met volledige acrapovic zonder db-killers. Zolang je oplet wie achter je rijdt en op de bekende stukjes wat rustiger doet, zetten ze je niet aan de kant.

ligt er maar net aan, er zijn ook algemene verkeerscontrolles en als ze daarbij zien dat je geen db-killer hebt krijg je ook gewoon direct een boete. Het risico is gewoon dat je de uitlaat kwijt bent en alternatief vervoer kan gaan regelen. Verder zijn die open pijpen gewoon asociaal.

De meesten zijn hier blijkbaar nooit aangehouden omdat ze inderdaad met gekeurde uitlaten of db-killers reden.
Zelf 1 keer aangehouden in luxemburg voor een algemene controlle en daar kreeg inderdaad 1 van de groep een boete voor het niet hebben van een demper.
wel vaker controlles gezien in de eifel. kom er jaarlijks een paar keer.
 
Ik zet altijd mijn standaard demper erop. Meer uit voorzorg. Ga ook elk jaar keer of 2 naar de Eifel toe, maar ook nog nooit een controle gezien. Misschien voor mijn Akrapovic demper een killer laten maken, kan ik die gewoon monteren. Stukje makkelijker en ziet er ook wat mooier uit :P.
 
Een keer controle gezien tussen Melle en Bad Essen. De controle was echter op de parkeer plaats aan de andere kant. Wij zijn niet meer terug gegaan haha:)

Verder rij ik alleen maar in DUitsland en is het telkens nog goed gegaan. Ik moet wel bekennen, dat wanneer ik naar sauerland ga ik nog weleens de standaard demper wil monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan