hoe vaak ben je aan de kant gezet met je motor?

Eén keertje. Was in Wijk bij Duurstede verkeerd gereden en kon de dijk naar Amerongen niet vinden :? Ik reed op een weg die duidelijk richting een woonwijk leidde, dus ik kreeg in de gaten dat ik daar in ieder geval niet moest zijn. Bij de eerste de beste kruising dus maar even gekeerd om terug te rijden.

Echter: aan de overkant van die kruising stond een motoragent een andere motorrijder een bekeuring of waarschuwing te geven. Die kwam achter me aan, zette me een eindje verderop aan de kant en vroeg naar mijn rij- en kentekenbewijs. Ik was me van geen kwaad bewust en met mijn papieren was ook alles in orde, dus ik dacht dat het om een routinecontrole ging. Vraagt ie vervolgens aan me: "Waarom ging je er nou vandoor toen je me zag?" Die dacht dus dat ik voor hem op de vlucht was geslagen _O- Nadat ik had uitgelegd dat ik was verdwaald en de dijk zocht mocht ik gaan. Hij heeft me zelfs nog even de weg gewezen :} :]
 
Laatst bewerkt:
2X in Nederland, 2X Frankrijk, 1X België (BE telt eigenlijk niet want ze wilden volgens mij alleen naar mijn leuke klassiekertje kijken :P )
 
Slechts éénmaal aan de kant gezet door een motoragent. Hij vroeg slechts om mijn papieren en liep een rondje om mijn motor voor een controle. Prima vent. Hij gaf me een waarschuwing omdat ik per ongeluk het overschrijfbewijs bij me had ipv kentekenbewijs :X .
 
Met de motor nog nooit aan de kant gezet, haalde laatst wel in over doorgetrokken streep terwijl er een politie-auto uit de tegenliggende richting kwam :P

Ook een keer na een bocht die ik pittig rap nam, zag ik iemand met een belerend vingertje zwaaien in z'n auto :P

Met de auto 2x alcoholcontrole, en als scholier 2x een boete voor door de stad fietsen :r
 
Van de tig staande houdingen heb ik maar een paar boetes gehad.

Ff een paar aanhoudingen:

Plots voor het stoplicht komt er een agent naast me staan. Agent:"Mag ik uw vliegbrevet even zien?" Hij had me al 3 km achtervolgt zonder dat ik hem zag en hij kon me niet bijhouden. Waarschuwinkje gehad.

Ander stoplicht. Rood aangelopen komt naast me staan. Agent:"Gvd wat flik jij nou?" Ik had de smeres aan de verkeerde kant van een vluchtheuvel ingehaalt met iets van 120 waar je 50 mocht (industriegebied) en hij kon me daarna niet bijhouden. Waarschuwinkje en papieren op buro laten zien.

Na een wheelietje over het plein zet ik mijn motor neer om boodschappen te doen, komt er een motorjuut aan. Hij had het wheelietje gezien en vond dat dat gevaarlijk was. Onbestuurbare motor en meer van dat geleuter. Waarschijnlijk zo'n smeres die alleen in de zomer af en toe op de motor dienst heeft |( , dus 350 gulden betalen.

Turkije, groepje endurorijders zonder verlichting, afgebroken kentekenplaten, open uitlaten, etc. Wordt aangehouden door de politia. Politia:" Rijdt u wel voorzichtig? Er zitten in deze weg veel gevaarlijke bochten! Goede reis verder."

Spanje, kom ik op het achterwiel een éénrichtingsverkeerstraat van de verkeerde kant door rijden, staat er een politie mannetje het verkeer te regelen op het pleintje waar de weg op uit komt. Hij zei niets, maar fluite vreselijk hard en wees dat ik terug moest rijden op een normale manier :]

Slovenië, aangehouden door de politie, maar die spreekt alleen sloveens o.i.d., dus met woordenboek erbij een bekeuring voor een niet werkende koplamp op de XR na een dagje bergweggetjes. Koste me 50 gulden en een zwaar shaggie.

Turkije, de barman aan de overkant van mijn pensionnetje kent me en vraagt of ik ff een showtje wil geven voor zijn maten, dus ik de boulevard een paar keer over op mijn achterwiel met een huur KTM620. Komt er als ik weer lekker aan de bar wil gaan hangen een uniform aan. Wit heet geeft ie me te kennen dat ik gek ben en dat ik flink mag betalen. Na wat gereken komt ie uit op 960000 Tr. lira (100 gulden toen) Ik denk:" Dat gaat ie in zijn eigen zak steken zeker, bekijk ut!" Dus ik naar de commandant om opheldering te vragen. Moet ik bijna de bak in! Snel betaald en voortaan rij ik in toeristise gebieden netter.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Mijn laatste staande houding met prent was die in Slovenië denk ik.

\[edit] die vuile fransen vergeten :( Hebben een radar post met een fuik erna vlak na de binnenkomst van een dorp :j 600 frank oftewel 200 piek schuiven voor 21 km te hard en gelijk betalen.

Kun je beter de duitsers hebben. Rij met pedaalemmer met aanhanger op de linkerbaan 140 onder inhaalverbod voor aanhangers en vrachtwagens :? (ik ben motorrijder dus die borden let ik nooit op) Mijn vrouw zit op de stoel naast met borstvoeding te geven aan de kleine minibiker, die niet in ons paspoort staat, we zitten geen van alle in de gordels en krijgen alleen een prent voor het inhalen. Had ik niet verwacht van die moffen.

uit Laatste bekeuring???
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel een een bizar geluid hebben wil je er een boete voor krijgen denk ik.
Mijn Soes had een Remus pijp

Deze
[afbeelding]

Zoals je ziet werkt dit niet als demper, maar juist als luidspreker....
En herrie maakte die...

Nooit een boete oid voor gehad. Wel de vraag of dat een originele pijp was...
Kon uiteraard moeilijk ja zeggen dus dat deed ik dan ook niet, maar een boete?!

:N

Ik heb nu een 600RR met Leo Vince en die klinkt toch wat bescheidener, met name als je langzaam rijdt of de motor stationaar loopt.

Met die Remus kwam er al herrie vanaf zodra de motor gestart was.
Ik ben dus benieuwd hoe veel herrie jij dan wel niet maakt.

Ik heb ook een maat gehad met een GSX-R 1000 met Jardine pijpjes.
Deze
[afbeelding]

En dat ging helemaal nergens over!
Maar een boete?
:N


Ik ben tevens 3x aan de kant gezet, 3x een prent, 2x eigen schuld en de 3e keer vond ik hem gewoon een .....
dan moet je wel die cat er af schroeven
 
Laatst bewerkt:
2x
Een keer algemene controle op "mergelland route": papieren, helm keurmerk, bandenprofiel, uitlaat....

Een keer gelijk het rijbewijs (en, later, €490) kwijt voor 111 gemiddeld op een 60Km weg. Ik dacht dat je 80 mocht.
 
ik ga deze herrieschopper even uit laten
full
 
1 keertje.. was samen met een vriend op een rondweg een beetje aan het doorrijden, ik op mijn toenmalige TL1000R met open carbon pijpen en hij op zijn Blackbirdje. Ineens een 3e motorrijder aangekleeft. Na nog een keer te kijken zag ik dat er wat striping op de fiets zat. Kut kut kut klonk het gedempt in mijn helm en ik vermoed ook in de helm van de Blackbirdpiloot ;). Ongeveer 10 seconden later kwam hij naast mij rijden en sommeerde mij te stoppen.

Leuk gesprek over motorrijden en onze oplopende snelheid in het bijzonder (excessen van meer dan 50 km/u te hard waar je 70 mocht :] ) , gecombineerd met de uitrit van een bouwterrein verderop waar de beste agent al enkele motorrijders die uit de bocht gevlogen waren door het vele zand van een boom heeft moeten halen. Tot onze stomme verbazing gaf hij aan dat we wel wat rustiger moesten rijden daar en in het algemeen en vervolgens vervolgde hij gewoon zijn weg, ons in verwarring achterlatende. Dan besef je dat je onwijs mazzel hebt gehad met deze zeer vriendelijke motoragent. En geen opmerking over de open geluidsinstallatie met stampend V-twin geluid :+
 
1x... was een gezellig gesprek zonder consequenties... hij bood juist zijn excuses aan omdat hij mij niet zag _O- }) O-)
 
2 maal.

eerste keer was ik samen met een vriend aan het rijden springt eropeens een vent met een oranje jas op de weg. Gelaserd met 56kmh te hard. :o Vriend kon ze rbw inleveren. ik reed er vlak achter en de agent kond me niet zo snel ook meten dus ik ging vrijuit *O*


tweede keer kreeg ik een waarschuwing voor me te scheve kentekenplaat en een dreigement dat ik hem wel vaker tegen zou komen :W
 
1 keer pas.. Een paar weken geleden met een maat van mij aan het scheuren door de eifel. Nadat ik al een paar keer twijfelde over een donker rode BMW die bij de snelle bochtjes stond te kijken had hij toch maar besloten achter ons aan te komen.
ik 30+ te hard en inhalen bij een inhaal verbod. Vriend hetzelfde alleen nog wat meer snelheid overschreden. Boetes moeten nog binnenkomen :) (ik hoop dat ze ons vergeten)
 
1x in Frankrijk gelazerd, 81kmpu, correctie 76kmpu. Kwam uit een 50 zone(dorp) dus 26 te hard.

Mocht 90€ neertellen _O- In NL betaal je 175€ :')

Nog een gebrekkig gesprek gehad met de diener, hij reed zelf een Fireblade, die kon ook heel hard, met een knipoog;)
 
dan moet je wel die cat er af schroeven

Mijn Remus was zonder cat. Wel zwarte pot, maar dus zonder cat, met de vlam in de pijp. })

Bij die Jardine weet ik het niet. Als die met cat was dan lijkt het mij niet verstandig die cat te verwijderen....
 
In de 34 jaar dat ik nu rij, 2 x voor alcoholcontrole (natuurlijk niks gedronken) en al met al zijn dat zo'n slordige 1.000.000 kilometers :] (zowel in koekblik als op de motor)

Waar rijd jij dan rond,...ga je hier in de omgeving niet redden statistisch gezien,. ;)
 
Laatst bewerkt:
Waar rijd jij dan rond,...ga je hier in de omgeving niet redden statistisch gezien,. ;)

Ik heb ook maar één keer hoeven blazen in mijn hele leven. Grote voordeel is dat ik in de stad woon en 's avonds laat dus juist de stad inrij terwijl de alcoholcontroles juist staan op de uitvalswegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan