Hoe vaak rij jij te hard?

Menso

MF veteraan
8 okt 2012
1.977
764
122010428_3165517976908601_2291398756035050436_n.jpg


Neem een gemiddeld ritje op de motor. Neem alle wegen die je bij dit ritje aflegt. Hoe vaak rij jij te hard?

Ik rijd praktisch overal en altijd te hard. Tussen de 5 en 30km te hard, hangt af van de weersomstandigheden, drukte, asfaltkwaliteit en de aanwezigheid van camera's / politie. Op de snelweg daarentegen houd ik me vaak wel aan de snelheid. Niet spannend en teveel risico.

Waarom rijd ik praktisch nooit te hard in de auto? Het komt simpelweg niet in de buurt van de lol van het motorrijden. En er is een argument te maken over de veiligheid van al het verkeer dat zich achter jou bevind.

Wat motiveert jou om lekker wat tempo te pakken?

Mijn motto is : Kan wel, mag niet. Ja, het is onmogelijk goed te praten. En de fanmail van de CJIB dat (opvallend zeldzaam) binnenkomt neem ik dus maar voor lief. Het is bevrijdend om je geen zorgen meer te maken om het constante risico van straf wanneer je het ziet voor wat het is : All in the game.

121654678_10219982499125068_5457769359950928845_n.jpg
 
pakkans is sowieso nihil...
ik zie ze ons asos voorbij komen en denk dan weer één..
maar in de auto zet ik de cc op 105, als je op tijd weggaat is dat verder geen probleem..

maar op de brommer.. is een ander verhaal...

😜😜😜
 
Meestal rij ik 10 boven de limiet, na correctie zit ik dan wel ongeveer goed. Soms trek ik hem even door op een rustig weggetje en dan tik ik soms even lichtsnelheid aan.
 
als ik op de linker baan 100 mag en op de rechter ook mag ik toch als ik beide rijbanen gebruik 200km/u oom agent :+
maar ik rij altijd te hard tenzij ik in een woonwijk rij
 
Met m’n werkbus heb ik nooit haast. Laatst moest ik sinds lange tijd weer eens ver weg en heb ik hem wel 3/4 uur op 150-160 gehad om hem weer eens echt warm te stoken. Normaal hobbel ik rond de 100 van en naar m’n werk.
Met de motor is het gruwelijk lang geleden. Ik heb er nog steeds geen...
 
Met m’n werkbus heb ik nooit haast. Laatst moest ik sinds lange tijd weer eens ver weg en heb ik hem wel 3/4 uur op 150-160 gehad om hem weer eens echt warm te stoken. Normaal hobbel ik rond de 100 van en naar m’n werk.
Met de motor is het gruwelijk lang geleden. Ik heb er nog steeds geen...
Zou je daar niet eens heel gauw wat aan moeten gaan doen dan?!
 
Voor mij betekent te hard rijden dat je niet op tijd stil kan komen staan. En niet zozeer een cijfermatige overschrijding die je op een willekeurige sanctie komt te staan, nadat je bent verraden door een laffe lijfeigene die jou regels wil opleggen waar hij zich zelf ook niet aan houdt. _O-

Ik rij eigenlijk nooit meer te hard, O-) ...het is wel eens gebeurd hoor. Maar da's écht lang geleden.
 
Op de snelweg daarentegen houd ik me vaak wel aan de snelheid. Niet spannend en teveel risico.

Wat bedoel je met teveel risico?
Kans op bekeuringen of risico op ongevallen?

Zelf rij ik standaard sneller dan is toegestaan, alleen binnen de bebouwde kom rij ik netjes wat is aangegeven.
 
Kom vers van de rijlessen af, dus ja, ik rijd door, 10-15km/h te hard waar nodig en mogelijk, dit om mijzelf in het zicht te rijden van overige weggebruikers.

En inderdaad, CJIB denkt er anders over..

Blijf het vreemd vinden, rijschool leert je harder te rijden, CBR beoordeelt je erop, CJIB stuurt brieven dat het niet mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan