Hoe vaak rij jij te hard?

Vroeger moest ik met rijlessen en het examen altijd +10 boven de max rijden.
Doorrijden en je aan het verkeer aanpassen, en meerijden met de gangbare snelheid.

3 maanden geleden werd ik van de weg gehaald door een agent in burger die ongeveer even oud was als mij.
En dat was niet zo wat ik zei enne.... En toen drong het schijnbaar door, en mocht ik verder rijden zonder boete O-)
Vroeger?
6 jaar toen ik nog een lesser was voor de motor was dat ook het geval.
Maar er werd vroeger (in 1994, toen ik opging voor B), al geopperd met het verkeer mee te rijden. Daar wel eens voor aangehouden ;-)
En als ik de agent dan vertelde dat ik niet 50 ga rijden, waar anderen 70 rijden (waar 50 toegestaan/lees max. snelheid is) en ik dan gevaar oplever.... krijg je een zeer interessante discussie (maar in mijn geval geen bekeuring).
 
Tis gevaarlijker om het verkeer op te houden dan met het verkeer mee te rijden, maar dat wordt nog wel eens verkeerd begrepen......
 
Jep, snelheidscontroles zijn er ook niet.

Alhoewel, vorige week zijn er 140 gesnapt tussen Keppel en Wehl op een 60km weg.
Ik zie de preken al voor mij _O-
De politie had een droge mond en liet extra koffie aanrukken.
 
mij hebben ze toch pas geleden even op de foto gezet , boefje die ik ben 4 km te hard op een 80km weg om 19.57 op een donderdag
ach , daar ik altijd , buiten de bebouwde kom , wel iets te hard rij is het wel zonde maar geen probleem
 
Typisch iets voor buiten de randstad die controles aan/uit. :?
 
Nou, zo verkeerd is het helemaal niet om met 2 of 3 motoren voorbij het overige verkeer te cruisen.
Dan krijg je vaak toch wel meer ruimte dan wanneer je alleen voorbij zoeft.


.|
\/
 
Nou, zo verkeerd is het helemaal niet om met 2 of 3 motoren voorbij het overige verkeer te cruisen.
Dan krijg je vaak toch wel meer ruimte dan wanneer je alleen voorbij zoeft.


.|
\/
Alleen krijg je dan het effect dat eerst Mechanism wat sneller gaat rijden dan ik, en dan ik weer sneller dan hij, en zo gaat het maar door totdat 1 van ons topsnelheid bereikt (of de achterbumper van een andere weggebruiker).
Ik weet trouwens vrij zeker dat mijn topsnelheid een stukje hoger ligt....
 
Vaak en met name op een smalle, bochtige weg rij ik juist langzamer dan het verkeer. Zodat ik hard door de bochten kan, zonder door andere verkeersdeelnemers te worden opgehouden. Deze waardevolle tip, die ik hier gratis met jullie deel, heb ik aan het begin van mijn motorcarrière geleerd van een andere motorrijder.
 
Vaak en met name op een smalle, bochtige weg rij ik juist langzamer dan het verkeer. Zodat ik hard door de bochten kan, zonder door andere verkeersdeelnemers te worden opgehouden. Deze waardevolle tip, die ik hier gratis met jullie deel, heb ik aan het begin van mijn motorcarrière geleerd van een andere motorrijder.
Als er behoefte is aan meer tips van de Ogre Superbike School, open ik wellicht een apart topic? Als teaser mag ik mededelen, dat deze aanwijzingen vaak lijnrecht tegen die van Michael van der Mark in Moto73 zullen ingaan! Om een tip (sic!) van de sluier op te lichten, of, zoals we in de UK zeggen, 'to lift the tip of the veil', Michael geeft bv. de tip om niet ver naast de motor te hangen. Als hij nou gewoon naar de adviezen van de OSS had geluisterd, was hij ondertussen misschien wel kampioen geworden.
 
Als er behoefte is aan meer tips van de Ogre Superbike School, open ik wellicht een apart topic? Als teaser mag ik mededelen, dat deze aanwijzingen vaak lijnrecht tegen die van Michael van der Mark in Moto73 zullen ingaan! Om een tip (sic!) van de sluier op te lichten, of, zoals we in de UK zeggen, 'to lift the tip of the veil', Michael geeft bv. de tip om niet ver naast de motor te hangen. Als hij nou gewoon naar de adviezen van de OSS had geluisterd, was hij ondertussen misschien wel kampioen geworden.
Heb je ook een YouTube kanaal??? 😍 😍
 
Als er behoefte is aan meer tips van de Ogre Superbike School, open ik wellicht een apart topic? Als teaser mag ik mededelen, dat deze aanwijzingen vaak lijnrecht tegen die van Michael van der Mark in Moto73 zullen ingaan! Om een tip (sic!) van de sluier op te lichten, of, zoals we in de UK zeggen, 'to lift the tip of the veil', Michael geeft bv. de tip om niet ver naast de motor te hangen. Als hij nou gewoon naar de adviezen van de OSS had geluisterd, was hij ondertussen misschien wel kampioen geworden.
Wat een sukkel, die Michael van der Mark! Wel aardig, volgens mijn vrouw.😘
 
Terug
Bovenaan Onderaan