Hoe vaak rij jij te hard?

En je EMG ook zeker!?
Zijn ze tegenwoordig erg makkelijk mee om iemand aan te melden bij het CBR.

156 op de snelweg levert geen EMG op.
Of je moet ernaast een flink aantal andere dingen doen, zoals bumperkleven, rechts inhalen enz.

Gewoon te hard is geen EMG, alleen bij meer dan 50 in de bbk.
 
Dit 100 gezeik op de snelweg levert 1 van mijn meest gehate situaties op. Soms wil ik gewoon in alle rust een stukkie over de snelweg rollen in plaats van wat tempo maken. Dus duik je de linkerbaan op om een groot leeg stuk snelweg voor je op te zoeken. Maar in plaats daarvan rijden auto's allemaal 100, met zo'n 100 meter afstand tussen elkaar. En dus duik je daar niet tussen want afstand te kort. Dus je rijdt te hard om de boel in te halen zodat je een leeg plekkie kunt veroveren en terwijl je dat doet, hoop je dat je niet geflitst wordt.

Snelheid terug naar 140! :] Dat zou pas geweldig zijn.
 
Dit 100 gezeik op de snelweg levert 1 van mijn meest gehate situaties op. Soms wil ik gewoon in alle rust een stukkie over de snelweg rollen in plaats van wat tempo maken. Dus duik je de linkerbaan op om een groot leeg stuk snelweg voor je op te zoeken. Maar in plaats daarvan rijden auto's allemaal 100, met zo'n 100 meter afstand tussen elkaar. En dus duik je daar niet tussen want afstand te kort. Dus je rijdt te hard om de boel in te halen zodat je een leeg plekkie kunt veroveren en terwijl je dat doet, hoop je dat je niet geflitst wordt.

Snelheid terug naar 140! :] Dat zou pas geweldig zijn.
Zoals ik eerder al aangaf was dit de leidraad bij lessen met de auto en motor, van het RDW.
Gas erop bij invoegen en +10km rijden boven de max als dat mogelijk is. En als dit niet kan pas je je aan aan de snelheid van het overige verkeer. Dat kan onder de max zijn, maar óók boven de max.

Sinds 2006 was de leidraad opeens het "nieuwe rijden".
180° tegengesteld aan de tot dan toe geldende leidraad, dus geen gas geven en zoveel mogelijk moeite doen om het overige verkeer te frustreren.
Met een kampanje erbij gebaseerd op de Dukes of Hazard _O- _O-_O-

Het Nieuwe Rijden - Wikipedia

Autos_van_de_campagne__Tijd_voor_het_Nieuwe_Rijden_.jpg


Nu op dit moment is het merendeel van de bestuurders afgestompt en rijd 90 km op de autobaan, en blokkeert alle rijbanen.
 
Laatst bewerkt:
In mijn ww ritten blijkt ~110 - 115KmH (GPS) een soort sweetspot te zijn.
Langzamer betekend dat je om de haverklap tussen de vrachtwagens moet duiken,
sneller heb je last van potentiële voorbumperklevers.
Natuurlijk werkt dit niet altijd, maar met deze snelheid kan ik het langst zonder variaties doorrijden en zelfs de CC af en toe toepassen.
Soort flow optimalisatie dus.
(en Flitsmeister waakt..)
 
Dit 100 gezeik op de snelweg levert 1 van mijn meest gehate situaties op. Soms wil ik gewoon in alle rust een stukkie over de snelweg rollen in plaats van wat tempo maken. Dus duik je de linkerbaan op om een groot leeg stuk snelweg voor je op te zoeken. Maar in plaats daarvan rijden auto's allemaal 100, met zo'n 100 meter afstand tussen elkaar. En dus duik je daar niet tussen want afstand te kort. Dus je rijdt te hard om de boel in te halen zodat je een leeg plekkie kunt veroveren en terwijl je dat doet, hoop je dat je niet geflitst wordt.

Snelheid terug naar 140! :] Dat zou pas geweldig zijn.
Is het ooit 140 geweest dan????

:? _O- _O-
 
My bad, 130 bedoel ik.

140 zou beter zijn. En als 140kmu toegestaan is, ga ik 150 pushen.
 
140Km/u is ook goed voor mij, dan rij je net het best volgens mij en de motor ronkt ook beter. Maar bij ons 120 km/u kan ook nog wel, enkel jammer van al die vrachtwagens die meestal in 2 colonnes over de snelwegen razen.
 
Ik heb het idee dat men het hier niet heeft over heldhaftig motorrijden, maar over laf autorijden. Jullie hebben geluk dat ik geen moderator ben.:o
 
Ik heb het idee dat men het hier niet heeft over heldhaftig motorrijden, maar over laf autorijden. Jullie hebben geluk dat ik geen moderator ben.:o
Je verdenkt 'ze' van automobilisme. Dat zou inderdaad een kwalijke zaak zijn.
 
137205928_2714652832129464_5817585268914369185_n.jpg


Laat je niet misleiden door leeftijd of het aantal wielen - we zijn allemaal twee-wiel-verslaafd.
 
Laatst bewerkt:
En het verschil tussen wielrenners en motorrijders moet ook uitgewezen worden!

131929559_3529277877137328_3596789146525227542_n.jpg
 
  • Haha
Waarderingen: RR.
Rij gewoon de Vmax, vooral omdat ik een gruwelijke hekel heb aan belasting betalen en dat te allen tijde tot een minimum wens te beperken.
Boetes zijn inmiddels verworden tot een belastingmaatregel.
Het feit dat er al een bepaald bedrag aan te innen boetes wordt ingeboekt tijdens het opstellen van overheidsbegrotingen is daar het ultieme bewijs van.
Zou een beetje gek zijn om geld aan belastingadviseurs uit te geven om vervolgens mijn zuurverdiende geld d.m.v. boetes alsnog af te tikken aan de roverheid.
Dat staat nog even los van het feit dat Nederland zo'n ontzettend klein landje is (noem het altijd maar Madurodam) dat tijdswinst nauwelijks te boeken is. De potentiele winst beperkt zich tot minuten in het beste geval.
Heb een poosje in Noord Amerika mogen trucken en daar kan je een uur winnen als je 10 mijl sneller rijd tijdens je werkdag.
Let wel, 1 uur als je 11 uur lang het snot voor de ogen zit te trappen :)
Da's in Nederland gewoon onmogelijk, want dan sta je al aan de Poolse grens!
Kortom, tis me te duur en eigenlijk gewoon een beetje dommig.
Mijn laatste bekeuring kan ik me niet meer heugen, maar dat moet toch al gauw een jaar of 20 geleden zijn. (parkeerbelasting!)
Laat mijn ontboezeming voor u vooral geen reden zijn mijn voorbeeld te volgen.
Beschouw uw vrijwillige bijdrage aan 's lands schakist als een onbaatzuchtige daad van zelfopoffering.
Een nobele daad die massale navolging verdiend :)
 
Begrijp volledig wat je bedoelt, maar je gaat voorbij aan het waarom van te hard rijden. Omdat we het willen. Zeker op twee wielen. Willen is emotioneel, niet rationeel. Het is gaaf om met 150 over een 60 weg te blazen. Dat doe ik niet om eerder thuis te zijn. Boetes zijn een geaccepteerd risico en afweging van te hard rijden.
 
Je kan het ook zien als contributie (vrij naar de trainer van mijn mtb trainingsgroep, over wild fietsen in de duinen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan