Hoe vaak wisselen we eigenlijk van motorfiets?

tinske

MF'er
22 jun 2010
30
0
Amersfoort
Hoi allemaal, een onderwerp wat wellicht al eens eerder besproken is maar ik kan het niet vinden: hoe vaak wisselen wij motorrijders eigenlijk gemiddeld genomen van motorfiets?

Ikzelf, inmiddels 5 jaar mijn rijbewijs, ben nu inmiddels aan mijn 4e motorfiets bezig... Van een Yamaha Fazer naar een cbf100 naar een bmw K1200gt naar een Vstrom.. En nu naar een R1200gs aan het kijken.. Het lijkt allemaal erg onlogisch qua volgorde, maar op de een of andere manier ben ik zo 'onrustig' dat ik telkens wat ander wil. Word er een beetje moe van, en het is natuurlijk wel een erg dure hobby.. Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe lang doen we gemiddeld eigenlijk met ons geliefde stalen ros?
 
Heb nu 6 jaar mijn motor rbw, daarin heb ik 4 jaar lang een SV650S gereden, waarvan 2 jaar op 25kW en 2 jaar op vol vermogen.

Na die 4 jaar de motor verkocht en een 2005 R1 gekocht. Ik hou meer van lange termijn bezit, en stukje bij beetje de motor verbeteren. Er zijn nog heeeeeeeeeeeeel veel motoren die ik ook wil rijden en hebben maar voorlopig ben ik wel even zoet met dit monster :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch echt een andere vraag, dat gold alleen voor nieuwe motoren !

Nu je weet dat je een allroad wilt, gezien het feit dat je nu van allroad naar allroad gaat, gewoon ff aan die bmw vast blijven houden. Zon K1200 is trouwens wel serieus veel geld zeg! Beetje zonde als je hem.snel hebt ingeruild.

Succes met je keuze, ik mag dinsdag de eerste ophalen en ben van plan deze voorlopig te rijden dan wel helemaal uit te melken en dan voor een andere kijken
 
3 motoren in de 3 jaren dat ik mn rijbewijs heb ! Begon met een honda shadow 600. jaar daarop een honda shadow 750. En vorig jaar een yamaha R6 gehaald ! Ik heb hier zoveel aan gedaan dat ik er nog wel even mee blijf rijden alhoewel ik ook wel met een schuin oog naar een fz1 aan het kijken ben.
En een caferacer zou ook leuk zijn dus je hoort het al ben voorlopig nog niet klaar ! Leuk zo, n hobby !
 
Meestal doe ik een jaar of drie à vier met een motorfiets (altijd tweedehands aanschaf).

Mijn huidige motor heb ik ruim twee jaar ... als volgende zit ik eventueel een motorscooter te overwegen, of een allroad. Of ik rij hem op, en er komt gewoon weer een toerfiets :)
 
toevallig dat dit voorbij komt,

ik heb sinds december nu 4 motoren gehad

Yamaha xt600e 2001
suzuki gsxr 600 2006
yamaha xt660x 2011

nu in bezit

kawaski z750 nieuw


ik werd donderdag door de verzekering gebeld, dat ik al 4 motoren in zon korte tijd had volgens hun rook dit naar handel?

ik heb gezegd dat ze gek waren en ze niet moeten bemoeien wat ik doe ze moeten blij zijn dat mensen nu nog geld uitgeven....
 
1,5 jaar 3 motoren. Begonnen met een gsxf maar na 3 maanden aangereden en total loss.
Daarna 954 gekocht en na 3 maanden weer ingeruild.
Toen een r6 gekocht en daar rijd ik nu meer dan een jaar mee en ik houd de r6 zeker nog dit seizoen. As ik genoeg geld bij elkaar heb gesprokkeld komt er een r6 2008 volgend seizoen
 
Dat is toch echt een andere vraag, dat gold alleen voor nieuwe motoren !

Nu je weet dat je een allroad wilt, gezien het feit dat je nu van allroad naar allroad gaat, gewoon ff aan die bmw vast blijven houden. Zon K1200 is trouwens wel serieus veel geld zeg! Beetje zonde als je hem.snel hebt ingeruild.

Het was wel een 2de hands, uit 2007, maar iedere keer dat je wisselt leg je er toch wel weer 4000 a 6000 op toe :? Nu met de overgang naar de 1200GS zelf 10.000, ahum, maarja, als het gaat kriebelen..
 
toevallig dat dit voorbij komt,

ik heb sinds december nu 4 motoren gehad

Yamaha xt600e 2001
suzuki gsxr 600 2006
yamaha xt660x 2011

nu in bezit

kawaski z750 nieuw


ik werd donderdag door de verzekering gebeld, dat ik al 4 motoren in zon korte tijd had volgens hun rook dit naar handel?

ik heb gezegd dat ze gek waren en ze niet moeten bemoeien wat ik doe ze moeten blij zijn dat mensen nu nog geld uitgeven....
_O- die zullen geen hobby hebben. Al is 4 motoren in 6/7 maanden wel erg veel :o
 
Het was wel een 2de hands, uit 2007, maar iedere keer dat je wisselt leg je er toch wel weer 4000 a 6000 op toe :? Nu met de overgang naar de 1200GS zelf 10.000, ahum, maarja, als het gaat kriebelen..

Nou ... tegen dat je kinderen gaan studeren, kriebelt het een stuk minder! :+
 
toevallig dat dit voorbij komt,

ik heb sinds december nu 4 motoren gehad

Yamaha xt600e 2001
suzuki gsxr 600 2006
yamaha xt660x 2011

nu in bezit

kawaski z750 nieuw


ik werd donderdag door de verzekering gebeld, dat ik al 4 motoren in zon korte tijd had volgens hun rook dit naar handel?

ik heb gezegd dat ze gek waren en ze niet moeten bemoeien wat ik doe ze moeten blij zijn dat mensen nu nog geld uitgeven....
Ze kúnnen moeilijk gaan doen.

En misschien krijg je binnenkort een naheffing van de belastingdienst. Daar kom je dan niet zo makkelijk weg door te zeggen dat zij zich er niet mee moeten bemoeien.

Lees dit draadje maar eens.
 
.. Uiteindelijk blijft het een afweging van gevoel tegen ratio, enerzijds rijdt de huidige Vstrom (nieuw gekocht 2012 model) echt super lekker (ratio), anderzijds vind ik een 1200gs (en dan de triple black uitvoering) er wel heel veel vetter uitzien en naar ik aanneem rijdt ie ook wel wat beter (gevoel).. Hmmm, lastig Noem het een luxeprobleem 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het was wel een 2de hands, uit 2007, maar iedere keer dat je wisselt leg je er toch wel weer 4000 a 6000 op toe :? Nu met de overgang naar de 1200GS zelf 10.000, ahum, maarja, als het gaat kriebelen..

Ach ja, tis je hobby. Mijn vrouw zou me achter het behang plakken. Als je er 4000 tot 6000 elke keer bij moet leggen dan doe je trouwens mijn insziens echt iets fout bij inruil van je oude motor of je moet van de K naar een nieuwe vstrom zijn gegaan dan zou het kunnen
 
Ik ben blij dat de toon hier op MF meestal wat vriendelijker is dan daar ... wat een dombo's!
Ben ik met je eens, maar het was de eerste zoekopdracht die ik kon vinden. Neem de info ter harte, zou ik tegen Roy willen zeggen.

PS

Een oud collega heeft ook eens van dit soort ellende op zijn nek gehaald door bijna maandelijks van auto te wisselen.
 
Hmm leuk topic, heb nu 3 jaar mijn rijbewijs en rijd nu op mijn 2de motor, Suzuki GSR600!
De eerste motor na kleine 4 maanden in de vangrails gefrommeld dus was niet geheel vrijwillig afscheid ervan -O-
Daarna de GSR gekocht en blijf daar nog wel n jaar of twee oprijden.

Natuurlijk kriebelt het om iets anders te kopen want zoveel leuke motoren, maar ik heb ook geleerd te genieten en blij te zijn met wat je hebt en dat ben ik ook *O* :]
 
In 15 jaar tijd 6 motoren gehad: de FJ1100 heb ik maar een paar maanden gehad, de rest allemaal zo'n 3 jaar met als uitschieter de ZZR600 die ik 6 jaar heb gehad en de TDM als goede tweede met 4 jaar. Huidige motor heb ik nu 1 jaar en die blijft voorlopig: bevalt veel te goed! Dus globaal zo'n 3 jaar per motor.
 
Hoi allemaal, een onderwerp wat wellicht al eens eerder besproken is maar ik kan het niet vinden: hoe vaak wisselen wij motorrijders eigenlijk gemiddeld genomen van motorfiets?

Ikzelf, inmiddels 5 jaar mijn rijbewijs, ben nu inmiddels aan mijn 4e motorfiets bezig... Van een Yamaha Fazer naar een cbf100 naar een bmw K1200gt naar een Vstrom.. En nu naar een R1200gs aan het kijken.. Het lijkt allemaal erg onlogisch qua volgorde, maar op de een of andere manier ben ik zo 'onrustig' dat ik telkens wat ander wil. Word er een beetje moe van, en het is natuurlijk wel een erg dure hobby.. Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe lang doen we gemiddeld eigenlijk met ons geliefde stalen ros?

Iedere 3 a 4 jaar, dan mag ik van de fiscus een nieuwe kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan