Hoe veilig is je lerenpak?

?? Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met: op de openbare weg ,beperkt, er zijn veel te veel opstakels.
Vertel es ff aan tante Elske ;)
Ik weet wel dat ik niet zo makkelijk met mijn behelmde hoofd kan draaien als ik mijn leren pak aanheb, de rugbeschermer zit dan net zo hoog dat ik met mijn hoofd achterover (omdat ik een sportieve motor heb met bijbehorende zithouding, dus anders zie ik niets) toch belemmerd wordt in het rondkijken. Niet spectaculair, maar toch ergerlijk.

Ik denk dat F@zertje zoiets bedoelt.
 
Mijn handschoenen zijn helemaal met kevlar gevoerd. (Alpinestars SP-1) Die zouden het toch wel een tijdje uit moeten houden op asfalt.

sp1%20black.jpg

Nice... Kost dat?
 
Als je voorover valt nooit je handen zetten maar je aremen voor je kruisen en die ellboogprotectoren laten doen waar ze voor gemaakt zijn
Handschoenen moeten in de palm soepel zijn en zijn daarom veel dunner dan je pak.
Ben met mijn vorige Dainese combi 3x geschoven,
de laatste maal tegen een 140 mijn voorwiel weg, op mijn rug gevallen en blijven glijden op mijn rugbeschermer.

Enkel de buitenste kleurlaag beschadigd, thats it
Nu pas een nieuwe combi gekocht van:
Dainese :} :} :} :} :} :} :}
vergeten te vertellen: wel mijn reet verbrand bij het glijden ;(
 
Hoe veilig is je motorpak nou eigenlijk??????
Veel motorrijders vertrouwen er op dat hun lerenpak ze wel zal beschermen bij een schuiver.
Maar hoe terecht is dat?
Na laatst voor de 2de keer over het asfalt gegaan te zijn had ik daar toch eigenlijk best wel vragen over.
De eerste keer was op Assen waar ik met een snelheid ver boven de 100km/u over het asfalt schoof.
Het betreffende pak (Texport) was op één plaats door geschuurd, de linker schouder.
Maar de protectie daar onder heeft het gehouden wat mij dus een lelijke wond heeft bespaard.
Ook de stiksels hebben het gehouden, wat ook heel belangrijk is aangezien die het leer bij elkaar houd.
Niet verkeerd dus .
Maar laatst op Lelystad schoof ik na een highsider veel korter en minder hard over het asfalt.
Toch waren er op twee plaatsen naden los van mij pak, was ik toen verder door gegleden dan was ik er zeker niet zonder schaafwonden van afgekomen.
Ik had dit pak voor weinig geld op de beurs in Utrecht gekocht en het was ook nog een onbekend merk voor mij ( Büse ) maar het zag er op het eerste gezicht wel erg degelijk uit.
Maar of een goed merk ook een garantie is dat het heel blijft tijdens een schuif partij is nog maar de vraag.
Ik had namelijk handschoenen aan van Dainese en ook nog niet van die goedkope (± fl. 350,-) maar op de muis van mijn handen waren ze mooi helemaal door
Wat mij dus een wondje op mijn linker hand op leverde.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe ver een pak over het asfalt zou moeten kunnen glijden zonder dat het kapot gaat?
Zou daar eigenlijk wel een standaard voor zijn?
Zou het niet mooi zijn als je al de label kan zien hoe veilig een pak is.
Wat ik wel weet is dat ik nu maar weer een A merk pak koop en niet een goedkoop B merk.
Liever wat meer geld kwijt dan mijn vel.
Crawl

Er zit natuurlijk wel verschil tussen het ene en het andere pak. Bijvoorbeeld de leerdikte en de wijze waarop het gestickt is.
 
ik ben op het politie oefen circuit in lelystad waar ik toen een cursus had ook onderuit gegaan. ik zat met mijn knie aan de grond toen mijn achterwiel uitbrak. mijn motor is toen op mijn been blijven liggen en hoewel het niet echt hard ging ben ik door mijn MQP pak heen geschuurd. net onder mijn linker bil zat een lelijke scaafplek van zo'n 10 bij 7 cm......
het enige wat ik toen dacht was: 'wat als ik nu geen pak aan had gehad.....'
:}
 
ik ben op het politie oefen circuit in lelystad waar ik toen een cursus had ook onderuit gegaan. ik zat met mijn knie aan de grond toen mijn achterwiel uitbrak. mijn motor is toen op mijn been blijven liggen en hoewel het niet echt hard ging ben ik door mijn MQP pak heen geschuurd. net onder mijn linker bil zat een lelijke scaafplek van zo'n 10 bij 7 cm......
het enige wat ik toen dacht was: 'wat als ik nu geen pak aan had gehad.....'
:}

Hoe is dat toen met je verzekering afgelopen?
Hebben ze een beetje vlot betaald.
Crawl
 
ik had voor 35 euro een extra verzekering voor die dag afgesloten. de cursus was op 6 april, en de 17e (mei) is de taxeur langs geweest, nu wacht ik op het geld.....
 
Ik weet niet of het bij elk pak zo is, maar bij mijn MJK zit er in het kruis van dat stretchspul, en dat is dus niet waterdicht...
Nee... Bij mijn IXS gewoon leer... Wel extra stukje over de stiknaad...

Daniel: Meteen mee teruggaan, man... Laat Termaat maar effe een snelle oplossing ritselen...

En voortaanom de naden wat minder te belasten: wat minder je been uitsteken, maar gewoon platter gaan om te niedounen... ;)
 
Mijn kleding heeft het goed gehouden (alleen wat krassen, naden nog OK). Ben er dus wel blij mee. Kleding zal je nooit helemaal kunnen beschermen, maar alle beetjes helpen, daarom liever wat meer aan een goed pak uitgeven.
 
Ik weet wel dat ik niet zo makkelijk met mijn behelmde hoofd kan draaien als ik mijn leren pak aanheb, de rugbeschermer zit dan net zo hoog dat ik met mijn hoofd achterover (omdat ik een sportieve motor heb met bijbehorende zithouding, dus anders zie ik niets) toch belemmerd wordt in het rondkijken. Niet spectaculair, maar toch ergerlijk.

Ik denk dat F@zertje zoiets bedoelt.

Is je dan rugbeschermer dan niet gewoon te lang? Hoe lang ben je? Ik ben 1.94 en had de grootste maat Airback nodig.
Als ik gewoon loop voel ik dat ding wel zitten. Op de motor merk ik amper dat ik hem aanheb. Totaal geen moeite met het bewegen van m'n hoofd.

Op zaterdag 18 mei 2002 16:28 schreef Skoezie het volgende:Nice... Kost dat?

Kossten iets van 180 gulden bij Termaat.
 
Leer is dus toch wel heel erg veilig, mits goed gestikt. Maar dan de tegenhanger, hoe veilig is textiel dan? Scheelt het erg veel? 'k Heb namelijk (nog) geen lederen combi, maar als ik een leuke motor ga kopen wil ik dat toch uiteindelijk wel bij hebben.


Volgend jaar koop ik ook zo'n combi.
Mijn textielen broek van nu heeft al eens het asfalt gezien (kneedown |( ), en dat was maar even over het asfalt ritsen. Het was tegen +-130 en enkel even horen schrepen, niet eens gevoeld aan mijn knie. (zeker niet op geleund)
Resultaat: drie gaatjes met de grootte van een euro!

Denk dat als ik met die broek erafga het niet zoveel beter is dan met een gewone jeans... :(
(Richa broek)

Dus: volgend jaar een snellere motor én een lederen combi!
 
Terug
Bovenaan Onderaan