Crawl
MF veteraan
Hoe veilig is je motorpak nou eigenlijk??????
Veel motorrijders vertrouwen er op dat hun lerenpak ze wel zal beschermen bij een schuiver.
Maar hoe terecht is dat?
Na laatst voor de 2de keer over het asfalt gegaan te zijn had ik daar toch eigenlijk best wel vragen over.
De eerste keer was op Assen waar ik met een snelheid ver boven de 100km/u over het asfalt schoof.
Het betreffende pak (Texport) was op één plaats door geschuurd, de linker schouder.
Maar de protectie daar onder heeft het gehouden wat mij dus een lelijke wond heeft bespaard.
Ook de stiksels hebben het gehouden, wat ook heel belangrijk is aangezien die het leer bij elkaar houd.
Niet verkeerd dus .
Maar laatst op Lelystad schoof ik na een highsider veel korter en minder hard over het asfalt.
Toch waren er op twee plaatsen naden los van mij pak, was ik toen verder door gegleden dan was ik er zeker niet zonder schaafwonden van afgekomen.
Ik had dit pak voor weinig geld op de beurs in Utrecht gekocht en het was ook nog een onbekend merk voor mij ( Büse ) maar het zag er op het eerste gezicht wel erg degelijk uit.
Maar of een goed merk ook een garantie is dat het heel blijft tijdens een schuif partij is nog maar de vraag.
Ik had namelijk handschoenen aan van Dainese en ook nog niet van die goedkope (± fl. 350,-) maar op de muis van mijn handen waren ze mooi helemaal door
Wat mij dus een wondje op mijn linker hand op leverde.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe ver een pak over het asfalt zou moeten kunnen glijden zonder dat het kapot gaat?
Zou daar eigenlijk wel een standaard voor zijn?
Zou het niet mooi zijn als je al de label kan zien hoe veilig een pak is.
Wat ik wel weet is dat ik nu maar weer een A merk pak koop en niet een goedkoop B merk.
Liever wat meer geld kwijt dan mijn vel.
Crawl
Veel motorrijders vertrouwen er op dat hun lerenpak ze wel zal beschermen bij een schuiver.
Maar hoe terecht is dat?
Na laatst voor de 2de keer over het asfalt gegaan te zijn had ik daar toch eigenlijk best wel vragen over.
De eerste keer was op Assen waar ik met een snelheid ver boven de 100km/u over het asfalt schoof.
Het betreffende pak (Texport) was op één plaats door geschuurd, de linker schouder.
Maar de protectie daar onder heeft het gehouden wat mij dus een lelijke wond heeft bespaard.
Ook de stiksels hebben het gehouden, wat ook heel belangrijk is aangezien die het leer bij elkaar houd.
Niet verkeerd dus .
Maar laatst op Lelystad schoof ik na een highsider veel korter en minder hard over het asfalt.
Toch waren er op twee plaatsen naden los van mij pak, was ik toen verder door gegleden dan was ik er zeker niet zonder schaafwonden van afgekomen.
Ik had dit pak voor weinig geld op de beurs in Utrecht gekocht en het was ook nog een onbekend merk voor mij ( Büse ) maar het zag er op het eerste gezicht wel erg degelijk uit.
Maar of een goed merk ook een garantie is dat het heel blijft tijdens een schuif partij is nog maar de vraag.
Ik had namelijk handschoenen aan van Dainese en ook nog niet van die goedkope (± fl. 350,-) maar op de muis van mijn handen waren ze mooi helemaal door
Wat mij dus een wondje op mijn linker hand op leverde.
Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe ver een pak over het asfalt zou moeten kunnen glijden zonder dat het kapot gaat?
Zou daar eigenlijk wel een standaard voor zijn?
Zou het niet mooi zijn als je al de label kan zien hoe veilig een pak is.
Wat ik wel weet is dat ik nu maar weer een A merk pak koop en niet een goedkoop B merk.
Liever wat meer geld kwijt dan mijn vel.
Crawl