hoe velgen goed schoon te krijgen??

Voorheen met diesel maar tegenwoordig wasbenzine of lampenolie, waar ik ook gelijk de ketting mee doe... Gewoon 'n oud tshirt of 'n slip van je schoonmoeder, beetje lampenolie erop en zachtjes de velg toucheren. Makkelijk om de motor even op de bok of standaard te zetten, dan draait je wiel wat makkelijker... ;)
 
Good old:
WD40.h10.jpg



En anders een klein beetje petroleum, kan je meteen je ketting mee schoonmaken:

[img=600,450]http://tweakers.net/ext/f/6f9f138372cb327e387f4bb4e5245650/full.jpg[/img]


Succes en poets ze :W
 
Zwart poedercoaten, zie je het vuil niet meer :+
(Als ik me velgen doe dan zijn ze zwart ipv grijs. Gebruik dan WD40, S100 en de hoge drukspuit.)
 
Heb je al genoeg meningen., of wil je nog meer weten..?? Poetsen is soms best leuk., maar het moet geen boenen worden natuurlijk.. ;)

'WD40' is perfect spul om je velgen en meer mee schoon te maken en het helpt idd ook om de volgende keer het vuil eraf te krijgen.. Dit komt omdat het een soort olie is die al die vettigheid oplost en verwijderd..

Opzich prima., maar het vuil dat er na de volgende rit op zit., is wel voor een gedeelte aangetrokken door diezelfde 'WD40'.. Het laat namelijk een vettige laag achter, die je er niet afwrijft.. Al het remstof en fijn vuil blijft er dus aan plakken zo gezegd..

Wil nou niet zeggen dat ik het enige echte goede spul gebruik., maar ik vind dit wel super spul.. en doe niet alleen m'n witte velgen maar heel m'n motor ermee!!
'Multi Wax' van 'Applied'. Dit is een cleaner en een polisher in één. Opspuiten., even een half minuutje laten inwerken, en poetsen.. Daarna met een schone doek opwrijven en alles glimt weer als nieuw..!! Werkt dus net als een normale wax en laat een prachtig glad, glanzend oppervlak achter.! Is absoluut niet vet., en trekt dus ook geen nieuw vuil aan.. :)

Hoop dat je wat aan de info hebt...

ps., bus kost zo'n 10euro.., en je kunt er denk ik zeker zo'n 10 tot 15x je hele fiets mee doen..
 
Wil nou niet zeggen dat ik het enige echte goede spul gebruik., maar ik vind dit wel super spul.. en doe niet alleen m'n witte velgen maar heel m'n motor ermee!!
'Multi Wax' van 'Applied'. Dit is een cleaner en een polisher in één. Opspuiten., even een half minuutje laten inwerken, en poetsen.. Daarna met een schone doek opwrijven en alles glimt weer als nieuw..!! Werkt dus net als een normale wax en laat een prachtig glad, glanzend oppervlak achter.! Is absoluut niet vet., en trekt dus ook geen nieuw vuil aan.. :)

Hoop dat je wat aan de info hebt...

ps., bus kost zo'n 10euro.., en je kunt er denk ik zeker zo'n 10 tot 15x je hele fiets mee doen..
Klinkt goed, maar waar heben ze dat spul? Mijn 851 (1990) heeft ook witte |( velgen en een wit |( frame. Bovendien een ooknietzomakkelijkschoontemaken alu 8Rbrug. -O-
 
Klinkt goed, maar waar heben ze dat spul? Mijn 851 (1990) heeft ook witte |( velgen en een wit |( frame. Bovendien een ooknietzomakkelijkschoontemaken alu 8Rbrug. -O-

Ik haal het bij Goedhart Motoren in Bodegraven...
Zal er ff een piccie van maken... weet je wat je zoekt.. ;)
 
hehe,lol :-)

Eigenlijk heb ik alu's op mn auto maar heb ze er net voor even afgehaald,dus goede kans om ze is proper te maken ;-)

Vandaar mijn vraag...
 
dreft keukenreiniger !!....
groene spuitfles, gaat schuimen en alle soorten vet loopt er zo af !
werkt perfect hehe... :}
 
Die dasty niet in je ogen spuiten, (na 3 jaar nog steeds last van, dus doe het je velgen niet aan!! :+) grapje natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Oh, vervelend spul, dasty....
Ik spuit dreft wel altijd eerst even in mijn oog, maar daar heb ik dan nooit echt last van :+

grapje natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan