Hoe ver ga jij voor onderdelen voor je brik?

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Vandaag met vier personen heen en weer gereden naar Keulen om een hardstikke splinternieuwe, in de originele doos en plastic zak verpakte Buddyseat te kopen voor een Honda CB 350 Four van een kameraad van mij.

In een wijk waar je je auto denkt terug te vinden op een paar houten blokken zat een of andere motorsloop met een hele zooi onderdelen en een hele zooi \"oudere\" motoren, gevonden via internet *D

Maar zoals de topictitel al vraagt: zijn jullie ook zo gek met je brik?
 
yep, voor goeie onderdelen, met een zacht prijsje, wil ik ook best een eind weg, maak er tegelijk een leuk daggie van :P
 
Ja je moet welles wat voor onderdelen. Italie of zo.
Maar ik ken ook gasten die voor hun Yamaha rustig een paar keer naar Japan zijn gegaan. Maar bij hun speelde de poen niet echt een rol wel of het onderdeel orgineel was.
 
In een wijk waar je je auto denkt terug te vinden op een paar houten blokken zat een of andere motorsloop met een hele zooi onderdelen en een hele zooi \"oudere\" motoren, gevonden via internet *D

Ik ben meegeweest en zat naar 5 minuten al te zeuren dat ik terug naar de auto wilde omdat ik bang was dat ie gestript werd. :P (en dat auto was niet eens van mij) Ondertussen was het wel een gezellige dag.
 
Ik ben meegeweest en zat naar 5 minuten al te zeuren dat ik terug naar de auto wilde omdat ik bang was dat ie gestript werd. :P (en dat auto was niet eens van mij) Ondertussen was het wel een gezellige dag.

Ben blij dat je het zelf toegeeft jankerd :P
 
Mijn vrouwtje en ik hebben op een zondag 840km over en weer naar Leeuwarden gereden, om een 3de Cb te halen, ik had interesse in de kopkuip. |( :+

full
 
Ik beperk me eigen tot toch wel het liefst in de buurt. Maar mocht het nodig zijn(in mijn geval, vandaag) rijd ik wel \'ver(der)\' voor onderdelen(ligt natuurlijk aan het aangebodene en de staat van de onderdelen(als je het van te voren al kan weten natuurlijk), en mijn staat van: hebbuh_hebbuh_hebbuh... :) ...
 
Mijn vrouwtje en ik hebben op een zondag 840km over en weer naar Leeuwarden gereden, om een 3de Cb te halen, ik had interesse in de kopkuip. |( :+


Alloo.
Ben je vergeten dat we 2 jaar geleden 3 weken verlof doorgebracht hebben met het zoeken naar een nieuwe blok voor je CB. We hebben (bijna) alle motorslopen in Antwerpen, Limburg een zelf èèn in Nederland gedaan. Het is dan zelfs een volledige motor geworden in plaats van enkel een blok bij (GSM in Koersel). De laatste dagen van het verlof hadden we kopzorgen omdat we geen oplossing wisten om hem thuis te krijgen omdat de moto niet reed |( .Tot GSM belde dat ze met de bestelwagen richting kust moesten, op onze huwlijksverjaardag nota bene. Feestje lag in het water, bloemen kon ik vergeten. Het geld ging naar de vervoerskosten. :( Maar onze 3 kinderen - dochter van 16, 2 zonen van 15 en 7 jaar, weten nog altijd op wat ze moeten letten als ze een nieuw blok moeten kopen. :+

Je weet dat ik een olifantgeheugen heb over zulke dingen hee... O-) })
 
Alloo.
Ben je vergeten dat we 2 jaar geleden 3 weken verlof doorgebracht hebben met het zoeken naar een nieuwe blok voor je CB. We hebben (bijna) alle motorslopen in Antwerpen, Limburg een zelf èèn in Nederland gedaan. Het is dan zelfs een volledige motor geworden in plaats van enkel een blok bij (GSM in Koersel). De laatste dagen van het verlof hadden we kopzorgen omdat we geen oplossing wisten om hem thuis te krijgen omdat de moto niet reed |( .Tot GSM belde dat ze met de bestelwagen richting kust moesten, op onze huwlijksverjaardag nota bene. Feestje lag in het water, bloemen kon ik vergeten. Het geld ging naar de vervoerskosten. :( Maar onze 3 kinderen - dochter van 16, 2 zonen van 15 en 7 jaar, weten nog altijd op wat ze moeten letten als ze een nieuw blok moeten kopen. :+

Je weet dat ik een olifantgeheugen heb over zulke dingen hee... O-) })

:+ , KZ jij boft toch ook maar met zo\'n vrouw hè. Ik zei het laatst nog tegen je! :+
 
Tsja... ik ben regelmatig in Belgie geweest om \'t één en ander op te halen. Via Ebay idd wereldwijd dingen gekocht. Van de VS tot in Singapore :)
 
Ik kom niet verder dan de dieler een paar dorpen verderop. En doe wel eens postorderen in Limburg (of Brabant, 1 v/d 2 moet het zijn). Kan me niet zo veel schelen of iets origineel is, als \'t maar past en de motor weer verder kan :)

[me]Ralfie zoekt ook zijn paspoort maar eens op[/me]
 
Vandaag met vier personen heen en weer gereden naar Keulen om een hardstikke splinternieuwe, in de originele doos en plastic zak verpakte Buddyseat te kopen voor een Honda CB 350 Four van een kameraad van mij.

In een wijk waar je je auto denkt terug te vinden op een paar houten blokken zat een of andere motorsloop met een hele zooi onderdelen en een hele zooi \"oudere\" motoren, gevonden via internet *D

Maar zoals de topictitel al vraagt: zijn jullie ook zo gek met je brik?

Was dat soms Sayonara in keulen?

Ben ik bijna vanuit Den Haag en keer heen gereden voor een uitlaat voor mijn Cb 400 F. Hij was \"redelijk\", zeiden ze. Een plaatje sturen ging niet en op de gok erheen, nou nee. Vrouwtje had ook zo haar programma voor die dag en mijn ritje Keulen (mogelijk voor niets) zou zowat WO III ontketend hebben. :(
Tot nu toe 1 rondje gemaakt : Woesthoff en Four Deel op 1 dag.
Verder een keer naar Menkel in Bergen op Zoom en Branie in Katwijk.

Nu overigens een uitlaat aan het opkalefateren omdat een nieuwe (org. model :9 ) ca. 900 pleuro moet kosten! ;(
 
Ik kom niet verder dan de dieler een paar dorpen verderop. En doe wel eens postorderen in Limburg (of Brabant, 1 v/d 2 moet het zijn). Kan me niet zo veel schelen of iets origineel is, als \'t maar past en de motor weer verder kan :)

[me]Ralfie zoekt ook zijn paspoort maar eens op[/me]
Binnenkort toch naar de Zaanstreek heb ik begrepen ??? Da\'s een heel eind !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan