Hoe ver kun je gaan ?

IzZa

Die hard MF'er
8 mrt 2004
928
0
Alkmaar
Yoyoyo MF-ers (hehe)

Ik heb nou al iets meer dan 2 maanden een nieuwe fietsje en kan inmiddels daarmee aardig opschieten. Ookal hebben we heel af en toe meningsverschillen, ik ben tevreden over haar.

Vandaag ben ik met haar een aantal bochtjes gaan nemen in de omgeving en heb geprobeerd mijn eerste kneedown te simuleren. Ik ging voor de bocht mijn achterste naar rechts schuiven, schakelde in de tussentijd terug en ging met 60 km/u de bocht in. Voor mijn gevoel nam ik hem vrij goed. Dit heb een aantal keer herhaald maar ik merk dat ik blijf haken en niet scherper kan/durf.

Nou is mijn vraag hoe je kan weten dat je op het uiterste zit van scheef gaan in een bocht. De schaamranden zijn aan de rechterkant bijna weg en aan de linkerkant zijn deze bijna 2 keer zo groot als de rechterkant.

Ik wil namelijk geen schuiver maken maar zou toch graag de bochten met mijn knietje ook wel willen maken voor de kick of het schuiner gaan.

Vast bedankt voor de reacties :}
 
Nou is mijn vraag hoe je kan weten dat je op het uiterste zit van scheef gaan in een bocht

Goede vraag! :} (moet je er wel bijvermelden dat je niet wilt horen "als je valt ben je te ver gegaan")
 
beter dat je niets merkt, want dan kan het soms al te laat zijn
60 kilometer zal wel ietsje te traag zijn om echt schuin door de bocht te gaan!!
 
Ik weet niet of je dit al doet, maar je moet niet alleen met
je reet buitenboord hangen maar meer met je hele lichaam. Bij
mij werkt het super en kan dan nog een stukkie harder/schuiner
door de bochies :] Maar das mijn ervaring maar, succes :)
 
Ach, ik heb mijn Ducati Monster al 5 jaar en ik krijg mijn knie &@#{[^#*µ£%$ ook niet aan de grond. Vorig weekend nog eens geprobeerd. EEn mooi groot rond punt in de buurt gevonden, lekker er eerst een paar keer rond gereden, steeds sneller en sneller, mooi langs de motor gaan hangen, maar ik krijg mijn knie dus niet aan de grond. En als ik langs de moto ga hangen ga ik sneller door de bocht maar blijft de moto ook rechter staan (of vice versa). Schaamrandjes zijn maar een paar millimeter, zowel links als rechts dus ik ga best wel schuin denk ik. Bovendien krijg ik regelmatig de voetsteuntjes of de rand van mijn laarzen tegen de grond ... maar da's meestal eerder onverwacht, en aangezien ik meestel mijn knie níet uitsteek raak ik dan ook niet aan een kneedown...

Soit, ik heb fun, ook met maagdelijk ongesleten kniebescherlmers.
 
blijven volhouden mensen....bij mij duurde het ook even, maar het is me toch gelukt. gewoon ietsje meer lef hebben om platter te gaan, en je knie uitsteken. komt het vanzelf goed! niet overhaasten, gewoon rustig opbouwen!


succes!
 
Ik ging voor de bocht mijn achterste naar rechts schuiven, schakelde in de tussentijd terug en ging met 60 km/u de bocht in.
ten eerste
niet schuiven maar echt verzitten
stel je gaat rechtsom (meestal)
zorg dat je vor de bocht klaar bent met verzitten
je linkerarm tegen de tank en druk zetten met je linkervoet op het stepje
vooral (belangrijk) het stuur niet krampachtig vast pakken
met je rechtervoet zet je je tenen op het stepje (niet de hele voet)
ook moet je je heup naar buiten draaien
ook goed de bocht door kijken en je hoofd rechtop houden
waar je heen kijkt ga je naar toe
rustig aan opbouwen
zolang je steppie nog niet aan de grond gaat kan je nog platter
hiervoor is echter wel bochten snelheid nodig
veel succes en wordt niet overmoedig maar bouw het rustig op
 
Je kan vaak verder dan je in het begin denkt te kunnen. Ik gebruik mijn knie als meetpunt. Als ie de grond gaat raken dan weet ik dat ik al aardig schuin ga. Zelfs dan heb je nog een marge. Vergeet niet een beetje te schuiven met je achterste als je gaat kneedownen. (Wees voorzichtig) Rij eens achter iemand aan die het wel kan en het langzaam opvoert.

coolkneedown.jpg
 
Wat een teleurstelling. Ik had gehoopt dat er hier uitgelegd ging worden hoe je voelt dat je gaat schuiven en hoe lang het duurt voor je dan ook gaat...

Alsnog iemand die dat wil proberen?
 
Wat een teleurstelling. Ik had gehoopt dat er hier uitgelegd ging worden hoe je voelt dat je gaat schuiven en hoe lang het duurt voor je dan ook gaat...

Alsnog iemand die dat wil proberen?

Er is maar 1 manier om daar achter te komen 8-)
 
Wat een teleurstelling. Ik had gehoopt dat er hier uitgelegd ging worden hoe je voelt dat je gaat schuiven en hoe lang het duurt voor je dan ook gaat...

Alsnog iemand die dat wil proberen?

Zo voelt het om iets te ver te schuiven! :( (dude, wil je mensen dood hebben ofzo???)
Dat schuiven heet driften, en als je dat op de openbare weg doet, dan ben je niet helemaal 100%.

normal_full-down-willem.jpg
 
Zo voelt het om iets te ver te schuiven! :( (dude, wil je mensen dood hebben ofzo???)

[me]~Vincent~ zucht
[/me]


Nee ik wil net vermijden dat het ook mij gebeurd. Waarom toch steeds dat personaliseren van posts :?

Altijd weer die vragen over knie aan grond terwijl je toch echt meer hebt aan info over hoe je aanvoelt dat de band gaat schuiven. Als je dan eenseen bocht verkeerd inschat weet je waar je aan toe bent.
 
heb vorige maand ook mijn sliders ontmaagd eindelijk :)

komt vanzelf keep on trying!

(Afbeelding)

Zover moet ik dus gaan verzitten...
Ik ga binnenkort kneesliders aanschaffen, scheelt ook weer 1 cm misschien om tegen de grond te gaan en ga de stepjes proberen te raken.

Volgende topic wordt dan of : Eindelijk! Mijn eerste kneedown! Of: Shit Fuck Klote, ook ik ben gevallen :(
 
Merk aan je reactie dat je nog niet zover bent met knietjes aan de grond. Toch wil je dit geforceerd proberen op de openbare weg. Niet doen, gaat zeker een keer fout. Ben verstandig en schrijf je eens in voor een circuit dag. Hier kom je de perfecte omstandigheden tegen. 1. geen tegenliggers 2. een parcour dat je na verscheidene rondjes begint te leren 3. Banden die de tijd krijgen om opgewarmd te raken. 4 je technisch harder gaat rijden zonder te forceren.
Op zo'n circuit dag hoef je niet meteen het circuit record te verbreken. Je zult merken dat op het eind van de dag de kennis van je eigen bike enorm is gegroeit. Tevens je eigen niveau. Als je geluk hebt ben je ook enkele mm kwijt van je pads.
veel suc6
 
Merk aan je reactie dat je nog niet zover bent met knietjes aan de grond. Toch wil je dit geforceerd proberen op de openbare weg. Niet doen, gaat zeker een keer fout. Ben verstandig en schrijf je eens in voor een circuit dag. Hier kom je de perfecte omstandigheden tegen. 1. geen tegenliggers 2. een parcour dat je na verscheidene rondjes begint te leren 3. Banden die de tijd krijgen om opgewarmd te raken. 4 je technisch harder gaat rijden zonder te forceren.
Op zo'n circuit dag hoef je niet meteen het circuit record te verbreken. Je zult merken dat op het eind van de dag de kennis van je eigen bike enorm is gegroeit. Tevens je eigen niveau. Als je geluk hebt ben je ook enkele mm kwijt van je pads.
veel suc6

Je hebt groot gelijk. Ik zit daar ook over te peinzen en ga het ook ongetwijfeld doen van de zomer. Maar ik vroeg het me gewoon af.
Wat betreft de bocht die ik neem, het is een ruime bocht waarbij het grootste deel gewoon gras/hooi is en tegenliggers amper langskomen rond bepaalde tijdstippen. En ik ga pas oefenen wanneer ik minimaal een half uurtje alles heb opgewarmd. En ik forceer niets, ben gewoon nieuwsgierig *D .

Maar thanks voor de tip ga ik zeker opvolgen maar in de tussentijd ook nog voorzichtig oefenen.
 
Op de openbare kom je gewoon geen lange doordraaiers door. Of de vorige genoemde omstandigheden zijn niet ideaal. Als je een cicuit zoals Assen, Zandvoort of Zolder neemt praat je over bochten met mooie lange doordraaiers waar je "er even voor kunt gaan zitten" Tevens zijn op zo'n banen ook de apexen aangegeven zodat je aanknopingspunten hebt. Tip: schrijf niet te hoog in. Want dat knallen ze je links en rechts voorbij. Hierdoor ben je niet geconcentreerd bezig en belemmer je de andere rijders. Schrijf bij beginners in. Deze hebben meestal 's morgens en 's middags sessies waarbij je achter de marchal aan rijd. Deze voert het tempo steeds meer op. Hierdoor leek je ook de ideale lijn rijden. Op het eind van de dag kun je dat de theorie in praktijk brengen. Meestal 2 vrije sessies op het laatst. Wordt dan niet overmoedig, want er stappen dan regelmatig personen van hun fiets omdat ze denken dat ze rossi zijn.
 
Op de openbare kom je gewoon geen lange doordraaiers door. Of de vorige genoemde omstandigheden zijn niet ideaal. Als je een cicuit zoals Assen, Zandvoort of Zolder neemt praat je over bochten met mooie lange doordraaiers waar je "er even voor kunt gaan zitten" Tevens zijn op zo'n banen ook de apexen aangegeven zodat je aanknopingspunten hebt. Tip: schrijf niet te hoog in. Want dat knallen ze je links en rechts voorbij. Hierdoor ben je niet geconcentreerd bezig en belemmer je de andere rijders. Schrijf bij beginners in. Deze hebben meestal 's morgens en 's middags sessies waarbij je achter de marchal aan rijd. Deze voert het tempo steeds meer op. Hierdoor leek je ook de ideale lijn rijden. Op het eind van de dag kun je dat de theorie in praktijk brengen. Meestal 2 vrije sessies op het laatst. Wordt dan niet overmoedig, want er stappen dan regelmatig personen van hun fiets omdat ze denken dat ze rossi zijn.

Jaja, ik ben beginner. Dus zo ga ik mezelf ook inschrijven. Heb amper 1500 km echte rijervaring dusss...
 
Terug
Bovenaan Onderaan