Lecram
MF veteraan
Het remvloeistofreservoir van mijn 36 jarige Honda CB750 is nogal vergeeld. Het lijkt van nylon te zijn. Hoe kan deze weer gebleekt worden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is een extern reservoir, die koop je bij iedere brommerboer op de hoek
Hij zit toch niet vast aan de rempomp, het is toch gewoon een los universeel reservoir, wat is het probleem dan.
restaureren is wat anders dan opknappen en kenners zien heel snel dat iets niet origineel is.
Ik ga er vanuit dat de topicstarter aan het restaureren is, maar als hij aan het opknappen is heb je gelijk en ben ik aan het doorslaan [afbeelding]
volgens mij zijn er genoeg modellen te koop (universeel ) of orgineel van honda( wel ander type)
die er op lijken en niemand zal het merken
zou zelf lekker unniverseel of honda (nieuwer type) nemen
niemand die het ziet (alleen u zelf) en als u die princiepes aan de kant kunt zetten
ben je al klaar met een klein bedrag denk 20 a 25 euro of zo (voor een nieuwe)
Eh.... ik denk dat je het niet helemaal snapt. Restaureren is zoveel mogelijk origineel houden.
Check ook dit eens: http://hackaday.com/2009/03/02/restoring-yellowed-computer-plastics/.
Maar ik denk dat het bij je rempotje niet gaat werken. Gewoon vervangen als je een mooiere wil. Kwaad kan het niet, dat het vergeeld is. Op je rempotje komt geen druk te staan. Dus zelfs als het plastic zachter is geworden, dan zal er nog niet veel kunnen gebeuren.
Goed, als de remvloeistof eruit gaat lopen, dan komt het overal terecht waar je het NIET wil hebben. Dus wel op blijven plassen!!!.
Eh.... ik denk dat je het niet helemaal snapt. Restaureren is zoveel mogelijk origineel houden.
Vanaf een bepaalde leeftijd zie je sowieso niet zo scherp.Eh.... ik denk dat je het niet helemaal snapt. Restaureren is zoveel mogelijk origineel houden.
Het is een extern reservoir, die koop je bij iedere brommerboer op de hoek
TopicStarter:
Om meer vermogen uit één remschijf te halen kun je overwegen de rotor op maat te laten maken, maar dan een stuk dikker, of een grotere rempomp nemen. Voor de veiligheid kun je DOT 5.1 remvloeistof gebruiken en deze HEEL goed in de gaten te houden.
niet dat dat je vraag was ofzo, maar nu je toch overweegt om die éne schijf er weer af te slopen heb je er misschien wat aan .