Hoe verkoop jij je motor?

Motor kopen:

Ik wil een koude motor en zelf starten
Ik wil een proefrit maken indien ik echt geinteresseerd ben.

Als één van deze twee zaken niet mogelijk is zie ik per direct van de koop af.
Als de motor al "Warm"is als ik kom kijken beginnen de twijfels te komen.


Motor verkopen:

Laat de koper starten, met koude motor. (Je bent toch zelf overtuigd van wat je verkoopt?)

Proefrit laten maken, BROKKEN IS DOKKEN

Uiteraard z'n papieren of gezelschap bij je huis houden.
Meestal komt een koper niet lopend, zal dus ook wel een auto bij je huis staan.

Oja, ik laat iemand pas rijden als ie echt interesse heeft. Dus niet elke stuntpiloot die langskomt.
 
Dus de meeste kopers willen een koude motor.
Maar ik neem aan dat het gas ook even opengetrokken gaat worden en de motor is niet effe in 10 minuten warmgereden. Dus dan wordt het een lange proefrit :?
 
Proefrijden? Daarmee trek je alleen maar avonturiers aan.

Men mag van gerust proefrijden, maar dan wel met een aanbetaling. Hoeveel? De volledige aankoopprijs :P :P

;)

Je zal maar een vals rijbewijs of identitietsbewijs in je handen gedrukt krijgen..... :z :Z En jij maar wachten op die gozer :X
 
Mocht er mijn KTM eruit gaan en een persoon wil een proefrit, kan dat.

De motor mag koud gestart worden, maar niet iedereen krijgt een koude dikke 1-cilinder direct aan, dus het lijkt me verstandig als ik het ding start.
Ik zie niet in waarom dat verkeerd is, de koper ziet namelijk hoe je het ding moet starten en dat het ding ook daadwerkelijk snel te starten is.
Als hij eerst 20 keer op de kicker staat de springen en het ding loopt nog niet, dan ligt het volgens hem uiteraard aan de machine, terwijl het waarschijnlijk zijn startkunsten zijn die de machine niet aan krijgen.

Voordat erop gereden mag worden, zal de motor eerst warm moeten draaien, want gerag op een koude KTM is not-done. Heeft de koper nog even tijd om het mooie apparaat te bewonderen :P

En slopen is kopen natuurlijk. En een onderpand (auto, rijbewijs, partner) zal er ook moeten zijn.
 
Proefrijden? Daarmee trek je alleen maar avonturiers aan.

Men mag van gerust proefrijden, maar dan wel met een aanbetaling. Hoeveel? De volledige aankoopprijs :P :P

;)

Je zal maar een vals rijbewijs of identitietsbewijs in je handen gedrukt krijgen..... :z :Z En jij maar wachten op die gozer :X

Je hoeft ook neit te adverteren met proefrijden, als ik je motor kom bekijken en serieus geinteresseerd ben wil ik proefrijden.

Als je (verkoper) dat weigerd hoef ik de motor per defenitie niet, dus einde onderhandeling.
 
Ik heb een overeenkomst laten tekenen dat bij geval van schade de motor altijd gekocht wordt. Verder rijbewijs achterlaten

EN:

alleen proef laten rijden als de koper de intentie uitspreekt (en daar ook tekent) de motor te willen kopen voor een vooraf afgesproken prijs. Een eventueel tegenvallende proefrit kan de koper nog het recht geven van de koop af te zien.

Zo ben ik er een keer niet uitgekomen met een geinteresseerde wat betreft de prijs. Die heeft dus ook niet proefgereden. Dat had geen zin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan