hoe vertel je het je moeder?

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.215
46
Stel, je hebt al zo'n moeder die al helemaal dolgelukkig was toen je met motorrijlessen begon (niet echt dus), je verbied je een motor te kopen zolang je nog bij hun woont (en dat doe je inmiddels niet meer) en met heel veel moeite eruit weten te persen dat die Ducati Monster 800 die je gehuurd heb toch wel een nette fiets is. En stel: die moerder is net (echt toevallig) op vakantie als jij een tweewieler van 126 pk aanschaft met wat mooi kuipwerk (Yamaha YZF 750 R). En stel nou (puur hypotetisch dus) dat die moeder morgen terug komt van vakantie. Hoe breng je het?

Heb vast wat standaard zinnetjes verzamelt:
- veeeeeel kleinere motor als die Monster die je nog wel ok vond
- veel goedkoper om te rijden als de auto (in het geval van mijn auto nog meer dan waar ook)

Nog tips?
 
Haha.. een ZX12-R halen en zeggen dat ie niet zo hard gaat omdat ie zo groot en zwaar is. })
 
heel voorzichtig en met een bosje bloemen :P



tip van de week: ga niet binnen vier dagen op je smoel waarna een voorbijganger je moeder belt met het verzoek of ze je even komt oprapen :X
 
Ik heb dat gehad op school: "slecht nieuws gesprek" })
even een quote uit een van m'n stukken:
Vaardigheden zoals boven genoemd vragen veel van de slecht-nieuws brenger.
Met name:
      observeren,
      inleven,
      luisteren,
      stilte laten bestaan,
      samenvatten.

suc6!
 
kijk, zo'n tip heb ik wat aan :-)


Nog een goeie trouwens, weegt zo'n monster minder dan 194 kg? kan ik het ook nog eens op het gewicht gooien :-). MOcht ie meer wegen: "maar mam, deze is ook nog eens veel lichter dan zo'n Monster *D "
 
Gewoon langsgaan op dat ding en inspelen op haar reactie (en zeggen dat je hem toch niet wegdoet en dat het jou leven is...)
 
gewoon "Mam, fijne vakantie gehad? Ik heb je wel erg gemist hoor (een beetje slijmen kan geen kwaad in deze) Kijk eens wat ik heb gekocht!!!"
En dan gewoon een big smile op je toet van oor tot oor en dan ziet ze hoe gelukkig jij er mee bent en vindt ze het vast fantastisch voor je ;)

zoniet.........dan heb ik niks gezegd..... :P

anyways......succes ;)
 
gewoon langsgaan?? Wheeliend de straat binnenkomen, met de voetrem de motor zijwaarts voor de deur tot stilstand brengen, op de standaard zetten terwijl je eraf spring, 'hoi mam!" roepen en vragen of ze koffie heeft?
 
gewoon "Mam, fijne vakantie gehad? Ik heb je wel erg gemist hoor (een beetje slijmen kan geen kwaad in deze) Kijk eens wat ik heb gekocht!!!"
En dan gewoon een big smile op je toet van oor tot oor en dan ziet ze hoe gelukkig jij er mee bent en vindt ze het vast fantastisch voor je ;)

zoniet.........dan heb ik niks gezegd..... :P

anyways......succes ;)


That's THE way!! :} (Serieus!)
------------------------------
En dan vertellen dattie 126 pk heeft, binnen 3a4 sec aan de honderd zit, in zijn 2 nog wheelies trekt ennnn dat je remmen nie helemaal super zijn...maar dat je er nog wel een berg accessoires bij koopt...
full
 
gewoon langsgaan?? Wheeliend de straat binnenkomen, met de voetrem de motor zijwaarts voor de deur tot stilstand brengen, op de standaard zetten terwijl je eraf spring, 'hoi mam!" roepen en vragen of ze koffie heeft?

nee tuurlijk niet ben je gek ofzo :?

Je moet een stoppie stilstaan :]
 
nee tuurlijk niet ben je gek ofzo :?

Je moet een stoppie stilstaan :]



wacht, je hebt gelijk!! Dan laat ik meteen zien hoe verantwoordelijk ik ben, ik zorg ervoor dat de achterband minder slijt. Ik zal 'm onthouden.



P.S. Het vertellen van die kromme remschijven kan zeker beter op een later tijdstip?
 
"Heej mam, moet je kijken wat ik heb gekocht van mijn spaarcentjes!!!
Dat is pas een goede besteding :P "

En voor de rest ... jammer dan ... Jouw geld, jouw leven, jouw hobby :+
 
Ik pak zoiets altijd tactisch aan, eerst wacht je tot ze wat gedronken hebben op een feestje ofzo. Als ze dan wat beschonken zijn vertel je het al lachend. Stoppen ze met lachen, schenk je snel wat meer in voor ze, en hoop je dat het goed komt. Niet vertellen als ze stront bezopen zijn, want dan moet je het de volgend ochtend weer een keer vertellen.

Goood luck.


Oja, je kan ook zeggen. MA ben blij dat ik niet een hayabusa gekocht heb, die rijd 300 Top, deze haalt dat noooooooooit.
 
gewoon langsgaan?? Wheeliend de straat binnenkomen, met de voetrem de motor zijwaarts voor de deur tot stilstand brengen,, ff een burnout op de deurmat, op de standaard zetten terwijl je eraf spring, 'hoi mam!" roepen en vragen of ze koffie heeft?
je was nog wat vergeten ;)
 
neem gewoon 2 dingen mee:

bos bloemen (niet van de benzinepomp!!!!)
2e helm

aanbellen en dan zeggen dat zij als eerste achterop mag voor een ritje :]
dan vooral netjes rijden en zeggen dat je dat altijd zult doen o-)
mag je vast wel iets voor je bike uitzoeken op hààr kosten.

Doen he!
 
ik had het juist andersom gedaan. Tijdens de vakantie beslist dat ik ging motorrijden. De ochtend dat ik terug kwam motorpak en motorhelm gehaald en afspraak gemaatk bij de rijschool. Hoefde ik thuis alleen nog maar m'n nieuwe spulletjes te laten zien.

je had dat gezicht moeten zien ...
 
Ik heb ergens gelezen dat vrouwen (not me!!!) alleen naar het kleurtje kijken :X Istie dezelfde kleur? Groot kans dat het haar niet eens opvalt dat je andere hebt :+

Wat dacht je van een rondje achterop voor mams? :P
 
hij's heeeeeel mooi paars :-) (fout paars is niet lelijk). Dus dat zal ook niet zo werken. Misschien helpt het al;s ik vertel dat ik in de 5 dagen dat ik hem heb maar 1 keer geflitst ben, maar dat dat niet uitmaakt omdat het van voren was?
 
Wat heb je voor een auto dan? Mazda 929 coupé (zeldzaam) of een Matra Murena (avatar)?

hejjj, iemand die de Murena kent?? yep, ik heb er zo eentje, was ze ook al zo blij mee dat ik die aanschafde (niet dus), ze werd 1 keer wel heel positief over mijn tupperwarebakje toen ik over motoren begon...
 
hij's heeeeeel mooi paars :-) (fout paars is niet lelijk). Dus dat zal ook niet zo werken. Misschien helpt het al;s ik vertel dat ik in de 5 dagen dat ik hem heb maar 1 keer geflitst ben, maar dat dat niet uitmaakt omdat het van voren was?

Whahaha :} That will do the trick :}

Maar als je weet hoe het wel moet laat het mij dan ff weten want ik zit met een paps die niet zo happy is met zijn motorrijdende dochter :P
 
volgens mij is het probleem dat je moeder bang is dat je wat overkomt. (vaag vermoeden hoor) Dus som de voordelen t.o.v de auto op.
Ja mam je kan niet met je kop door het raam vliegen.
Je kan geen brandwonden oplopen van airbags
Je kan geen wiploos (ofzo) krijgen omdat de hoofdsteun niet op de goede hoogte stond.
Je kan je knieen niet breken tegen het dashbord kastje
enz...
En dan kan me eigenlijk al niks gebeuren, en dan draag ik ook nog eens allemaal beschermende kleding... naah wat wil je nog meer. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan