hoe vertel je je ouders..

Geen problemen mee gehad, behalve de dicussie waar dat ie echt niet in 1 van de garages kon/mocht staan.

Uiteindelijk gewoon een motor gekocht en sinds dag 1 een sleutel van de garage gekregen :+ Pa vind het wel leuk, m'n moeder iets minder nu m'n vriend met een klein ongelukje al maanden met hoofdletsel zit(schoonmoeder vind het al helemaal niets meer _O- )

Ach je, zodra je rijdt vinden ze het toch wel weer stoer 8-)
 
:]
O ja weet je wat ook erg leuk is...??? motorrijden.
dat ga ik ook doen ....
(dit alles na achterop gezeten te hebben op respectievelijk een Triumph Bonneville en een FZR 1000, heel wat anders maar allebei mooi :Y


O ja leuk :? :X

ja he :Y *O*

dat was nu bijna 10 jaar geleden :P
 
met dit soort dingen hoor je je al op je 12e bezig te houden, langzaam opvoeren die druk, motorblaadjes laten slingeren enzo ;)
_O-
been there done that...

Tussen de boontjes en geprakte 'aarpels door:"Trouwens, ik heb motorrijles."

Dit geldt ook voor:"Ik ben Gay.", "Ik ga het leger in.","Ik ben aan de drugs." en "Ik heb een soa van de hond van de buren."

Maar jouw idee van langsrijden zodra je de boel voor elkaar hebt kan natuurlijk ook. ;)

Succes!

O-) :+
moet je wel wachten tot je een keer boontjes met geprakte aardappels eet


























:+
 
Laatst bewerkt:
dubbellikkers, dubbel zo lekker
24122218.jpg
 
Laatst bewerkt:
was een schakelbrommertje, 50cc. geen echte motor heh :9 . plus ik reed altijd rustig, nooit burn-outs of overdreven hard optrekken of aso rijden... toch bleef ik het altijd raar vinden waarom al die motor agenten etc. altijd mij moesten hebben, terwijl ze de aso rijdende personen met soms niet opgevoerde scooters of schakels door lieten rijden.. maja... -O-

Toch vind ik het knap :+
 
Tja, ik kwam min of meer in een gespreid bedje aangezien m`n vader zaliger scooter met zijspan heeft gereden. Ook m`n broer reed al motor.
Alleen mijn moeder vond het maar eng, zeker nadat ik met m`n 2e fiets ondersteboven ging.
Maar ja, zo zijn moeders toch??? Ze was ergens er toch wel trots op.
 
Bij mij had mn ma zoiets van "doe je niet, trouwens je hebt geen geld voor die lessen"... dus wel.

Rijbewijs gehaald (toen hoefde je gelukkig nog maar 1 praktijkexamen af te leggen...). "Ma ik ga een motor kopen"
"doe je niet, trouwens je hebt geen geld voor een motor"... dus wel.

Sindsdien heeft ze iedere keer stress als ik weg ga, maar goed, ouders zijn inmiddels gescheiden en ik ben lief genoeg moeder te bezoeken met de auto, dus ze ziet me nooit meer rijden :+

Moraal van het verhaal: overbluffen.
 
heb mijn ouders niks gezegd.
mijn vader vind alles wel best, zeker nu ik wat ouder ben en wat verstandiger (denkt mijn vader dan ;) )

mijn moeder word echt boos als ik begin over motoren. levensgevaarlijk en een auto is veiliger en comfortabeler volgens mijn moeder. volgensmij heeft mijn ma het wel eens gehad over onterven als ik op zo'n ding zou stappen :+

nu ligt het in de planning dat ik zo rond eind oktober mijn rijbewijs wel moet hebben (meteen ook voor het zwaardere werk).
ik ga dan op een dag een zware racer huren en dan het oprit bij mijn ouders oprijden en dan asociaal hard het gas lostrekken.
als mijn ouders dan verschrikt naar buiten lopen en een of andere aso op een racer zien en mijn vader al aanstalten maakt om de knuppel te pakken....

doe ik mijn helm af en schreeuw: "maar ik rook niet" *O*

(ben gestopt met roken en spendeer dus mijn geld aan mijn rijbewijs ;) )
 
Ben zelf volgens mij in mei erover begonnen dat ik zo jaloers was op al die motorrijders, waarom zij wel, en ik niet???? En m'n ouders natuurlijk: ja, maar t is ook wel levensgevaarlijk.... Ik: Ja, maar dat is de weg oversteken ook.. Zij: Dat is wel zo, maar.... Niets geen gemaar, is gewoon een feit, alleen iets meer risico..
Eind die maand een proefles na m'n vakantie aangevraagd, dus in september, en helaas voor m'n ouders, maar vond t wel eng, maar ontzettend leuk! Dus zo gewoon doorgegaan met lessen, en het thuis zo vaak gemeld, hoe goed er wel niet aangegeven werd dat je echt voorzichtig moet zijn, en waar je vooral op moest letten etc etc, klein beetje gerustgesteld.... Toen kwamen de data's in zicht dat ik examen moest doen, en tja, ook goed doorgekomen *O*
Nouja, daarna kwam het ter sprake dat het toch wel handig was dat ik een pak zou aanschaffen, ivm het evt huren van een motor, toch prettig wanneer je je eigen kleding hebt. Zo zijn de kleren gekomen, maar blij werden ze nog steeds niet.. Wel trots, maar toch met een brok in de keel zeg maar..
Tja, en ondertussen was ik toch wel in zoverre aangestoken de zoektocht naar een geschikte motor ook al snel naderder, heb in februari m'n rijbewijs gehaald, maart een pak, en sinds juli staat de motor in de schuur. Een week later, toen ik met een goed en zeker gevoel afstapte en trots vertelde hoe geweldig ik het vond en hoe goed ik me er bij voel, merkte ik dat ze weer een beetje opgelucht konden halen. Nu staan ze telkens met een trots gezicht bij het hek wanneer ik aan kom rijden (waarschijnlijk erg blij dat ik er weer zonder kleerscheuren terug was gekomen *D )
Uiteindelijk, alles komt goed, en tja, wil je genieten van je leven of niet? En het leven is zo kort, dus doe er mee waar je je goed bij voelt niet dan?! :]
 
Hmm geen idee, was wel voor de vakantie...
Ik was altijd fan van motoren... en ik zei tegen mijn vader: "Ik wil motorrijlessen nemen, auto is wel handig maar vind het niet praktisch".
Vader: "Dat moet je dan maar met je moeder overleggen" _O-

Toen aan mijn moeder verteld en die vond het niks.
Ze is erg bang dat me wat overkomt, maar ze vond wel dat ik het enige kind was waarmee ze het eventueel aan durfte.
Nu maakt ze de hele tijd grapjes dat ze geld van me wilt lenen zodat ik geen lessen kan betalen :Y

Mijn vader vindt het wel leuk, hij is dol op technische dingen en ziet een motor in de tuin ook wel een leuk idee, vooral omdat zijn broer ook een motorrijder is.
 
het grote probleem was dat mijn vader mede dankzij de motor een kunstgebeit kreeg 8-)

kun je nagaan hoe leuk mama het gaat vinden als ik straks net als palief voor kom rijden :z
 
mijn moeder vind het helemaal geen probleem (ze vind het zelf ook al geweldig)
zij mocht nooit bij mijn opa achterop omdat hij bang was dat ze ademhalings problemen zou krijgen (i.v.m. haar astma) maar als ik binnen kort bezig ga met mijn motor rbw wil zij hem ook geleik gaan doen
 
Yep, het was vrij makkelijk te voorzien, ik had al een Offroad en een 500 cc crossmotor voor op de boerderij, dus dat rijbewijs was een logisch vervolg.

Wel bezorgd enz..... maar ja dat hoort erbij.

Grtzzz Simon. 8-)
 
Niet?

Ik ben gewoon gaan lessen. Of me ouders het nu leuk vonden of niet, ik ging.
Nu heeft mn pa z'n motorrijbewijs en ging mn ma vroeger graag achterop. Zal wel iets uitgemaakt hebben, maar echt heel blij of tegen waren ze niet.
 
(toen ik het zei tege mn ouders hadden ze daar niet echt problemen mee, wel probeert mn pa de hele tijd mij over te halen voor een chopper model te gaan, hijs 40+ :P )

Dat is erg herkenbaar :D

Hij vindt het wel geweldig dat SilverShadow (Nickname van maat van me hier op MF) dikke uitlaat heeft en dat die wheelies en stoppies uitvoert, maar ik zelf :N

Elke avond weer... Zit ie op Internet de website van HD te bezoeken: 'Moet je kijken... Deze Harley is toch ook heel erg vet'

Moet ik eigenlijk wel erbij zeggen dat mijn pa een ontzettende HD Fatboy-fan is. Stiekem hoopt ie dat ik een Fatboy haal, zodat hij ermee vandoor kan gaan :P
 
Laatst bewerkt:
Dat was ook wel leuk met mijn vader: "Wat voor een motor wil je dan".
Ik: "Eeeh... een racer"
Vader: "Ja, goed zo want die naked bikes vind ik maar niks"

:9
 
Gewoon rustig aangepakt.. Vaders is niet meer aanwezig, dus kon geen oordeel vellen, dus zat ik puur met moeders "opgescheept". Een aangezien ik vroegâh geen fluit om motoren gaf (kocht op mijn 17de een foute Cita omdat ik te lui werd om te fietsen), moest het wel voorzichtig aangepakt worden.

Whizzer: "Ma, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, ik ga met m'n motorrijles beginnen"
Moeder: " :N :N Zou je dat nou wel doen, bla bla bla, gevaarlijk bla bla bla"
Whizzer: "Ik weet het, ik weet het, maar het lijkt me gewoon gaaf"
Moeder: "Verbieden kan ik je niets, maar echt blij ben ik er niet mee, maar je koopt geen motor zolang je thuis woont!"

M'n moeder is echt heel aardig en redelijk.. Ze is in ieder geval te overtuigen als je goede argumenten geeft en zal me zowiezo niets verbieden (zolang de wet dat ook niet doet). Zolang ze met dit soort dingen maar de indruk heeft dat het niet al te impulsief is.

Dus uiteindelijk het rijbewijs gehaald in juni, maar dus geen motor... Nou, dat heb ik ook tot september volgehouden en na wat hulp van buitenaf (bekende die goed begreep dat als je je rijbewijs hebt, je ook een motor wil) en een prijslijst van huurmotoren onder d'r neus te hebben geschoven, stemde ze toch in... *O* *O* *O*

Achterop gezeten heeft ze nooit en wil ze niet, als ze weet dat ik een lang stuk met de motor weg ben, is ze nog steeds niet echt gerust (ook al woon ik niet meer thuis), maar ergens vind ze het toch ook wel gaaf dat ik een motor heb...
 
leuk om te lezen allemaal.. de meeste zijn het er niet echt mee eens of vinden het toch echt niet leuk, maar aan de andere kan zijn ze toch wel trots op hun kleine en vinden ze het stiekem toch wel mooi.. (maar eng :P )
mijn mams zelfde verhaal.. niet helemaal gerust (je gaat toch niet zo eng op je achterwiel rijden enzo he) [me]vriendje wheelie zegt dan neeeeh :Y mams _O-
[/me]

maar ze vind het wel mooi... en maakt nergens een probleem van.. krijg koekblik mee naar rijschool, als het nodig zou zijn zou ze zelfs geld voor motor voorschieten e.d. , kortom mijn mams is wel tof :}
 
Ik heb stiekum motor rijles genomen en dacht "o die oproep voor het examen zit toch in een envelope " . Niet dus maar mij pa nam het sportief op en zei niks.
Beld ie een uur na mij examen "Ben je geslaagd ?" Tuurlijk maar euh hoe weet jij dat ?

Mzzl Muppet
 
heb mijn ouders niks gezegd.
mijn vader vind alles wel best, zeker nu ik wat ouder ben en wat verstandiger (denkt mijn vader dan ;) )

mijn moeder word echt boos als ik begin over motoren. levensgevaarlijk en een auto is veiliger en comfortabeler volgens mijn moeder. volgensmij heeft mijn ma het wel eens gehad over onterven als ik op zo'n ding zou stappen :+

nu ligt het in de planning dat ik zo rond eind oktober mijn rijbewijs wel moet hebben (meteen ook voor het zwaardere werk).
ik ga dan op een dag een zware racer huren en dan het oprit bij mijn ouders oprijden en dan asociaal hard het gas lostrekken.
als mijn ouders dan verschrikt naar buiten lopen en een of andere aso op een racer zien en mijn vader al aanstalten maakt om de knuppel te pakken....

doe ik mijn helm af en schreeuw: "maar ik rook niet" *O*

(ben gestopt met roken en spendeer dus mijn geld aan mijn rijbewijs ;) )

hahahah zo heb ik het ook gedaan....

Ik ben opgegroeid met motoren en heb altijd geroepen dat ik wilde gaan rijden, maar het kwam er niet zo van (ziekte en een zwaar ongeluk op mijn 16e) en ben dus stiekum gaan lessen ( was verdorie 27 en dan nog stiekum!) en toen ik geslaagd was heb ik een proefrit gemaakt op een zx6r en kwam ik daarmee bij mijn ouders aanrijden. Ma trok wel heel erg wit weg en ik voelde me enigzins schuldig, maar mijn pa vond het helemaal geweldig. Daarna een bravere motor gekocht en daar waren ze allang blij mee.... maar ze willen nog wel altijd even dat ik bel nadat ik ben thuisgekomen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan