hoe vertel je je ouders..

wat een reacties :} ik ben eruit denk ik.. ga van het weekend langs met me helm.. 'kijk eens wat ik gekocht heb' en dan zie ik het wel haha... idd ben eigen baas dus what the .... 8-)
 
Zonder gekeheid, mijn moeder heeft mij sinds jongsafaan al beloofd dat zij me de beide benen zou breken als ik mijn rijbewijs zou halen. Dus wat doe je dan.

Stiekum je rijbewijs halen :P Lang geleden dat ik ooit iets stiekum deed (dat sigaretje van vroeger was ook ozo lekker).

Maar uiteindelijk gehaald en op de motor naar mams, zij woont in groningen en ik in leeuwarden (zelfs dan is het een moeilijk iets haar iets geheim te houden). Aangekomen met helm in de hand.

- Hey, waar zijn je vrienden?
* Niet hier.
- Je bent toch op de motor?
* Ja.
- Nou waar is ... dan?
* is er niet.
- huh? (stilte) Maar je hebt toch helemaal geen RBW?
* jawel.
- niet!
* toch wel.
- Echt niet!
* Nu wel (en het dan laten zien).
- Haar gezicht: PRICELESS :}


Voor het eerst dat mijn moeder ff met d'r bek vol tanden stond... Nog nooit eerder meegemaakt.

Maar zo vertel ik het dus :]
 
ow nog ff iets anders...

toen ik met mijn eigen catje aan kwam rijden (tijdje later) was ze wel bekeerd, beter gezegd, rustiger, maar zij kent mij en ik ken mezelf en ons kent ons :) Ze vindt het toch wel prachtig om te zien, maar toch liever niet met mij op zo'n ding (het blijft spoken hè).
 
me ouders weten het al rij nu nog schakelbrommer en straks met de motor val ik niet meer :+ ben gister al met de brommer onderuitgegaan over een oliespoortje :N
 
Laatst bewerkt:
haha wat me dan opval is dat veel ouders tegen hun zoon of dochter zeggen dat ze dan wel op een chopper moeten gaan rijden mijn moeder zegt ook tegen mij van ja mijn vriendin en daar de buurman van en daar weer de vriendin van de broer van die heeft een hele mooie relax motor (chopper dus) te koop staan.
 
was een schakelbrommertje, 50cc. geen echte motor heh :9 . plus ik reed altijd rustig, nooit burn-outs of overdreven hard optrekken of aso rijden... toch bleef ik het altijd raar vinden waarom al die motor agenten etc. altijd mij moesten hebben, terwijl ze de aso rijdende personen met soms niet opgevoerde scooters of schakels door lieten rijden.. maja... -O-
Ken het :( GRR.
mja, die rijstijl (netjes) is ook waarom me ma er zo over denkt.


me ouders weten het al rij nu nog schakelbrommer en straks met de motor val ik niet meer :+ ben gister al met de brommer onderuitgegaan over een oliespoortje :N

Heb je weer een bf'er hoor, Honda_2takt_power toch?

Noujah, ontopic.
Mijn opa heeft heel veel gereden, helaas heb ik daar niet zo heel veel meer van meegekregen, op een hele hoop verhalen na, aangezien hij toen ik jong was niet meer zoveel kon motorrijden wegens zijn medische situatie. Wel nog steeds kwijlend naar motoren kijken in de zomer. Ook nog weleens achter op geweest bij hem, maar dat kon ook maar zelden omdat hij bijna nooit fit genoeg was om een stukje te rijden.

Mijn ma heeft ook haar rijbewijs ooit gehaalt, maar is toen na een tijdje gestopt met rijden omdat die motor een probleemhok was wat ze niet vertrouwde. Een nieuwe kopen moet ik haar nog een beetje naar aanmoedigen maar dat komt mss wel als ik begonnen ben.

Verder heb ik haar op m'n 15,5e verrast dat ik een schakelbrommer wilde, want ze dacht dat ik brommers geen bal aan vond, maar toen ik een schakelbrommer had gezien wilde ik er een, en ik rijd nu ook op een zo'n nep-yamaha-racer (aka tzr). Mijn rijstijl maakt ze zich ook geen zorgen over. Ze weet dat ik van doorrijden houd, maar weet ook dondersgoed dat ik dat alleen doe als de situatie het toe laat en dat ik ook heel verantwoord en netjes rijd. Toen we het over vervoer naar het hbo hadden (begin volgende week) toen zei ik, het eerste jaar zal ik wel met ov moeten, want met brommer door arnhem doe ik niet (barst van de controles). Maar daarna wordt ik 18 en dan ga ik op de motor. Ja maar das nie handig als je wat mee moet nemen en in de winter is het zo koud. NEE IK GA OP DE MOTOR. Oke oke, als je pa (gescheiden) je autorbw betaalt dan krijg je van mij je motorbw. Ging makkelijk dus.
Me pa wordt nog een probleem, hij heeft wel brommer gereden, maar motoren vind ie te gevaarlijk. Echter, met zijn rijstijl is alles gevaarlijk :X en hij denkt dat ik zijn rijstijl heb volgens mij. |( Waarschijnlijk maak ik op m'n 18e verjaardag gewoon een opmerking in de trent van hehe eindelijk motorrijden :Y

edit:
trouwens, mijn ma is het met een racer ook eens. Een chopper hoeft hier niet te komen want ik denk dat ze die het kanaal in lazert. :Y
 
Ken het :( GRR.
mja, die rijstijl (netjes) is ook waarom me ma er zo over denkt.Heb je weer een bf'er hoor, Honda_2takt_power toch?ja en jij ook bf`er? volgende maand ga ik beginnen me motorrijles denk ik :)

Noujah, ontopic.
Mijn opa heeft heel veel gereden, helaas heb ik daar niet zo heel veel meer van meegekregen, op een hele hoop verhalen na, aangezien hij toen ik jong was niet meer zoveel kon motorrijden wegens zijn medische situatie. Wel nog steeds kwijlend naar motoren kijken in de zomer. Ook nog weleens achter op geweest bij hem, maar dat kon ook maar zelden omdat hij bijna nooit fit genoeg was om een stukje te rijden.

Mijn ma heeft ook haar rijbewijs ooit gehaalt, maar is toen na een tijdje gestopt met rijden omdat die motor een probleemhok was wat ze niet vertrouwde. Een nieuwe kopen moet ik haar nog een beetje naar aanmoedigen maar dat komt mss wel als ik begonnen ben.

Verder heb ik haar op m'n 15,5e verrast dat ik een schakelbrommer wilde, want ze dacht dat ik brommers geen bal aan vond, maar toen ik een schakelbrommer had gezien wilde ik er een, en ik rijd nu ook op een zo'n nep-yamaha-racer (aka tzr). Mijn rijstijl maakt ze zich ook geen zorgen over. Ze weet dat ik van doorrijden houd, maar weet ook dondersgoed dat ik dat alleen doe als de situatie het toe laat en dat ik ook heel verantwoord en netjes rijd. Toen we het over vervoer naar het hbo hadden (begin volgende week) toen zei ik, het eerste jaar zal ik wel met ov moeten, want met brommer door arnhem doe ik niet (barst van de controles). Maar daarna wordt ik 18 en dan ga ik op de motor. Ja maar das nie handig als je wat mee moet nemen en in de winter is het zo koud. NEE IK GA OP DE MOTOR. Oke oke, als je pa (gescheiden) je autorbw betaalt dan krijg je van mij je motorbw. Ging makkelijk dus.
Me pa wordt nog een probleem, hij heeft wel brommer gereden, maar motoren vind ie te gevaarlijk. Echter, met zijn rijstijl is alles gevaarlijk :X en hij denkt dat ik zijn rijstijl heb volgens mij. |( Waarschijnlijk maak ik op m'n 18e verjaardag gewoon een opmerking in de trent van hehe eindelijk motorrijden :Y

edit:
trouwens, mijn ma is het met een racer ook eens. Een chopper hoeft hier niet te komen want ik denk dat ze die het kanaal in lazert. :Y
 
nou heb me helm laten zien... da was genoeg..

ik: 'ik moet nog wat laten zien wat ik gekocht heb'
ma: 'wat dan?'
ik: 'kijk!'
ma: :( 'daar was ik al bang voor, toen je dit weekend achterop ging naar rotterdam'
ik: 'dit speelt al wel wat langer hoor'
ma: :( 'en dan moet er zeker ook een motor komen'
ik: 'ja inderdaad' (FZ600 staat al in de schuur en heb laarzen en vol leren pak ook al alleen dat vertellen we nog maar ff nie)
ma: :( :( 'nou je weet hoe ik erover denk'
ik: 'ja weet ik' *D


[me]Nightstalker vraagt zich af waarom zoon beetje alle moeders hetzelfde zeggen :z [/me]
 
[me]Nightstalker vraagt zich af waarom zoon beetje alle moeders hetzelfde zeggen :z [/me]


Mijn moeder vindt het wel mooi, zolang ik maar voorzichtig doe..."ja mam" :Y (ben nog aan het lessen dat wel)

En voor wat betreft een motor...ik dacht zelf dat dat een probleem zou worden als het zover gekomen zou zijn, maar ze kwam zelf met een plekkie waar ik hem mag neerzetten..!! *D *D *D :} :} TOP!! :Y *O*
 
Mijn moeder vindt het super gaaf dat ik motor rijd.
Nu is het wel iets waar ik al vrij jong van "droomde" dus misschien is ze jaren lang al geestelijk voorbereid :+

Ze wou ook altijd een keertje kijken bij het circuitrijden.
Van de week voor het eerst even komen kijken op zandvoort en ze vond het helemaal geweldig :} :}

Heb geluk gehad met die moeder van mij denk ik ;)
 
Eigenlijk geen punt van gemaakt (vader rijdt ook motor).

Tegen vrienden niks gezegt, die blik in hun ogen e.d. was het alleen al waard!
 
hehe leuk al die verhalen :]

m'n vriendin rijdt ook motor en haar vader ook, zodoende ben ik ermee besmet.
toen gaf mijn vriendin op mijn verjaardag een waardebon voor 1 gratis motorrijles *D tja daar kun je als ouders zijnde niet veel van zeggen natuurlijk :+
me moeder vindt het niet echt wat...paar week geleden me complete uitrusting gekocht en alles is in de kleur: zwart/grijs/wit. me moeder direct: "moet je niet wat met velle kleuren? dat hoor en lees ik overal, want je moet opvallen" -O-

maar goed, dat is nu achter de rug en vraagt ze na elke les hoe het was gegaan enzo :9
 
hehe leuk al die verhalen :]

m'n vriendin rijdt ook motor en haar vader ook, zodoende ben ik ermee besmet.
toen gaf mijn vriendin op mijn verjaardag een waardebon voor 1 gratis motorrijles *D tja daar kun je als ouders zijnde niet veel van zeggen natuurlijk :+
me moeder vindt het niet echt wat...paar week geleden me complete uitrusting gekocht en alles is in de kleur: zwart/grijs/wit. me moeder direct: "moet je niet wat met velle kleuren? dat hoor en lees ik overal, want je moet opvallen" -O-

maar goed, dat is nu achter de rug en vraagt ze na elke les hoe het was gegaan enzo :9

ja misschien dat de belangstelling nog komt... haha :9

dat je qua kleuren op moet vallen ben ik het wel een klein beetje mee eens, alhoewel de meeste pakken zwart of grijs zijn...
[me]Nightstalker heeft rood/wit/zwart[/me]
 
Mijn ouders waren hartstikke enthousiast dat ik lessen ging nemen en nou wil mijn moeder nog op haar 70 ste een motor kopen omdat ik mijn rijbewijs heb gehaald :]
 
Nadat ik mijn C-rijbewijs had gehaald zag ik bij mijn rijschoolhouder de motor staan en toen ik thuiskwam met mijn C heb ik mijn ouders verteld dat ik mijn motorrijbewijs ook maar ging halen ( staat leuker op je rijbewijs ABC) waren niet echt blij maar zeiden er wel al bij die motor komt hier niet in de schuur O-)
Motorrijbewijs had ik gelukkig binnen 8 lessen maar toen nog geen motor.

Eerst samenwonen ( geen motor) weer thuis motor zoeken O-)
Mijn vader gewoon eerst meegenomen om kleding te kopen was het beste wat ik ooit had kunnen doen. Kijk pa met de bescherming zit het wel snor en zeker nadat de verkoopster dit volledig beaamde. Op zoek naar een motor mijn pa steeds bij die choppers en tourmotoren kijken en zeggen deze zijn wel mooi hoor. Daar trappen wij niet in, gewoon een R6 kopen en nu ik hem heb mooi in de schuur en ze zijn er bijna net zo trots op als ik. :]
 
WAs het zo ie zo al jaren van plan was er alleen (tot m'n spijt moet ik nu zeggen ;( ) nooit van gekomen

In het begin waren de ouders er niet zo happig op :N
Tegenwoordig : m'n vader is al bijna net zo gek als ik (houdt zich er in het weekend ook wel mee bezig ,zit al weer maanden te z****n da'k HD moet gaan rijden _O- )

Moeders is er nog steeds niet zo happig op
Gesprek voor het :] gaat meestal zo :
Ma : "ga je rijden :? "
Ikke in pak : "ehh ,ja :?
Ma :"Doe je wel voorzichtig :? "
Ik :"Zucht ,Ja B| "
Ma :"Geen rare dingen uithalen he "
Ik :" :? :? ,rare dingen :? "
Ma :"Ja ,plat door de bocht ,knie tegen de grond ,dat soort onzin "

Yep ,ze vertrouwen me nog steeds niet O-) })
 
Dinsdag mijn eerste les..

Voor de vakantie zei ik zo ineens..
Joh.. ik ga motorrijden..
Moeders zei.. hmm ok.. we zien wel.
Vaders zei.. jaaaa in je dromen je bekijkt het maar.

Ondertussen vroeg mn ma laatst wanneer ik nou mn eerste les heb, en ze vond het leuk dat ze binnenkort mee mag naar de motorwinkel voor spullen :D

nu paps nog vertellen dat ik ook echt ga beginnen :P
 
geen moeite mee gehad hoor om te vertellen! pa rijd al jaren motor! dus ma is het al wel gewenden en zag het al aankomen!! :}

is nog wel bezorgt en moet elke keer horen dat ik wel voorzichtig moet doen! :)
 
Beste Nightstalker,volg je hart,ik ken het dilemma,ben een super enthousiaste motorrijder,rij het helejaar door,maar ik herken het "moeder-dilemma"....
Me moeder hangt de vlag uit als ik me meisie tekoop zet!,maar ze ziet nu ook wel in, dat ik erheel veel lol aanbeleef!
In jou geval zou ik het ff voor me houden,tot je het mooiste papiertje hebt wat erbestaat........
Op het moment dat je de weg op mag,zal moeders nie blij zijn!,maar laat haar merken dat je het heel serieus neemt,ga dus geen stoere verhalen bij de thee zitten tappen!,kom dus ook niet blerrende de straat in rijden...(wacht ff tot ze je niet meer kunnen horen).......
Genoeg moederlijk advies!heel veel plezier op twee wielen!!!het is heerlijk,maar realiseer je dat je wel kwetsbaar bent!Gr uit Mokum.
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Ik vind het eigenlijk knap grof dat je überhaupt gaat lessen zonder je ouders daar maar iets over te vertellen. Getuigt niet echt van enige liefdevolle relatie met je ouders zeg!

Ik ben vader van drie koters en het duurt nog heel wat jaren voordat die zover zijn maar ik ga ervanuit dat ik a) al eerder wéét dat ze willen gaan lessen en b) daar gewoon over praten. Net zoals ik deed vroegah.

Op de leeftijd dat je mag gaan lessen ben je namelijk al lang en breed een eigen zelfstandig denkend persoon, en mag je dit soort beslissingen best zelf nemen.

Als ze maar niet denken dat ik het ga betalen, maar da's een andere kewstie.
 
Ik vind het eigenlijk knap grof dat je überhaupt gaat lessen zonder je ouders daar maar iets over te vertellen. Getuigt niet echt van enige liefdevolle relatie met je ouders zeg!

Ik ben vader van drie koters en het duurt nog heel wat jaren voordat die zover zijn maar ik ga ervanuit dat ik a) al eerder wéét dat ze willen gaan lessen en b) daar gewoon over praten. Net zoals ik deed vroegah.

Op de leeftijd dat je mag gaan lessen ben je namelijk al lang en breed een eigen zelfstandig denkend persoon, en mag je dit soort beslissingen best zelf nemen.

Als ze maar niet denken dat ik het ga betalen, maar da's een andere kewstie.
Juist... En als ouders dat niet inzien en hun kinders niet steunen in wat ze graag willen dan kun je verwachten dat ze het ff stiekem gaan doen...

Zelfs op die puberale leeftijd geldt; wat niet mag is juist leuk. :P


disclaimer: Ik heb geen ervaring met ouder zijnde hoor O-)
 
Juist... En als ouders dat niet inzien en hun kinders niet steunen in wat ze graag willen dan kun je verwachten dat ze het ff stiekem gaan doen...

Zelfs op die puberale leeftijd geldt; wat niet mag is juist leuk. :P


disclaimer: Ik heb geen ervaring met ouder zijnde hoor O-)

Geen steun krijgen en niet vertellen zijn twee verschillende zaken. Niet vertellen is pas verdedigbaar als je ouders je daadwerkelijk tegenhouden het te doen, je vastbinden of de instructeur bedreigen ofzo. Maar dan nog zijn ze op de hoogte toch in ieder geval van dat je wil gaan motorijlessen. Als mijn kinderen zouden gaan lessen zonder dat te vertellen dan zou ik me achteraf knap bedonderd voelen. En terecht.
 
Beste Nightstalker,volg je hart,ik ken het dilemma,ben een super enthousiaste motorrijder,rij het helejaar door,maar ik herken het "moeder-dilemma"....
Me moeder hangt de vlag uit als ik me meisie tekoop zet!,maar ze ziet nu ook wel in, dat ik erheel veel lol aanbeleef!
In jou geval zou ik het ff voor me houden,tot je het mooiste papiertje hebt wat erbestaat........
Op het moment dat je de weg op mag,zal moeders nie blij zijn!,maar laat haar merken dat je het heel serieus neemt,ga dus geen stoere verhalen bij de thee zitten tappen!,kom dus ook niet blerrende de straat in rijden...(wacht ff tot ze je niet meer kunnen horen).......
Genoeg moederlijk advies!heel veel plezier op twee wielen!!!het is heerlijk,maar realiseer je dat je wel kwetsbaar bent!Gr uit Mokum.
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

Ik sluit me hier volledig bij aan. Al doet mijn moeder er tegenwoordig niet zo moeilijk meer over. Ik ben rij ook heel het jaar door. Pak ook alleen echt de auto als het niet meer te doen is. B.v. bij sneeuw of ijzel op de weg. M'n motor is te kostbaar om dat dan te wagen.

Ik krijg vaak de speach:

Ma:Rij je voorzichtig!
Tante: Rij je voorzichtig! (hahaha afgelopen zondag)


Gewoon vertellen dat je ook bike hebt. Dat het je ziel en zaligheid is!
 
Terug
Bovenaan Onderaan