hoe vertel je je ouders..

Nightstalker

Die hard MF'er
1 mei 2006
582
0
Leerdam
hoe vertel je je ouders (vooral moeders) dat je gaat motor rijden??
ben bezig met lessen, en heb al fiets, pak, laarzen en handschoenen maar ouders weten nog niks... geloof dat elke ouder negatief tegen motoren aankijkt dus dat wordt nog leuk... tips??
speel met de gedachte gewoon te wachten tot ik mijn rijbewijs heb en dan langs te rijden, wordt alleen niet gewaardeerd denk ik :+
ervaringen? tips? :)
 
Tussen de boontjes en geprakte 'aarpels door:"Trouwens, ik heb motorrijles."

Dit geldt ook voor:"Ik ben Gay.", "Ik ga het leger in.","Ik ben aan de drugs." en "Ik heb een soa van de hond van de buren."

Maar jouw idee van langsrijden zodra je de boel voor elkaar hebt kan natuurlijk ook. ;)

Succes!

O-) :+
 
Mijn vriendin en ik hebben het samen gehaald. Haar broertje had em al en daar was mijn schoonmoeder niet blij mee. :N

Mijn vriendin had niets verteld maar kwam gewoon aanrijden bij haar ouders. Haar moeder kreeg bijna een hartverzakking en ik kon een hele lange tijd niets goeds meer doen (was mijn idee) _O-


gaat nu weer prima hoor, maar we mogen nooit wat vertellen over motoren

Mijn moeder wilde meteen achterop :Y
 
Heb ik ook zo gedaan. M'n ouders wisten allang dat ik gek was van motoren en daaraan sleutelen, ze hebben immers het hele brommer-gebeuren een paar jaar lang moeten meemaken :+

Gewoon rijbewijs halen, motor huren en langsgaan. M'n pa ging wel even door het lint; "Je hebt geeneens een rijbewijs!" Ikke: "jawel hoor, kijk maar" 8-)
 
negatief? mooi niet mijn vader,broer,schoonzus en nu vriendin rijden ook.
Het enigste wat ze wat minder vonden was keuze motor...dus ik zeg tis maar een 600tje :P

Moet wel zeggen dat zo'n verrassing wel erg fun is om te doen.. dus film het ff :Y
 
Gewoon zeggen: "Pa,ma ik ben aan t lessen"voor m'n motorrijbewijs"

:? :? :? :?

Iets anders kun je er toch echt niet van maken. (of je moet liegen) :o

En neem ze als je 't bewijs hebt eens mee achterop.
:] :] :] :]
 
Tussen de boontjes en geprakte 'aarpels door:"Trouwens, ik heb motorrijles."

Dit geldt ook voor:"Ik ben Gay.", "Ik ga het leger in.","Ik ben aan de drugs." en "Ik heb een soa van de hond van de buren."


_O- _O- _O-

Las hier op het forum laatst een goeie uitspraak (weet nie meer van wie)

Rustgevend om te zegge is: Denk je nou echt dat ik zoveel geld uitgeef en me dan binnen een maand dood rij?

Dan vinde ze het vast nie meer erg :+
 
hahah idd :)
ik woon niet meer thuis dus onder t eten gaat nie lukken :9
idd waarheid vertellen is gewoon t beste en ben je ervan af maar ja.. dat gezeik! :]
 
_O- _O- _O-

Las hier op het forum laatst een goeie uitspraak (weet nie meer van wie)

Rustgevend om te zegge is: Denk je nou echt dat ik zoveel geld uitgeef en me dan binnen een maand dood rij?

Dan vinde ze het vast nie meer erg :+


_O- _O-

inderdaad.. dan zijn er wel goedkopere manieren
 
ik een schakelbrommer gekocht toen ik 16 werd (tzr).
heeeeeel zuinig op geweest.
dus na een half jaartje ongeveer zei de dealert daar tege mn pa, "hij gaat als hij 18 is voor de motor"

anderhalf jaar later ben ik ook dus begonnen met mn motorrijbewijs :Y

(toen ik het zei tege mn ouders hadden ze daar niet echt problemen mee, wel probeert mn pa de hele tijd mij over te halen voor een chopper model te gaan, hijs 40+ :P )

dus ik denk dat t idee van die dealert mn ouders dr al op voorbereid had.

(16.000km gereden, banden zagen dr nog als nieuw uit. yasuni uitlaat met top van 110 met standaard 50cc :+ . altijd heel netjes schoon gehouden, hij zag er na 2 jaar bijna nog als nieuw uit *D ) natuurlijk altijd netjes mee gereden.

daardoor kwam die dealert denk ik op t idee dat ik voor een motor zou gaan :P
 
mja, probleem is dat ik nooit brommer heb gereden en er ook nooit interesse in gehad heb, interesse in autorijden kwam ook pas toen ik aan het lessen was, dus dit gaan ze niet aan zien komen :+
 
Huh... heb je hard gespaard in de tussentijd, een gixxer600 is niet gratis. (Ik zie je leeftijd niet, maar denk dat je net 18 bent?)
Maargoed, zul je wel veel plezier van hebben :)

Ik opteer overigens ook voor de 'nonchalant tijdens het eten vertellen' methode.
 
Bij mij wisten ze het gewoon. Ik was altijd al gek van motoren, ik woonde destijds bij Safe in Rotterdam op de hoek en daar stond ik als teener altijd te kwijlen op zaterdag. Toen ik 18 werd en gelijk een motor kocht op afbetaling moesten mijn ouders garant staan. Ze vonden het niet zo leuk dat ik dat niet even van te voren met ze had overlegd. :)
 
Bij mij was het al duidelijk van kinds af aan :P Dus dat gesprek is mijn bespaard gebleven :+
 
(16.000km gereden, banden zagen dr nog als nieuw uit.
:?

Banden als nieuw na 16.000 km? Hoe doe je dat? Bij mij slijten ze als de t*ring...


Maar goed, bij mij was t ook al vrij duidelijk dat ik op mijn 18e met mijn motorrijbewijs zou beginnen. Altijd al op jongere leeftijd motorsport kijken, moto73 abonnementje genomen, naar de TT en SBK geweest en een brommer aangeschaft. Toen ik in de zomer op een dag thuis kwam en vertelde dat ik motorrijles had genomen waren ze niet echt verbaasd. 8-) Al vond mijn moeder het niet leuk dat ik een brommer nam en toen ik 18 was aan mijn motorrijbewijs begon. Ze heeft het me nooit verboden, maar ze heeft wel getracht me tegen te houden.


Helaas volgende keer beter mam :P
 
mja, probleem is dat ik nooit brommer heb gereden en er ook nooit interesse in gehad heb, interesse in autorijden kwam ook pas toen ik aan het lessen was, dus dit gaan ze niet aan zien komen :+
Dat was bij mij ook de situatie. Nu heb ik er eerder spijt van dat ik niet veel eerder begonnen ben.
 
Stiekem Theorie gehaald (net de nieuwe regeling).Heb mijn rijbewijs in een dag gehaald toen mijn ouders op vakantie waren en toen ze terugkwamen stond er ineens een motor in de schuur. :9 Ik mocht gezien mijn leeftijd gelukkig meteen boven de 25kw lessen. Waren ze idd niet zo blij mee, gezien mijn rijgedrag op de brommers. _O-
 
Is dat zo'n probleem dan :?

Rambabbel: Ik ga direct na mijn autorijlessen door met motorrijlessen.
Pa: Ja das wel makkelijk om er direct achter aan te doen inderdaad!

Einde gesprek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan