hoe verwarm jij je hobbyruimte?

Leyhon

Die hard MF'er
29 jan 2014
303
1
Mijn garage is nu onverwarmd, het is wel prettig wanneer ik in deze maanden wat wil frotten het er ook een beetje aangenaam is qua temperatuur.

Maar waarmee verwarmen jullie je hobbyruimte?

Zelf heb ik een steens garage met electra, maar zit te denken om iets met gasfles
en een buitendoorvoer van rookgas.

Wil wel graag een buitenafvoer anders heb je met co co2 en waterdamp te maken
En vanwege gereedschap is het extra vocht inbreng niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Uhm, even wat antwoorden op de vragen geven.
De uitlaat laag bij de grond vond ik wat mooier, dan valt het aan de buitenzijde niet zo op. Verbruik is volgens de handleiding kwart liter per uur bij volle gas. Garagedeur hier is geïsoleerd en er is geen tocht in de 6x3 garage incl zoldertje.
Je stook het zo een paar graden warmer dus. Denk dat er een liter of 3,5 in de tank kan. Staat vast in de handleiding. Mijn garage is enkelsteens + voor de helft een soort van geïsoleerd en is half vrijstaand. Ik kom ve oud elektrisch kacheltje dus die vevor is een ware upgrade. Heb op de vloer geen bedekking, das eigenlijk wel de eerste stap wil je het wat warmer hebben. Maar goed, goede werklaarzen doen ook veel op koud beton. Biertje en een naaktkalender scheelt ook 1,5 graad.
 
Maar kun je ook iets zeggen over die rook uit je gevel? Is dat veel, zichtbaar, meurt het door de hele wijk, klagen de buren bij de gemeente over onverklaarbare stank, dat soort dingen?
Bij het opstarten ruik je hem wel even. Als de kachel warm is, heb je er helemaal geen last van. Het is maar een klein beetje diesel wat je aan het verbranden bent, geen bruinkool.
Je moet het natuurlijk niet onder een slaapkamerraam uit laten monden.
Heel YouTube staat trouwens vol het filmpjes over deze luchtverhitters, zoek maar eens op "chinese diesel heater"
 
Installatie completed :t .
De uitlaatgassen gaan uiteraard naar buiten, zie laatste foto. Zal hier nog een afdek/Ventilator-rooster oid voor monteren zodat het wat netter is afgewerkt. De rvs uitlaatbuis is tot buiten toe zeer heet, toch laat ik het zo zitten. Nie aankomen nie dus;). Zal tijdens de koudere dagen in mun korte broek en teenslippers hier de vtr klepjes eens gaan controleren. Blij met de setup en hopelijk blijft het spul heel.
Je hebt de aanzuigopening (het luchtfilter, naast de uitlaat) nu in de garage zitten? Kun je beter niet doen, die *kan* ook nog wel eens wat rook/onverbrande zooi uitkotsen als ie uit gaat (of er iets kapot gaat)
Daarnaast zijn de aansluitingen van alles nogal chinees, dus de kans dat ie ergens wat verbrandingsgassen en/of diesel lekt is aanwezig.
Wat dat betreft kun je het ding beter buiten ophangen en alleen de uitvoerslang naar binnen sturen (en evt aan laten zuigen vanuit de garage)

Verder zijn het geniale dingen, ik heb er 1 in een karretje gebeund met 2 tanks van 10L p/s, die blaast naar binnen via een gat in de muur, krijgt de garage (5x6 ofzo) naar een werkbare temperatuur binnen het uur op standje 5-6 van de 10. CDH.jpg

Ondertussen staat ie trouwens aan de achterkant van de garage onder een afdakje en wat permanenter aangesloten dan dit.
Heb een 2e gat in de muur zitten zodat de aanzuigopening ook op de garage aangesloten kan worden, maar daar past ie nu nog niet.

Heb ook nog een draagbare staan, maar die gebruik ik eigenlijk nooit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan