hoe vocht uit koplamp wegkrijgen

bandit007

Rookie
1 apr 2008
10
0
Eerbeek
hoi ik heb een probleemtje er zit vocht in mij koplamp
nu heb ik het al geprobeerd met een fohn maar dat werk niet , heb al geprobeerd om
het glas er voor weg te halen maar dat lukt mij niet
weet iemand hoe ik dat er voor weg krijg
het gaat om een suzuki bandit 1200S

gr bandit007
 
Ootb, dank voor je bijval. Jammer, alleen dat K@w@ schijnbaar nog nooit een recente
koplamp of koplamprubber in handen heeft gehad. Hij moet misschien wat meer onder de motorkap van een auto kijken. Dan had ie hoogstwaarschijnlijk anders gereageerd. Helaas valt het mij dit soort reacties steeds meer op. Jammer dat deze personen nooit
als eerste met een kant en klare oplossing voor een collega motorrijder komen ! :N :N

Verder is er en hele eenvoudige en doeltreffende reparatiemethode om een lekke koplamp ( met verlijmd glas ) te herstellen, maar ik heb er geen behoefte meer aan
deze hier aan te dragen. :N

nee inderdaad K@W@ heeft 2 linker handen, en de lagere school nog niet afgemaakt _O- _O- _O- _O-

Onderdruk ( en dan zal ik het woord vacuum even niet gebruiken) kun je ALLEEN krijgen als je een zuigbuis hebt, en dat lukt je nooit en te nimmer met alleen een gaatje boren.
Op de eerste plaats heb je zoveel werveling rond de voorkant van een auto of motor dat je nooit een mooie luchtstroom krijgt rond het gat wat je boort, en dan nog moet er een schuin afgezaagd pijpje in die voor onderdruk gaat zorgen.....
Maar ik zal het even tegen mijn klanten vertellen dat ik er geen verstand van heb
 
OK, om even dit topic te verblijden met wat nieuws:

Ik rijd een Bandit 1200S uit 2002, Ik heb geen vochtprobleem met de koplamp, maar een ander probleem:

Er komt (langzamerhand, over langere periode) heel fijn stof in de lamp-behuizing, deze slaat aan op de lenzen van de lamp en vormt daarmee een (stof) laagje waardoor lichtopbrengst erg afneemt.

Je zult begrijpen dat vocht verdampt, maar stof niet zomaar verdwijnt... het is dus haast ondoenlijk de lamp schoon te krijgen, en ik vroeg mij af of ik met dit euvel(tje) de enige ben...

Thanx voor de reacties.
 
Hmmm. leek me handiger vocht en stof gescheiden te houden, dus even topic gestart.

Wel top als jullie daar een reactie kunnen posten, voor het geval je ervaring hebt/oplossing weet...

Thanx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan