Hoe voorgevormde rimstriping op de velg te plakken

D@vie

Die hard MF'er
7 okt 2005
353
0
Capelle aan den IJssel
Hallo,

Ik heb via ebay voorgevormde rimstriping(velgstickers) gekocht.
Alleen ik heb er geen montagehandleiding bij gekregen.
Mijn vraag aan jullie is hoe moet ik deze op de velg plakken.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kwam er nog niet uit.
Weet wel dat je eerst de velg moet ontvetten, maar de een zegt je moet het nat opplakken en de ander zegt met een fohn.

Ik heb hard tips nodig. Wie kan mij deze geven of eventuele links naar montagehandleidingen etc.

Mijn dank is groot
Dave :)
 
Hoi,

ik heb rim striping van extreme bikz gebruikt. Gaat heel simpel;
* goed reinigen, liefst met siliconenreiniger. (bij autoshop verkrijgbaar) * reiniger weghalen met droge doek.
* velgen gelijkmatig insproeien met water met afwasmiddel.
* Dan kun je de striping aanbrengen, ik heb het met een maatje gedaan die de striping bij de velg houdt(anders gaat de boel in de knoop) en zelf de striping op de goede plek aangedrukt. Door het water met afwasmiddel kun je nog een beetje schuiven als het niet gelijk goed is.
Einde dubbel plakken en op het dubbele stuk door beide lagen heen snijden en de losse stukjes weghalen, dan past het perfect.

ik vondt het goed te doen, alleen als je het in je uppie doet moet je voorzichtig zijn dat de striping niet in de knoop zit voor je het aan kunt brengen. Succes.
 
Had jij toen ook voorgevormde striping??
Die van mij zijn van bike design.
Ik vind als ik de sticker een stukje van het vel los haal niet echt plakken. Hoort dit zo dat het maar een beetje plakt.
Heb jij na het plakken met een fohn alles droog gemaakt?
Wel bedankt voor je tips. :}
 
Ja, de mijne waren ook voorgevormd voor op 17" velgen
Die van mij plakten wel behoorlijk, maar als je de boel goed nat maakt is dat gelijk over. Pas als het weer droogt is de hechting goed. Het idee is dat je gelegenheid hebt om fouten te herstellen. het lijkt eerst niet te hechten maar na stevig aandrukken (om het water er onder vandaan te krijgen) en drogen was het helemaal goed. Fohn is om achteraf foutjes te herstellen volgens mij.
 
Ja, de mijne waren ook voorgevormd voor op 17" velgen
Die van mij plakten wel behoorlijk, maar als je de boel goed nat maakt is dat gelijk over. Pas als het weer droogt is de hechting goed. Het idee is dat je gelegenheid hebt om fouten te herstellen. het lijkt eerst niet te hechten maar na stevig aandrukken (om het water er onder vandaan te krijgen) en drogen was het helemaal goed. Fohn is om achteraf foutjes te herstellen volgens mij.


Het plakt wel, maar niet zo erg als ik dacht. Het plakt niet zo erg als een normale sticker.
Ik was in de war geraakt omdat ik dacht dat je het met een fohn aan moest brengen.
Kan jij uitleggen wat je met het einde van de sticker bedoelt met het dubbel plakken.
BVD
Dave
 
Ik bedoel dat je de stickers aan de uiteinden over elkaar heen plakt en dan beide lagen doorsnijdt.(sticker moet wel lang genoeg zijn natuurlijk) Als je dan beide eindstukjes weghaalt sluit het automatisch naadloos op elkaar aan. Het is belangrijk dat het nog nat is als je ze doorsnijdt omdat je de losse stukjes er onder weg moet halen. Het mooie met dit spul is dat je het gewoon kunt proberen en als je niet goed uitkomt haal je het er weer af, maakt de boel nat en begint opnieuw. Je hoeft er niet bang voor te zijn dat je het bij de eerst fout verknoeid hebt. Je kunt heel veel corrigeren zolang het maar niet droog is, ik had er zelfs een vouw in zitten en die heb ik ook weggekregen.

Gewoon proberen.:y

suc6 :W
 
Fotomateriaal? Het is écht heel simpel te doen.
Velgen goed schoonmaken en ontvetten is belangrijk.
Dan inspuiten met water/zeep (zorg dat er geen dikke waterdruppels op komen te hangen, het moet een dun "filmpje" zijn) en de stickers (bestaan uit twee voorgevormde delen) aanbrengen.
Rustig aan en als de velg te droog wordt, ff wat zeepsop bijspuiten.

Hoe moeilijk is dat?????
 
Da's lastiger denk ik zo. Maar waarom zou je als je het er eerst op wil plakken?

Bovendien, dat vraag je je toch ook niet af over de lak die op je motor zit????
 
Da's lastiger denk ik zo. Maar waarom zou je als je het er eerst op wil plakken?

Bovendien, dat vraag je je toch ook niet af over de lak die op je motor zit????

Ik overweeg rimstriping maar heb volledig gepolijste velgen, nu heb ik ergens maar weet niet meer waar gelezen dat eventueel verwijderen de velg veel schade oplevert en het er niet meer uitziet.......vandaar.
 
Vandaag mijn rimstriping aangebracht.

Voorgevormde striping.

Was idd makkelijker dan ik dacht, dat met het afsnijden door 2 lagen heen ging ook goed. Ik zelf vind het zeer geslaagd en je ziet haast niet dat het door een amateur gebeurt is :+

Binnekort pics
 
Terug
Bovenaan Onderaan