hoe voorrem virago 750 ontluchten ??

Roco

MF veteraan
29 jun 2004
1.075
0
Kan iemand mij vertellen hoe je de voorrem van een xv 750 se uit 81 moet ontluchten ?
situatie:
nieuwe blokken, klauw gereviseerd, nieuwe kevlar slang en leeg reservoir.
en niet zeggen :
knijpen, nippel los ed, want dat werkt niet.
als je de stand van de banjo weet tov het reservoir weet je wat ik bedoel.
er moet een truc zijn.
wie m weet.......gaarne hier verklappen.

:]
 
Eerst de pomp zelf ontluchten door die te vullen met remvloeistof, een aantal keren te pompen, rem ingeknepen houden, en de banjobout iets lossen.
Als heel je systeem leeg is geweest lukt alleen op je remklauw ontluchten niet, omdat je geen druk op kunt bouwen. (of van beneden naar boven op de ontluchtingsnippel van je remklauw vullen met een injectiespuit).
 
Eerst de pomp zelf ontluchten door die te vullen met remvloeistof, een aantal keren te pompen, rem ingeknepen houden, en de banjobout iets lossen.

tja, jij snapt het.
maar hier ging het dus al mis bij mij. ik kreeg de luchtbel er niet uit.
er is dus geen truc. wellicht miste ik de handigheid dus.

(ik heb het opgelost door de slang hoog boven de motor te houden en na drukgevoel, de zaak beneden aan te sluiten en verder te ontluchten...lachen !)
dank voor de reactie.
:]
 
Ik zie, dat 't al opgelost is. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de koppeling van mijn Duc 851, was bij de pyramide van Austerlitz, vorig jaar. Zonder koppeling rijden gaat op zich wel, als je niemand achterop hebt. Dus wegenwacht gebeld, want toevallig geen busje DOT4 bij de hand :+
Zaak gevuld, en de motor bijna op z'n kant gelegd, zodat de banjobout niet meer het hoogste opunt was. Zo ging 't dus wel :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan